استعفای رییس سازمان سنجش به کجا رسید ؟/ وزیر علوم پاسخ داد

استعفای رییس سازمان سنجش به کجا رسید ؟/ وزیر علوم پاسخ داد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد وضعیت سازمان سنجش و استعفای عبدالرسول پورعباس گفت: این موضوعی فنی است، آن را رها کنید و باید از آن عبور کرد.

به گزارش نجوا خبر، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤالی در مورد پذیرفتن یا نپذیرفتن استعفای رئیس سازمان سنجش گفت: این موضوعی فنی است، از آن عبور کنید.

محمدعلی زلفی‌گل امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت سازمان سنجش و استعفای عبدالرسول پورعباس اظهار داشت: این موضوعی فنی است، آن را رها کنید و باید از آن عبور کرد.

رئیس سازمان سنجش روز ۲۷ آذر ماه با انتشار نامه‌ای در اعتراض به بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار کنکور از مقام خود استعفا کرد. وی در این نامه خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشته است: حدود دو سال از خدمت در سازمان سنجش آموزش کشور با پدیده بازگشت متخلفان کنکور سال‌های ۱۴۰۰ و ماقبل آن مواجه بودیم که با تصویب استفساریه ماده ۱۱ قانون تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به طور کامل با عمل به استفساریه پدیده تقلب مدیریت شد.

ولی نظریه عطف به ماسبق نشدن استفساریه در موارد مختومه، با برداشت‌های متفاوت روبه‌رو شد و اعتقاد دیوان عدالت اداری به برگشت همه مشکوکین به تقلب است که قبلا در هیئت‌های بدون و تجدیدنظر مستقر در سازمان و شعبات بدوی و تجدید دیوان به طور قطعی محکوم شده‌اند که در مصاحبه مطبوعاتی رئیس محترم دیوان بر این موضوع تاکید شد.

هم اکنون تعداد زیادی دستور موقت مبنی بر برگشت به تحصیل این افراد صادر شده است. از آنجا که عمل به احکام دیوان لازم و ضروری است و از سوی دیگر سازمان سجش عملا توانایی اجرای این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان را ندارد، تصمیم به کناره گیری از ریاست سازمان گرفتم تا شرایط برای فرد دیگر جهت اجرای احکام صادرشده فراهم شود؛ لذا از ساعت ۱۱ صبح تاریخ ۲۷/ ۹/ ۱۴۰۲ تمام مسئولیت‌های سازمان را واگذار کرده و هیچ گونه مسئولیتی را در قبال آن به عهده نمی‌گیرم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243266

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.