آغاز عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی در کشور+جزئیات پرداخت و سود یورویی

آغاز عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی در کشور+جزئیات پرداخت و سود یورویی
مدیرعامل مرکز مبادله از آغاز عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی در کشور خبر داد و گفت: اوراق مرابحه ارزی در قالب یورو پرداخت خواهد شد و سود و بازپرداخت نیز با یورو خواهد بود.

به گزارش نجواخبر، سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله در مراسم عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور در مرکز مبادله ایران، اظهارداشت: تمرکز فعالیت های این مرکز مبتنی بر ارز و طلاست؛ اطلاعات و‌نوسانات این دو دارایی مالی مورد توجه مردم است و به همین دلیل مأموریتهایی برای این مرکز تعریف شده است.

وی‌افزود: مرجعیت رسمی در بازارهای مالی اهمیت بالایی دارد به همین دلیل سعی بر این است که مرجعیت رسمی قیمت‌ها در بازارهای ارز و طلا را داشته باشیم ضمن اینکه نیازهای واقعی ارز را نیز تأمین کنیم.

سعیدی با تاکید بر اهمیت کاهش حجم بازار غیررسمی و افزایش حجم بازار رسمی در معاملات، گفت: باید قیمت واحد در هر لحظه داشته باشم؛ نباید تفاوت قیمت در هر لحظه داشته باشیم چراکه این موجب ناامنی و بی اطمینانی می‌شود.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران تصریح کرد: در حوزه طلا هم فعال خواهیم شد و از تجربه اهالی صعنت استفاده می‌کنیم. امیدواریم زمینه ساز برای تأمین مالی ارزی بخش صنعت و در اینده خدمات باشیم.

سعیدی در خصوص اوراق مرابحه ارزی گفت: مدیریت ریسک از وظایف این مرکز است و در آینده نیز قراردادهای مشتقه را هم خواهیم داشت؛ بستر مناسب و مقرراتی فراهم خواهیم کرد تا صادرکنندگان و واردکنندگان نیازهای ارزی خود را مدیریت و پیش بینی کنند.

وی افزود: انگیزه سفته بازی و ... وجود ندارد و هدف مدیریت ریسک است

او از تأمین مالی 592 میلیون دلار و 192 میلیون یورو برای نیازهای ضروری در مرکز مبادله ایران خبر داد و گفت: جمعا 195 میلیون یورو برای ارز خدماتی تخصیص یافته است.
اوراق مرابحه ارزی در قالب یورو پرداخت خواهد شد و سود و بازپرداخت نیز با یورو خواهد بود.

سعیدی با تاکید براینکه حداقل سرمایه برای ورود به این اوراق یک میلیون یورو است، افزود: پذیره نویسی از هفته قبل آغاز شد و فردا تمام می‌شود؛ کل اول فروش رفته و الان بیش از ظرفیت پذیرش شده است؛ در نوبت اول 100 میلیون یورو در نظر گرفتیم و نوبت دوم نیز همین مقدار است.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: در سری اول برای تعهد پذیره نویسی بانک ملت متعهد شد و در سری دوم هلدینگ خلیج فارس متعهد خواهد بود؛ بانک ملت ضمانت می‌کند پرداخت سود اوراق و بازپرداخت اصل آن را.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/202820

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.