مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه اختتامیه ارزیابی تعالی سازمانی شرکت مطرح کرد:

در الگوی ملی بنگاه‌داری، مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار الگو بودن رهبران سازمان است

در الگوی ملی بنگاه‌داری، مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار الگو بودن رهبران سازمان است
امروز نکته قابل‌توجه در فرایند و مدل حرکت فولاد مبارکه آموخته‌های ارزیابی است که می‌تواند بیشتر و بهتر از گذشته ما را در تحقق راهبرد یادگیری سازمانی و پیشرفت و تعالی یاری کند. در این راستا با برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای خلق آینده بهتر، با همراهی همه ذی‌نفعان، تلاشمان را مضاعف خواهیم کرد.
به گزارش نجوا خبر، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در جلسه اختتامیه ارزیابی تعالی سازمانی این شرکت که روز پنج‌شنبه سی‌ام آذرماه برگزار شد، با بیان مطلب فوق، ضمن قدردانی از زحمات اعضای تیم ارزیابی و مشارکت و همراهی کارکنان شرکت در این فرایند گفت: ارزیابی انجام ‌شده و نگاه واقع‌بینانه تیم ارزیابی فرصت‌های بهتری را برای یادگیری و تعالی فراهم آورده است. امیدواریم بتوانیم با به‌کارگیری یافته‌های تیم ارزیابی در مسیر تعالی هرچه بیشتر سازمان گام برداریم.

سازمان متعالی باید رهبرانی الگو داشته باشد تا بتوانند سازمان را به‌عنوان یک الگو به جامعه معرفی کنند
وی تصریح کرد: وقتی صحبت از الگوی ملی بنگاه‌داری است، مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار الگو بودن رهبران سازمان است. سازمان متعالی باید رهبرانی الگو داشته باشد تا بتوانند سازمان را به‌عنوان یک الگو به جامعه معرفی کنند و به‌طور مشخص، امروز ما بر تحقق این راهبرد در فولاد مبارکه تمرکز کرده‌ایم.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در جریان انجام ارزیابی، سازمان به انسجام و زبان مشترک می‌رسد و در مسیر تحقق اهداف به همدلی مضاعفی دست می‌یابد و پس از آن این رفتارها را به فرهنگ کاری و سازمانی مبدل می‌کند. خوشبختانه بازخوردهایی که از همکاران در جریان برگزاری فرایند ارزیابی گرفتیم حاکی از آن است که این راهبردها بحمدالله در سازمان اجرا شده است.

در کنار هم بودن برای رسیدن به یک هدف مشترک و ایجاد انگیزش و آموزش، هدف اصلی ما از حضور در فرایند ارزیابی بوده است
وی عنوان کرد: فارغ از نتایج ارزیابی، از یک سو، دفاع منسجم و سازمان‌یافته‌ از رویکردها و اهداف سازمان در طول یک هفته انجام فرایند ارزیابی و از سوی دیگر، در کنار هم بودن برای رسیدن به یک هدف مشترک و ایجاد انگیزش و آموزش را می‌توان اهداف اصلی ما از حضور در فرایند ارزیابی دانست که بسیار ارزشمند است و به نظر می‌رسد با توجه به گزارش‌های واصله تا حدود زیادی در مسیر تحقق این هدف به توفیق رسیده‌ایم.
طیب‌نیا خاطرنشان کرد: شرکت کردن در فرایند جایزه نشان می‌دهد در جایگاهی قرار داریم. اینکه یک تیم حرفه‌ای، با ملاک و معیارهای فراملی، نقاط قوت و قابل‌بهبود سازمان را بررسی می‌کند، مسلماً در تعالی سازمان مؤثر است. گزارش ارزیابان محترم نیز نشان می‌دهد فولاد مبارکه در ایجاد شورونشاط در جامعه، نقش مهمی داشته و این نکته‌ای است که ما به‌درستی طی یکی دو سال اخیر با قوت در دستور کار خود قرار داده‌ایم و اساساً یکی از رسالت‌های خودمان را تزریق امید و نشاط به جامعه تعریف کرده و آن را مورد تأکید قرار داده‌ایم.
وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: باید با همت و تلاش مضاعف به دستاوردهای ارزشمندتری برای کشور دست یابیم و در پی آن، اتفاقات خوبی را که در مجموعه حاصل می‌شود به جامعه منتقل کنیم.
طیب‌نیا با اشاره به بازدید مسئولان و اقشار مختلف کشور از فولاد مبارکه گفت: نگاه افراد قبل از حضور در فولاد مبارکه نسبت به بعد از بازدید از این دستاورد ارزشمند صنعتی کشور به شکل قابل‌ملاحظه‌ای متفاوت است؛ تاجایی‌که بازدیدکنندگان خود را به‌عنوان سفیری برای اطلاع‌رسانی این دستاوردها مسئول می‌دانند.

انجام ارزیابی شرکت فولاد مبارکه توسط 6 نفر از ارزیابان مجرب سازمان مدیریت صنعتی ایران از تاریخ 26 تا 30 آذرماه با برگزاری 35 جلسه
در ابتدای جلسه، محمد ناظمی، معاون تکنولوژی شرکت، ضمن تشکر از تمامی همکاران بابت مشارکت در ارزیابی این دوره، به ارائه گزارشی از فرایند ارزیابی پرداخت و خاطرنشان کرد ارزیابی شرکت فولاد مبارکه توسط 6 نفر از ارزیابان مجرب سازمان مدیریت صنعتی ایران از تاریخ 26 تا 30 آذرماه با برگزاری 35 جلسه و با مشارکت کارکنان بخش‌های مختلف سازمان انجام شد. در طی این ارزیابی، علاوه بر خطوط تولیدی شرکت، از مهم‌ترین پروژه‌های عملیاتی شرکت، نظیر نورد گرم شماره 2 و نیروگاه 900 مگاواتی سیکل F، مراکز نوآوری شرکت در دانشگاه صنعتی اصفهان، برخی پروژه‌های در حال ایجاد با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان و ورزشگاه نقش‌جهان بازدید شد.

داوود ادایی، ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی سازمانی:
در فولاد مبارکه هنر مدیریتی بر منابع و دارایی‌ها غلبه کرده است
صمیمانه از تمامی تلاش‌ها، همکاری‌ها و همراهی‌های مدیران و کارکنان فولاد مبارکه با تیم ارزیاب در جریان انجام ارزیابی سپاسگزارم.
شرکت فولاد مبارکه برای ارزیابی خود، حدود ۹ ماه است که در این فرایند قرار گرفته و خود را تجهیز کرده است. تلاش کردیم که این ارزیابی در شأن شرکت بزرگ فولاد مبارکه انجام شود و یافته‌های تیم ارزیابی بتواند شرکت را در برداشتن گامی بلندتر به‌سوی تعالی بیشتر رهنمون باشد.
در جریان بازدید از فولاد مبارکه مشاهده کردیم که به‌واقع هنر مدیریتی بر منابع و دارایی‌ها غلبه کرده است. غلبه هنر مدیریتی بر منابع، سطح بلوغ سازمانی را نشان می‌دهد و یک قابلیت فراتر از تصور ایجاد می‌کند.

خلق آینده بهتر برای همه مدیران و کارکنان این شرکت به یک دغدغه مبدل شده است
در این دوره، سبک ارزیابی فولاد مبارکه از سوی تیم ارزیابی با سایر ادوار متفاوت در نظر گرفته شده بود و طی آن، حرکت سازمان در مسیر سند چشم‌انداز نسبت به سایر موارد، بیشتر مورد پیگیری و واکاوی قرار گرفت و درنهایت به یک گزارش استراتژیک منجر شد. در فولاد مبارکه افراد و استعدادهای فراوانی وجود دارند که با مفاهیم بنیادین و روز دنیا در حوزه تعالی آشنا هستند و فعالیت‌های منحصربه‌فردی را در این زمینه شروع کرده‌اند.
به‌طورکلی، سبک رهبری در فولاد مبارکه به‌گونه‌ای است که همدلی، روحیه یادگیری در کمال تواضع، برنامه‌های قسمت‌های مختلف برای تحقق سند چشم‌انداز شرکت و باور همه مدیران و کارکنان به این راهبردها دارند و دغدغۀ خلق آینده بهتر برای کشور بسیار قابل‌لمس بود.
یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در فولاد مبارکه دیده می‌شود این است که فولاد مبارکه با بزرگ‌تر شدن خود مفاهیمی از قبیل تحول دیجیتال، معماری سازمانی، مدیریت دانش، زیست‌بوم نوآوری و فناوری، استراتژی برند، تمرکز بر تولید محصولات ویژه با ارزش‌افزوده بیشتر، خروج از استراتژی تولید محصولات تجاری و تغییر در مفاهیم و پارادایم‌های مشتری‌مداری، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، افزایش نشاط در سازمان و امیدآفرینی در جامعه را تعریف کرده است. اینکه در فولاد مبارکه بسیاری از امور بر اساس مطالعات روز دنیا و با استفاده از مقاله‌های به‌روز جهانی مطرح و عملیاتی می‌شود بسیار ارزشمند است و همه این موارد می‌تواند زمینه پیشرفت تصاعدی برای فولاد مبارکه ایجاد کند.
فولاد مبارکه در خصوص چالش‌های پیش روی خود و به‌طورکلی صنعت فولاد کشور ازجمله حمل‌ونقل، مواد اولیه، برق، گاز و آب نیز حرکت‌های خوبی داشته و دارد.

از دیگر مهم‌ترین ویژگی‌های بارز فولاد مبارکه قابلیت مدیریت اجرایی این شرکت است
از دیگر مهم‌ترین ویژگی‌های بارز فولاد مبارکه قابلیت مدیریت اجرایی این شرکت است؛ به این معنی که در استفاده حداکثری از منابع موجود و تحقق و اجرای ایده‌های خود بسیار موفق و هوشمندانه عمل کرده‌اند و بسیاری از ایده‌های خود را در مدت‌زمان قابل‌قبول به عمل و نتیجه منتج کرده‌اند.
با ورود به رویکردها و اقدامات فولاد مبارکه در همه حوزه‌ها متوجه می‌شویم که این شرکت کاملاً متعهدانه در قبال جامعه احساس مسئولیت می‌کند. اقداماتی نظیر سرمایه‌گذاری در خودتأمینی تجهیزات و مواد اولیه، تأمین برق و گاز و احداث نیروگاه‌ها و مشارکت مؤثر در تأمین آب صنعت استان، همه و همه گواه مسئولیت‌پذیری این شرکت است.

امروز فولاد مبارکه به‌عنوان چشم‌وچراغ صنعت کشور شناخته می‌شود
این ارزیابی‌ها فضای تعالی را در درون سازمان ایجاد می‌کند و این امر به بهبود فضای رقابتی سازمان کمک می‌کند و فضای رقابتی خودبه‌خود به پیشرفت سازمان کمک می‌کند.
انجام ارزیابی در فولاد مبارکه از منظری دیگر نیز قابل‌توجه و اهمیت است. در این فرایند، یادگیری نیز به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای ارزیابی برای سازمان محقق می‌شود. کاری که فولاد مبارکه طی ۱۴ سال حضور در جایزه تعالی سازمانی و به‌ویژه در چند روز اخیر به‌خوبی به انجام رسانده و همین اقدامات شرایطی فراهم کرده که امروز فولاد مبارکه چشم‌وچراغ صنعت کشور شناخته ‌شود.
با همتی که نزد مدیران ارشد و کارکنان فولاد مبارکه می‌بینیم، قطعاً آینده درخشان‌تری برای این شرکت متصوریم. فولاد مبارکه یک تجربه متفاوت در سبک و هنر مدیریت و یادگیری در کشور است و می‌تواند این سبک‌ها و هنرها را به رخ سایر صنایع کشور بکشد.

