معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

اجرای زنگ ورزش در مدارس اجباری است

اجرای زنگ ورزش در مدارس اجباری است
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای زنگ ورزش در مدارس تکلیف و اجباری است، گفت: ۲ زنگ ورزش در هفته برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شده که اگر در مدارس اجرا نشود، تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش نجوا خبر، هرچند که زنگ ورزش یکی از درس‌های رسمی دانش‌آموزان در مدارس است اما برخی از مدارس بویژه در مقطع ابتدایی هنوز این درس را به رسمیت نمی‌شناسند و یا بطور کلی این زنگ را از برنامه هفتگی دانش‌آموزان حذف کرده و یا در این زنگ به آموزش دانش‌آموزان نمی‌پردازند و آنها را در حیاط مدرسه به حال خود رها می‌کنند.

در این راستا، صادق ستاری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اجرای صحیح زنگ ورزش در مدارس اظهار کرد: زنگ ورزش هم مانند سایر زنگ‌ها جزو تقویم درسی رسمی است و اجرای این برنامه تکلیفی و اجباری است.

وی افزود: اجرای زنگ ورزش فقط برای دانش‌آموزانی لازم به اجرا نیست که مشکل سلامت و پزشکی داشته باشند و آن هم با گواهی پزشکی مورد اعتماد وزارت آموزش و پرورش ممکن است اما اگر مدرسه‌ای زنگ ورزش را اجرا نکند، تخلف است.


ساعت موظفی معلمان ابتدایی ۲۴ ساعت است

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چرا معلمان ابتدایی زنگ ورزش را اجرا نمی‌کنند، گفت: ساعت موظفی معلم ابتدایی و ساعت دروس هفتگی این دانش‌آموزان ۲۴ ساعت است و زنگ ورزش هم مانند درس هنر جز تکالیف معلم ابتدایی محسوب می‌شود.

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه زنگ ورزش براساس تقویم باید ۲ زنگ باشد، یادآورشد: اجرای ۲ زنگ ورزش به همه استان‌ها ابلاغ شده است. همچنین اینکه از سوی معاونت آموزش ابتدایی هم به استان‌ها ابلاغ شده که دانش‌آموزان ابتدایی باید ۵ زنگ در روز داشته باشند اما برخی از مدارس براساس اقتضائاتی زنگ‌ها را با هم ادغام می‌کنند که اعلام شده حتما زنگ‌ها باید یک ساعت باشد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان ابتدایی و آموزگاران برای اجرای هر چه بهتر درس تربیت بدنی در دستور کار است، ادامه داد: تلاش این است که آموزش‌ها و توانمندی را به سمت صدور گواهی ببریم، اینکه خودمان هم بدانیم که چه تعداد از معلمان به توانمندی و مهارت لازم رسیده‌اند و چه تعداد هم نیاز به کار دارند.

ستاری فرد پیش از این به خبرنگار ایرنا درباره آموزش یک مهارت ورزشی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی گفت: این موضوع در حال پیگیری است و دانش‌آموزان برای ورود به دوره متوسطه اول حتماً باید یک مهارت ورزشی را فرا بگیرند که جزییات آن به زودی اعلام می‌شود و آموزش و پرورش مجری آن است.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192722

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب