سردار سرتیپ نصرالله فتحیان:

آیین رونمایی از کتاب "تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت نصرالله فتحیان" برگزار شد/ این کتاب مرجعی برای جامعه پزشکی و امدادی کشور محسوب می‌شود

فتحیان در پایان گفت: کتاب حاضر با کوشش علی‌اصغر ملا و تدوین عباس حیدری مقدم آرانی تهیه شد و روز چهاردهم آذرماه سال جاری در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش نجوا خبر، نصرالله فتحیان گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت روایت و بازگو کردن تاریخ دفاع مقدس از جانب رزمندگان و جلوگیری از نشر روایت‌های نادرست، تکلیفی برای من ایجاد شد که برای ثبت دفاع مقدس در حوزه پزشکی، اقدام به تأسیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کردم و سپس با همکاری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مدت شصت ساعت در طی یکسال، شروع به بازگو کردن خاطرات جنگ کردم.

وی ادامه داد: محصول این تلاش، کتاب ۶۵۰ صفحه‌ای تاریخ شفاهی دفاع مقدس شد که شامل فصول مختلف از جمله خاطرات دوران قبل انقلاب، وقایع کردستان، عملیات‌های جنگی، نقش بهداری رزمی و جامعه پزشکی درعملیات‌ها و شهدای بهداری رزمی است. می‌توان گفت این اثر مرجعی برای بخش پزشکی و امدادی کشور محسوب می‌شود که با مطالعه آن به طور کامل با نقش جامعه پزشکی و امدادی در دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

فتحیان گفت: کتاب حاضر با کوشش علی‌اصغر ملا و تدوین عباس حیدری مقدم آرانی تهیه شد و روز چهاردهم آذرماه سال جاری در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد.

 

آیین رونمایی از کتاب

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243145

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.