حسین منوچهری، ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی سازمانی:
فولاد مبارکه از یک بنگاه سودآور به لوکوموتیو کِشنده سازمان‌های منطقه پیرامونی خود مبدل شده است
طی چند روز اخیر که فرایند ارزیابی در فولاد مبارکه اجرا می‌شد، من نیز به همراه سایر همکاران این فرصت را داشتم که در بزرگ‌ترین کارخانه فولادسازی کشور حاضر شوم و فرایندهای این کارخانه را مورد ارزیابی قرار دهم. اگرچه فولاد مبارکه به‌طور مستمر و متواضعانه در ادوار مختلف این جایزه حضور داشته و تاکنون ۴ بار نیز به دریافت تندیس زرین نائل شده، اما هیچ‌گاه در روند تعالی متوقف نشده است. خوشبختانه روند موفقیت‌آمیز و شوق به یادگیری و تعالی به‌خوبی نزد تک‌تک کارکنان این شرکت قابل‌ملاحظه است.
حضور فولاد مبارکه در ادوار مختلف جایزه بسیار هوشمندانه بوده است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها با کسب اولین موفقیت‌ها و اخذ نخستین لوح‌های افتخار و ثبت آن‌ها در جایزه تعالی اقناع می‌شوند؛ اما در فولاد مبارکه این‌گونه نیست و کارکنان این شرکت به‌ویژه فعالان حاضر در فرایند ارزیابی تلاش می‌کنند همواره اثربخش باشند و یادگیری را در دستور کار خود داشته باشند.
ازآنجاکه ۴ سال قبل نیز در فرایند و تیم ارزیابی فولاد مبارکه حضور داشتم، می‌توانم اذعان کنم که این میزان علاقه‌مندی به رشد و پویایی در فولاد مبارکه تحسین‌برانگیز است. کارکنان و متولیان تعالی در فولاد مبارکه مفاهیم توسعه و کسب‌وکار را به‌خوبی درک و اجرا می‌کنند. فولاد مبارکه از نقش یک بنگاه سودآور به‌نوعی به لوکوموتیو کِشنده سازمان‌های منطقه پیرامونی خود مبدل شده است. به‌عنوان‌مثال، اگرچه این شرکت 1.5 درصد برق کشور را در فرایند تولید فولاد مصرف می‌کند، اما 1.5 درصد تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه مصرف بهینه آب هم دستاوردهای کاملاً مشهودی داشته است. همچنین ازآنجا‌که تداوم حضور در بازارهای جهانی بسیار تعیین‌کننده است، می‌بینیم که این شرکت به‌طور هوشمندانه‌ای با مشتریان خارجی خود ارتباط دارد و فقط در پی کسب سود نبوده و انجام تعهد در قبال مشتریان را همواره سرلوحه کار خود قرار داده و تعهد و پاسخ‌گویی را بر دریافت سود مقدم دانسته است. این موضوعی است که برای سازمان ارزش‌آفرین است و می‌تواند تداوم مستمر در بازارهای صادراتی را متضمن گردد. متأسفانه چنین رویکرد و نگاهی در دیدگاه مدیریتیِ بسیاری از سازمان‌های کشور مغفول مانده است؛ به‌نحوی‌که با کمترین نوسان در بازار ارز، بازارهای صادراتی خود را رها می‌کنند و به سمت بازارهای دیگر تغییر مسیر می‌دهند.

به‌طورکلی سیستم نوآوری در فولاد مبارکه به‌صورت کاملاً حرفه‌ای با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حال اجراشدن است
به‌طورکلی سیستم نوآوری در فولاد مبارکه به‌صورت کاملاً حرفه‌ای با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حال اجراست. همچنین در فولاد مبارکه خردمندی در حفظ و توسعه سرمایه‌های انسانی به‌خوبی آشکار است. مشاهدات در این زمینه حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه توسعه منابع انسانی، ازجمله توسعه ورزش و نهادینه کردن امر ورزش نزد کارکنان و خانواده آن‌ها، نه به‌عنوان هزینه، بلکه به‌عنوان سرمایه‌گذاری، به‌صورت اثربخش در حال انجام است. میزان استفاده بیش از ۸۲ درصدی کارکنان از امکانات ورزشی شرکت، در نظر گرفتن حدود ۶۱ رشته ورزشی برای تیم‌های حاضر در این شرکت و خانواده‌ها و بسیاری دیگر از این نوع اقدامات حاکی از برنامه‌ریزی اثربخش در این حوزه‌هاست. اقداماتی که در بسیاری از شرکت‌های دیگر با سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شده؛ اما خروجی مؤثری مانند فولاد مبارکه نداشته است. بسیاری از شرکت‌ها نتوانسته‌اند همانند فولاد مبارکه نزد کارکنان و خانواده‌ها شوق ایجاد کنند. به‌طورکلی فولاد مبارکه یک شرکت بالنده است که می‌تواند موتور محرک بسیاری از شرکت‌های بالا و پایین‌دست ازجمله تأمین‌کنندگان و مشتریان خود باشد. این شرکت می‌تواند با چنین اقداماتی سایر حلقه‌های بالا و پایین‌دست خود را در مسیر رشد قرار دهد.

کارکنان فولاد مبارکه به‌خوبی مفاهیم تعالی را درک و احساس کرده‌اند
کسب این دستاوردهای موفقیت‌آمیز از نهادینه شدن مفاهیم تعالی در شرکت خبر می‌دهد. کارکنان فولاد مبارکه به‌خوبی مفاهیم تعالی را درک و احساس کرده‌اند و این هنری است که فولاد مبارکه داشته است. به‌جرئت می‌توان گفت بسیاری از شرکت‌ها، فاصله معناداری در حوزه تعالی سازمانی با فولاد مبارکه دارند و این به دلیل درک مفاهیم و اهتمام تیمی است که در فولاد مبارکه به‌خوبی دیده می‌شود. باید این میزان از پیشرفت در حوزه تعالی سازمانی را به همه مدیران و کارکنان فولاد مبارکه تبریک گفت.

فرزام خان بابایی، ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی سازمانی:
فولاد مبارکه باید از آموخته‌ها و آن چیزی که تاکنون کسب کرده به سایر سازمان‌های دیگر نیز آموزش دهد
امسال این افتخار را داشتم که در تیم ارزیابی فولاد مبارکه انجام‌وظیفه کنم. تعالی سازمانی به‌طورکلی یک سازمان متعالی را در مقیاس جهانی تصویر می‌کند و وقتی چنین سازمان‌هایی در قالب یک مدل تشریح می‌شود و سازمان‌ها خود را در قالب این مدل با سازمان‌های رده‌بالای جهانی مقایسه می‌کنند، می‌توانند برای حوزه‌های قابل‌بهبود و اختلاف‌های خود برنامه‌ریزی‌های مؤثری انجام دهند و هرسال و گام‌به‌گام به اهداف خود برای رسیدن به بیشترین امتیازها و نزدیک شدن به سازمان‌های متعالی جهانی برنامه‌ریزی کنند. خوشبختانه مایه افتخار است که شرکت فولاد مبارکه در تمامی ادوار، بالاترین امتیاز را در سطح زرین مطابق با مدل ملی تعالی سازمانی کسب کرده است. به نظر می‌رسد کاری که فولاد مبارکه باید همچنان در تکمیل این فرایند انجام دهد و تاکنون نیز به‌خوبی انجام داده این است که سعی کند آموخته‌ها و آنچه را تاکنون کسب کرده به سایر سازمان‌های دیگر نیز آموزش دهد. با توجه به اینکه فولاد مبارکه در مدل تعالی EFQM اروپا نیز شرکت کرده و تندیس زرین آن را هم به دست آورده است، در کنار یادگیری از سازمان‌های برتر اروپایی می‌تواند به‌عنوان الگو به شرکت‌های داخلی که میل به یادگیری و تعالی دارند کمک کند و آن‌ها را همراه خود به سمت بالا بکشد. به نظر می‌رسد این امر به‌عنوان یک مسئولیت ملی بر فولاد مبارکه است، کاری که به رشد و توسعه صنعت و اقتصاد کشور و رفاه مردم و ارتقای میهن منجر می‌گردد.
در این دوره نیز همان‌طور که همیشه از فولاد مبارکه انتظار می‌رود فرایند ارزیابی به‌خوبی پیش رفت. آنچه بیشتر در فولاد مبارکه دیده می‌شود، علاقه کارکنان این شرکت به مباحث تعالی است. نمایندگانی که از بخش‌های مختلف فولاد مبارکه در فرایند ارزیابی حضور داشتند به‌خوبی دستاوردهای شرکت در فرایند تعالی را تشریح و با شوق هرچه‌تمام‌تر از آن‌ها دفاع کردند. آن‌ها حداکثر تلاش خود به کار می‌بندند تا مسیر تعالی سازمان را در کنار یافته‌های ارزیابان هموار کنند. ما و سایر همکاران تیم ارزیابی نیز با نگاه ملی تلاش خواهیم کرد این شرکت را در مسیر تعالی بیشتر و ترازهای جهانی رهنمون باشیم و بر این باوریم که فولاد مبارکه می‌تواند مایه افتخار این مرزوبوم باشد و به‌عنوان الگوی ملی به مسیر خود در این فرایند ادامه دهد.

علی احمدوند، ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی
امروز فولاد مبارکه در حوزه تعالی سازمانی در جایگاهی ایستاده است که باید نقش مشعل‌دار را به عهده بگیرد
تعالی در جست‌وجوی بهترین‌ها بودن و محرکی است برای سازمان‌هایی که قصد دارند رشد کنند. تعالی چارچوب مشخصی را معین می‌کند که شرکت‌ها بتوانند از این مسیر به بهترین‌ها برسند. به همین منظور، در قالب‌هایی از قبیل توانمندسازها به سازمان‌ها کمک می‌کند تا حتی در سطوح بین‌المللی و در مقایسه با بهترین شرکت‌های دنیا خود را ارزیابی کنند و محک بزنند و در ادامه، نتایج حاصل را مورد بررسی قرار دهند. درواقع تعالی یک قالب امتحان‌شده در شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیاست که کمک می‌کند سازمان در حوزه‌های کیفیت، خدمات، تولید و سایر فرایندها، به تعالی برسد.
فولاد مبارکه همانند یک نوجوان پر از ذوق و شوق و امید برای رسیدن به موفقیت همچنان تلاش می‌کند و آماده یادگیری است
امروز فولاد مبارکه در حوزه تعالی سازمانی در جایگاهی ایستاده است که باید نقش مشعل‌دار را به عهده بگیرد و همانند بازیکن شاخص حاضر در المپیک که مشعل در دست دارد، مشعل تعالی را برای سایر سازمان‌های کشور در دست گیرد و جلوتر از آن‌ها حرکت کند. این شرکت می‌تواند مسیر شرکت‌های دیگر را در مسیر تعالی روشن کند. به نظر می‌رسد مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه نسبت به سایر سازمان‌های کشور این است که تجربه خود را به آن‌ها منتقل کند، چراکه این شرکت توانسته در مدل جایزه تعالی اروپا نیز حضور موفقی داشته باشد.

