جزئیات واریز سود سهام عدالت 1402

جزئیات واریز سود سهام عدالت 1402
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سعی بر این است که در آذر سودهای گذشته را برای جامعه جدید یعنی افرادی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، واریز کنیم.

به گزارش نجواخبر، محمد باغستانی گفت: طبق سنوات گذاشته از دو مسیر شماره حساب مشمولان سود سهام عدالت را داریم؛ یکی از سامانه سجام و دیگر از طریق سایت سهام عدالت، اما راحت‌ترین و بهترین مسیر سجامی شدن است تا افراد بتوانند سایر خدمات دیگر را هم دریافت کنند.
تکلیف سود سهام عدالت سنوات گذشته چه خواهد شد؟

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که اگر سهامداری سود سنوات گذشته را دریافت نکرده باشد با سجامی شدن علاوه بر دریافت سود در انتهای آذر سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهد کرد؟ گفت: اگر شرکت‌هایی که سود خود را واریز نکرده‌اند بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و فرصت مناسب برای محاسبات داشته باشیم سعی بر این است که در آذر ماه بتوانیم سودهای گذشته را نیز برای جامعه جدید یعنی افرادی که شماره حساب اعلام و در سامانه سجام ثبت نام کردند واریز کنیم.

گفتنی است پیش از این هم رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفته بود: امسال سود سهام عدالت به صورت متمرکز توسط شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی و در دو مرحله پرداخت خواهد شد. مرحله اول آن آذر ماه انجام خواهد شد و میزان آن نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است. بخش دیگری از سود شرکت‌ها را که دریافت کنیم به این مبلغ اضافه خواهد شد که ممکن است حدود ۲۰ درصد افزایش را رقم بزند. مرحله دوم نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

او افزود: نزدیک به ۹ شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند که بتوانیم به موقع سود را به صورت متمرکز پرداخت کنیم. سود ۶۰۰ هزار تومانی برای سهام ۵۰۰ هزار تومانی است سهام یک میلیونی نیز حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

با این حساب یک خانواده 3 نفره با سهام عدالت 500 هزارتومانی رقمی معادل 1 میلیون و 800هزارتومان دریافت خواهند کرد.
مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم سال 1402

به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است و برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرایند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

حاجی‌وند دستیار ویژه رئیس سازمان بورس گفت: اگر مراحل اداری توسط وراث به درستی انجام شود، اصل سهام عدالت در بازه زمانی کوتاهی به آنها منتقل خواهد شد و احتمالا چند روز کاری بیشتر زمان نخواهد برد.

وی افزود: برای واریز سود انباشت شده، باید شماره حساب، شماره موبایل و سایر اطلاعات ورثه به بانک مرکزی انتقال داده شود و ممکن است مراحل راستی آزمایی حساب بانکی، کمی زمانبر باشد.

حاجی‌وند گفت: تا پایان امسال زمان زیادی باقی نمانده؛ اما حتما تلاش می‌شود با توجه به نیاز مالی که وجود دارد، در نیمه اول ۱۴۰۳ سود انباشت شده به حساب ورثه واریز شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/202845

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب