صدودومین دربیِ پایتخت/ رویارویی در شرایط خاص

صدودومین دربیِ پایتخت/ رویارویی در شرایط خاص
دربی ۱۰۲ پایتخت در حالی امروز برگزار می‌شود که دو تیم پرسپولیس و استقلال این بار با در شرایطی خاص و ویژه رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش نجوا خبر، پرونده هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز (پنجشنبه) با انجام 3 دیدار معوقه بسته می‌شود و در مهم‌ترین دیدار نیم‌فصل اول، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال خواهد بود.

پرسپولیس -استقلال

صدودومین رویارویی دو تیم بزرگ پایتخت، با توجه به شرایط استقلال و پرسپولیس در جدول و حاشیه‌های به وجود آمده از ابتدای فصل، از حساسیت بالایی برخوردار است. آخرین برد آبی‌ها در 90 دقیقه در دربی به تاریخ 10 اسفند 1396 برمی‌گردد، در واقع استقلالی‌ها بیش از 2 هزار روز است که موفق به شکست پرسپولیس در وقت قانونی نشده‌اند. دو تیم فصل گذشته 3 دیدار برابر هم برگزار کردند که بازی رفت با نتیجه تساوی 2-2 خاتمه یافت و دو دیدار دیگر با پیروزی پرسپولیس همراه بود. نکونام به عنوان بازیکن 3 بار سابقه حضور در دربی را داشته و نتیجه هر 3 دیدار تساوی بدون گل بوده است. باید دید آبی‌پوشان با جواد نکونام می‌توانند به طلسم نبردن‌های استقلال در دربی پایان ببخشند یا خیر.

پرسپولیس پس از شکست مقابل الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، با انتقاد و اعتراض هواداران خود روبه‌رو شد و پیروزی در دربی می‌تواند مرهمی بر زخم شکست آنها در آسیا باشد. سرخپوشان بعد از آن بازی، سعی کردند با کلید واژه اتحاد در آستانه مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی نیم‌فصل خود مشکلات‌شان را فراموش کنند. با توجه به شرایط دو تیم در جدول، شاگردان گل‌محمدی نیاز بیشتری به کسب 3 امتیاز دارند و خیلی نتیجه تساوی به کار آنها نمی‌آید و دردی از آنها دوا نمی‌شود. پرسپولیس اگر دربی را با برد به پایان ببرد 23 امتیازی خواهد شد و به یک امتیازی استقلال در صدر جدول می‌رسد.

استقلال، صدرنشین حال حاضر لیگ بیست و دوم، با وجود تمام کمبودها و مشکلاتی که از شروع لیگ به همراه داشت، رفته رفته خودش را پیدا کرد و چند هفته‌ای است که در صدر جدول قرار دارد تا هواداران خود را امیدوار کند که می‌توانند به قهرمانی تیم‌شان در این فصل فکر کنند. شاگردان نکونام در دو دیدار قبلی خود مقابل دو مدعی دیگر لیگ سپاهان و تراکتور، یک شکست و یک پیروزی به دست آوردند و امروز در حالی به مصاف پرسپولیس به عنوان دیگر مدعی لیگ می‌رود که صرف‌نظر از حساسیت‌های جدولی، این مسابقه یک جنگ تمام عیار برای مربیان دو تیم خواهد بود.

استقلال و پرسپولیس برای دربی بازیکن محرومی ندارند و محمد نوازی تنها غایب استقلال روی نیمکت این تیم در دربی خواهد بود. این دیدار اولین مصاف دو تیم با حضور بانوان است. ضمن اینکه پس از کش و قوس فراوان، بالاخره فیفا با برگزاری دربی با VAR موافقت کرد و موعود بنیادی‌فر قضاوت این دیدار را برعهده خواهد داشت. این اولین دیدار باشگاهی ایران با کمک داور ویدیویی است و این میهمان تازه وارد می‌تواند بزرگترین حرکت مثبت برای دربی باشد، دیداری که همیشه و در سال‌های گذشته پر از بحث‌ و اعتراض‌ به داوری از سوی دو تیم بوده و دربی 102 می‌تواند از این حیث با شرایطی متفاوت برگزار شود.

* سپاهان -فولاد

سپاهانی‌ها بیش از هر زمان دیگری امروز طرفدار پرسپولیس خواهند بود. در صورتی که برنده دربی 102 پرسپولیس باشد، شاگردان مورایس می‌توانند با شکست فولاد بار دیگر به صدر جدول برسند. آنها در حال حاضر با توجه به کسر 4 امتیاز کمیته انضباطی و یک بازی کمتر، با 21 امتیاز در رتبه دوم قرار دارند و خیلی امیدوار هستند باز هم صدر جدول را تجربه کنند. سپاهان که در حال حاضر تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است تا این جای لیگ فقط یک باخت را در خانه مقابل ملوان تجربه کرده و در بازی‌های گذشته‌اش 3 مدعی لیگ استقلال، پرسپولیس و تراکتور را در خانه شکست داده است و به نظر می‌رسد کار خیلی سختی هم مقابل فولاد نخواهد داشت.

فولاد خوزستان که در این فصل اوضاع خیلی خوبی ندارد، هفته گذشته در اهواز امتیاز مهمی مقابل استقلال صدرنشین به دست آورد تا با روحیه بهتری قدم به ورزشگاه نقش جهان بگذارد، هرچند شاید شانس کمی برای پیروزی مقابل سپاهانِ مدعی داشته باشند.

* شمس‌آذر -نساجی

شمس‌آذر که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند به هیچ عنوان نشانی از یک تیم تازه صعود کرده ندارد. آنها در بازی‌های گذشته 3 پیروزی با ارزش در خانه فولاد، تراکتور و ملوان به دست آورده و در حال حاضر با 13 امتیاز در رتبه دهم جدول جای گرفته‌اند. شاگردان دقیقی اگر بتوانند نساجی را با شکست روبه‌رو کنند تا رتبه هشتم بالا می‌آیند. نکته مهمی که در عملکرد شمس‌آذر در بازی‌های گذشته این تیم دیده می‌شود آمار خوب گلزنی این تیم است که حتی از دو تیم بزرگ پایتخت هم بهتر بوده است.

حریف امروز شمس‌آذر، تیمی است که اوضاع خوبی در جدول ندارد. نساجی که در این فصل یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته و کادرفنی و بازیکنان این تیم به شدت تحت فشار قرار دارند. شاگردان رحمتی هفته گذشته بالاخره بعد از 9 هفته در خانه توانستند استقلال خوزستان را شکست دهند تا بلکه نفسی راحت بکشند. نساجی اگر شمس‌آذر را شکست دهد، با توجه به فاصله کم تیم‌ها در جدول می‌تواند چند پله‌ای صعود کند اما برای تحقق این هدف کار سختی در تقابل با تازه‌وارد لیگ برتر خواهد داشت.

برنامه‌ دیدارهای معوقه هفته پنجم که عصر امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

* پرسپولیس - استقلال، ساعت 16:15 ورزشگاه آزادی

داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم، داور چهارم: بیژن حیدری، کمک داور ذخیره: محمدرضا منصوری، کمک داوران ویدیویی: زید ثامر محمد و حیدر عبدالحسن علی از عراق.

* شمس‌آذر - نساجی، ساعت 15 ورزشگاه سردار آزادگان

* سپاهان - فولاد، ساعت 15 ورزشگاه نقش جهان

یک دیدار معوقه دیگر هم از هفته پنجم روز گذشته (چهارشنبه) در آبادان برگزار شد که صنعت نفت برابر میهمانش گل گهر تن به شکست یک بر صفر داد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243071

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.