فولاد مبارکه هیچ‌گاه حتی در زمانی که به بالاترین سطح مدل تعالی سازمانی دست پیدا کرده متوقف نشده است
طبق مشاهدات و ارزیابی‌های انجام‌شده، فولاد مبارکه هیچ‌گاه، حتی در زمانی که به بالاترین سطح مدل تعالی سازمانی دست پیدا کرده، متوقف نشده است و بسیاری از شرکت‌های ایرانی علاقه دارند از تجارب ارزشمند فولاد مبارکه استفاده کنند. نکته بسیار حائز اهمیت در خصوص رویکرد فولاد مبارکه به تعالی سازمانی این است که برخلاف بسیاری از شرکت‌ها که در مقطعی از این جایزه متوقف می‌شوند، این شرکت متوقف نشده است و پس از ۱۴ دوره حضور موفق در فرایند جایزه و پس از کسب ۴ تندیس زرین، همچنان به شکلی جدی و با اهتمام کامل فرایند این جایزه را دنبال می‌کند؛ به‌طوری‌که گویا اولین بار است در این فرایند شرکت کرده و همانند یک نوجوان پر از ذوق و شوق و امید برای رسیدن به موفقیت همچنان تلاش می‌کند و آماده یادگیری است. یکی از موضوعاتی که در جلسات ارزیابی به‌خوبی قابل‌مشاهده بود این است که کارکنان حاضر در جلسات ارزیابی برای پاسخ‌گویی به سؤالات ارزیابان سر از پا نمی‌شناختند و برای پاسخ‌گویی از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. این امر بسیار قابل‌تحسین است و امیدواریم با توجه به این میزان علاقه‌مندی، فولاد مبارکه را به‌زودی در بالاترین قله‌های تعالی سازمانی ببینیم.

علی فلاح حسینی، ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی سازمانی:
فولاد مبارکه طی ۱۴ دوره حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی ثابت کرده است که ارزیابی را به‌خوبی شناخته است
ارزیابی یکی از حلقه‌های اصلی تعالی زمانی است و زمانی اتفاق می‌افتد که وارد چرخه بهبود می‌شویم و اقدامات اصلاحی را بنابر نتایج ارزیابی انجام می‌دهیم. در دوره‌های بعد نیز با سخت‌گیری‌های بیشتر، سطوح بالاتر و ارزشمندتری از یادگیری و بهبود اتفاق می‌افتد. به‌طور مشخص فولاد مبارکه طی ۱۴ دوره حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی ثابت کرده است که ارزیابی را به‌خوبی شناخته و به‌صورت بهینه از نتایج آن استفاده می‌کند. این شرکت مطمئناً می‌تواند نقش الگو را برای شرکت‌های دیگری که در ابتدای مسیر تعالی قرار دارند و در سطح تقدیرنامه فعالیت می‌کنند، ایفا کند و می‌تواند به سایر شرکت‌های حاضر در پایین‌دست این جایزه بیاموزد که فرایند ارزیابی یادگیری‌های خاص خود را دارد. شرکت فولاد مبارکه تنها شرکتی است که در جایزه بین‌المللی اروپا نیز شرکت کرده و تندیس زرین این جایزه را به دست آورده است. همین حضور و سایر اتفاقاتی که اکنون در فولاد مبارکه در حال رقم خوردن است باعث می‌شود این شرکت مسیر تعالی خود را هموارتر کند.
اینکه شرکت فولاد مبارکه در سایر جایزه‌های جهانی دانش‌محور مهم ازجمله MAKE نیز حضور داشته و در ارزیابی‌های این حوزه‌ها نیز قرار گرفته باعث می‌شود که بتواند از پله‌های تعالی یکی پس از دیگری بالا رود. امروزه از محصولات فولاد مبارکه در بسیاری از صنایع پایین‌دست ازجمله ساختمان، سازه، خودروسازی و لوازم‌خانگی استفاده می‌شود؛ بنابراین آثار تلاش‌های این شرکت برای تعالی و بهبود کیفیت می‌تواند در سطح ملی بر سایر شرکت‌ها نیز تأثیر مثبت بگذارد. فولاد مبارکه می‌تواند سایر صنایع را به سمت بالا بکشد و نقش الگو را برای آن‌ها بازی کند. به‌طورکلی یکی از مؤلفه‌های کلیدی شرکت‌هایی که در فرایند تعالی قرار می‌گیرند این است که بتوانند از شرکت‌ها و سازمان‌های متعالی جهانی الگوبرداری کنند و ازآنجا‌که این شرکت همواره در آزمون‌های جهانی در حال یادگیری است، به‌خوبی می‌تواند به‌عنوان یک سازمان جهان‌تراز، نقش یاددهندگی و الگو بودن را برای شرکت‌های داخلی ایفا کند و دانسته‌ها و آموخته‌های این مسیر ۱۴ساله را به سایر سازمان‌ها آموزش دهد.

محسن آریانفرد، ارزیاب ارشد جایزه ملی تعالی سازمانی:
قطار پیشرفت در فولاد مبارکه همچنان در حال حرکت به جلو است و هیچ‌گاه شاهد توقف این شرکت در مسیر تعالی نبوده‌ایم
به‌طورکلی مدل‌های تعالی سازمانی به‌خوبی می‌توانند در جهت بهبود و حرکت سازمان‌ها در مسیر سرآمدی نقش‌آفرینی کنند. خوشبختانه سالیان سال است که می‌بینیم فولاد مبارکه در این فرایند حاضر است و به جایگاه‌ها و دستاوردهای بسیار خوبی هم رسیده است.
چشم‌انداز این شرکت در سطح جهانی به‌خوبی قابل‌لمس است و امیدواریم به‌زودی در مدل‌های جهانی نیز بیش‌ازپیش حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. خوشبختانه فعالیت‌های بسیار خوبی برای حرکت در مسیر تعالی این شرکت انجام شده و حمایت‌ها از بدنه رهبران سازمان به‌خوبی صورت گرفته است. در موضوع تعالی سازمانی، سال‌هاست فولاد مبارکه را در جایگاه‌های بالایی می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که قطار پیشرفت در این شرکت همچنان در حال حرکت به جلو است و هیچ‌گاه شاهد توقف این شرکت در مسیر تعالی نبوده‌ایم. در ایامی که به‌عنوان ارزیاب در فولاد مبارکه حاضر بودیم، از نزدیک شاهد تلاش‌ها و اهتمام تک‌تک کارکنان این شرکت برای تعالی مستمر بودیم. به‌جرئت می‌توان گفت تعالی در فولاد مبارکه مسیری است بی‌انتها و تمامی کارکنان این شرکت با تمام قوت و تلاش خود می‌خواهند که به جایگاه و منزلگاه‌های بالاتری از محلی که امروز هستند برسند.

کارکنان فولاد مبارکه به یاد داشته باشند نقشی که این شرکت در کشور ایفا می‌کند ورای سایر سازمان‌هاست
اگر بخواهیم با نگاه ملی به فولاد مبارکه بنگربم باید از تک‌تک کارکنان این شرکت بخواهیم همچنان با همین میزان اشتیاق به مسیر خود در یادگیری و الگو بودن ادامه دهند و به یاد داشته باشند نقشی که این شرکت در کشور ایفا می‌کند ورای سایر سازمان‌هاست. فولاد مبارکه می‌تواند نقش رهبری و جهت‌دهی برای دیگر سازمان‌های کوچک و متوسط داشته باشد تا بتوانیم ایرانی سرفراز داشته باشیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243237

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب