ادعای وزیر ارشاد در موردِ رونق در سینما

ادعای وزیر ارشاد در موردِ رونق در سینما
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز پررونق ترین دوران سینما است و امسال به رکورد حدود ۳۰ میلیون مخاطب می‌رسیم که یک رکورد جاودانه است.

به گزارش نجوا خبر، محمدمهدی اسماعیلی در نشست صمیمانه با مدیران سازمان سینمایی و سمعی و بصری گفت: من با افرادی در حوزه سینما، رسانه و کتاب گفت‌وگو می‌کنم که کسی باورش نمی‌شود که من با آن‌ها نشست و برخاست داشته باشم.

وی افزود: اگر یک سینما گری در مقابل ماهم بایستد ما وظیفه پدری داریم و چتر حمایت ما همه را شامل می‌شود، از این رو بنده به سینما گرانی که با ما رابطه خوبی ندارند نیز می‌گویم شما مشاور بدون حکم من هستید و به آن‌ها تاکید کرده‌ام اگر فردی از اصحاب سینما در تنگنای مالی هم باشد، به من خبر بدهند.

اسماعیلی ادامه داد: هدف ما تعامل و گذشت است ولی عده‌ای می‌گفتند این‌ها آمده‌اند رونق سینما را از بین ببرند، برخی برای فشار آوردن به ما بیانیه می‌نوشتند، آنها سینما‌ها را تعطیل می‌کنند در صورتی که فیلم‌ها باید اصلاح می‌شد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: ما به رونق و اعتماد مردم به سینما افتخار می‌کنیم و مردم نیز به نظارت ما بر سینما اعتماد دارند که به همین دلیل به راحتی با خانواده به سینما می‌روند. کما اینکه اگر به جدول فروش فیلم‌ها نگاه کنید، بین پنج فیلم رتبه اول فروش همه آنها بالای ۴۰ میلیارد بوده است.

وی گفت: در حال حاضر سازمان سینمایی ۱۷ فیلم با مشارکت دستگاه‌های دیگر برای جشنواره فجر آماده کرده است اما وقتی بنده از کلمه پررونق برای سینما استفاده می‌کنم، برخی ناراحت می‌شوند درحالی که من از آمار سینما تیکت و گزارش ساخت سالن سینما و تعداد آثار صحبت می‌کنم.

اسماعیلی با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند جریان انقلابی هروقت مدیریت را در دست بگیرد بگیروببند راه می‌اندازد ولی با نقص‌های زیادی که وجود دارد امروز پررونق‌ترین دوران سینما را شاهد هستیم، افزود: امسال به حدود ۳۰ میلیون مخاطب می‌رسیم که این یک رکورد جاودانه و نشان‌دهنده آشتی مردم با سینما است.

به گزارش فرهنگ، در این نشست علاوه بر محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، اصغر فارسی، قادر آشنا، حبیب ایل بیگی، محمدرضا سوقندی، مجید زین العابدین یزدان عشیری، علیرضا اسماعیلی، روح الله سهرابی، غلامرضا نجاتی، بهمن حبشی،، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، حسین طلابیگی، سیدصادق موسوی، رمضانعلی حیدرخلیلی، مرتضی باقرنژاد، علی جعفری، مهدی شفیعی، معاونین، مدیران کل و مدیران عامل مؤسسات سینمایی، گزارشی از حوزه های مختلف تخصصی ارائه دادند.

گفتنی در این نشست سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، مهدی نورعلیشاهی مدیرکل حوزه ریاست و مشاور وزیر، محمد رحمت مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبردی وزارتخانه، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243023

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.