متوسط قیمت مسکن تهران در آبان ۷۵ میلیون تومان شد

متوسط قیمت مسکن تهران در آبان ۷۵ میلیون تومان شد
متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در آبان ۱۴۰۲ به ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با ماه قبل چهار دهم درصد کاهش یافت.

به گزارش نجواخبر، بانک مرکزی آخرین تحولات معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه را منتشر کرد. بررسی داده‌های منتشره حاکی از است در مجموع سه‌هزار و ۵۹۳ واحد مسکونی در این ماه معامله شد که واحدهای مسکونی با پنج سال ساخت متقاضی بیشتری داشتند و ۲۸.۶ درصد معاملات مربوط به واحدهای مذکور است.

همچنین در آبان ماه تقاضا برای خرید مسکن در منطقه پنج بیشتر از سایر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بود و ۱۴.۷ درصد معاملات مربوط به این منطقه بود. مناطق ۱۰، ۲ و ۴ نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی بیشترین تقاضا برای خرید و فروش در آبان ماه را به خود اختصاص دادند.

قیمت مسکن در مناطق مختلف چقدر است؟

در آبان امسال متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی برابر ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان است که در مقایسه با آبان سال گذشته ۶۲.۲ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، منطقه ۳ با ۱۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بالاترین متوسط قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه دارد و در مقابل منطقه ۱۸ با ۳۵ میلیون تومان، کمترین قیمت را در بین مناطق داشته است.

بیشترین تقاضا برای خرید واحدهای کمتر از ۸۰ متر مربع

بررسی توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده تهران در آبان ماه ۱۴۰۲ گویای این است که تقاضا برای واحدهای با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع بیشتر از واحدهای دیگر بود و ۵۵.۸ درصد معاملات را به خود اختصاص داد.

همچنین ۵۴.۸ درصد واحدهای مسکونی در آبان ماه با قیمتی کمتر از متوسط قیمت (۷۵ میلیون تومان) معامله شده است. مطابق آمار بانک مرکزی ۵۷.۵ درصد از معاملات آبان ماه مربوط به واحدهای مسکونی با ارزش ۶ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

رشد ۲ درصدی اجاره بها در تهران

بررسی آمارها نشان می‌دهد اجاره مسکن در شهر تهران در آبان نسبت به مهر ماه ۲ درصد و در کل مناطق شهری سه درصد افزایش داشت.

رشد نقطه به نقطه اجاره بها شهر تهران در آبان ماه نسبت به ماه قبل ۵۱.۶ درصد و در کل مناطق شهری ۵۷.۷ درصد است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192757

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.