احتمال برقراری توافق جدید آتش‌بس میان حماس و اسرائیل/ افزایش آمار شهدای غزه تا مرز ۱۹ هزار نفر

احتمال برقراری توافق جدید آتش‌بس میان حماس و اسرائیل/ افزایش آمار شهدای غزه تا مرز ۱۹ هزار نفر
به گفته دو منبع مطلع، انتظار می‌رود مدیر سازمان جاسوسی موساد اسرائیل آخر هفته با نخست‌وزیر قطر در اروپا دیدار کند تا درباره از سرگیری مذاکرات توافق برای آزادی گروگان‌های حماس در غزه گفتگو کند؛ این درحالیست که شمار شهدای غزه به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

به گزارش نجواخبر، این اولین دیدار بین مقامات ارشد اسرائیل و قطر از زمان شکست مذاکرات تمدید آتش بس هفت روزه است که منجر به گسترش عملیات نظامی اسرائیل به جنوب غزه شد.

بازگشت اسرائیل به میز مذاکره نشان می‌دهد که آماده است تا یک توافق جدید را بررسی کند. توافق قبلی دو هفته پیش پس از اینکه حماس از آزادی بقیه زنانی که گروگان گرفته بود خودداری کرد، از مسیر خارج شد. حماس اسرائیل را مسئول این شکست دانست و گفت زنانی که اسرائیل پیشنهاد آزادی آنها را داده سربازان ارتش اسرائیل بودند.

روز جمعه ارتش اسرائیل اعلام کرد سه گروگان اسرائیلی به اشتباه توسط سربازان ارتش اسرائیل در غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل گفت که این سه نفر ممکن است در جریان نبردهای شدید در شمال غزه موفق به فرار شده یا توسط حماس رها شده باشند.

اندکی پس از بیانیه ارتش اسرائیل، چند تن از اعضای خانواده گروگان‌هایی که هنوز در دست حماس هستند، علناً از دولت خواستند تا طرح جدیدی را برای یک توافق جدید ارائه کند تا هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

حماس همچنان بیش از 130 گروگان را در اختیار دارد. بیش از 100 نفر به عنوان بخشی از توافقی که نبرد در غزه را به مدت هفت روز متوقف کرد، آزاد شدند.

اکسیوس اوایل این هفته گزارش داد که میانجی‌های قطری آخر هفته گذشته با مقامات اسرائیلی تماس گرفتند تا ببینند آیا تمایلی برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با حماس بر سر توافق جدید وجود دارد یا خیر.

به گفته منابع اسرائیلی، میانجی‌ها با تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی بررسی کردند که آیا تل اویو با توافقی موافقت می‌کند که به آزادی گروگان‌های زن باقی مانده در ازای توقف بیش از یک روز درگیری‌ها منجر شود.

یک منبع گفت که چنین معامله‌ای می‌تواند شامل "موارد بشردوستانه" باشد، مانند آزادی مردان مسن و کسانی که شرایط پزشکی وخیم دارند، یا آزادی گروگانهایی که به شدت مجروح شده‌اند.

آخر هفته گذشته پس از پیشنهاد اولیه قطر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و اعضای کابینه جنگ تصمیم گرفتند که رئیس موساد به قطر سفر نکند.

پس از واکنش شدید به این تصمیم، نتانیاهو تغییر مسیر داد و به بارنئا اجازه داد تا با قطری‌ها تعامل داشته باشد.

یک منبع اسرائیلی گفت که اسرائیل تمایل خود را برای بحث در مورد توافق جدیدی که شامل آزادی زنان باقی مانده‌ای است که در توافق قبلی درخواست کرده بودند، ابراز کرد.

*افزایش آمار شهدای غزه به مرز ۱۹ هزار نفر
براساس آمار دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

شدت حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه تا بدان جاست که دفن اجساد شهدا در کوچه و خیابان‌های اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، دکتر «محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌داند که از هر بازخواست و مجازاتی مصون است و آمریکا و جهانیان اجازه می‌دهند دست به جنایت بزند.

الهندی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌خواهند واقعیت آنچه در غزه در جریان است، برای دنیا آشکار شود.

همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران غزه همچنان ادامه دارد و روز گذشته نظامیان اشغالگر اسرائیلی برای چندمین بار متوالی اقدام به اسارت و برهنه کردن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه کردند.
منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به مدرسه یرموک در شهر غزه یورش برده و تعداد زیادی جوان را به اسارت گرفته و آن‌ها را برهنه کردند و از زنان نیز خواستند فوراً از این مدرسه خارج شوند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در پی پایان مهلت آتش بس موقت، تلاش کرده است که در عملیات‌های نظامی خود علیه غزه به دستاوردی حداقلی دست یابد تا در مذاکرات آتی تبادل اسرا با حماس دست برتر را داشته باشد، اما به نظر می‌رسد شکست‌ها و تلفات بالای نظامی صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بار دیگر آنها را به تن دادن به شروط مقاومت فلسطین در تبادل اسرا مجبور سازد.

در روزهای اخیر نیز صهیونیست‌ها به طور جدی برای مخفی نگه داشتن ناکامی‌ها و تلفات بالای نظامی، با انتشار تصاویری از غیر نظامیان فلسطینی مدعی شده‌اند که این افراد از نیروهای مقاومت فلسطین هستند!

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243084

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب