سردار موسوی که بود و چگونه به شهادت رسید؟

سردار موسوی که بود و چگونه به شهادت رسید؟
سردار سیدرضی موسوی در حمله‌ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش نجواخبر، سردار سیدرضی موسوی، یکی از سرداران نیروی قدس سپاه که در سوریه به عنوان مسئول «پشتیبانی از جبهه مقاومت» حضور داشت بر اثر حمله‌ رژیم صهیونیستی به منطقه‌ زینبیون دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید.

این خبر را سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورد و نوشت: «به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود. با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی)، خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تأکید می‌شود، بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت. برنامه‌های مربوط به انتقال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آن شهید متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد».

سردار موسوی از افراد نزدیک به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که بیش از سه دهه وظیفه‌ «پشتیبانی از جبهه مقاومت» را بر عهده داشت. او سال‌های طولانی‌ و عرصه‌های راهبردی، در دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب و حریم اهل‌بیت‌(ع) مجاهدتی سلحشورانه و خستگی‌ناپذیر داشت. ایشان پس از اقدامات تروریستی و نقض مکرر امنیت در منطقه از سوی آمریکا و متحدانش، در مقام مستشاری برای کمک به مردم و دولت سوریه به این کشور عزیمت کرده بود و در طول مأموریت خویش تلاش‌های موثری در جهت مقابله با نقشه‌های شیطانی و تفرقه‌افکنانه علیه امت اسلامی داشت.

در پی شهادت سردار موسوی، حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه گفت: «این اقدام ناجوانمردانه صهیونیست‌ها واکنشی نسبت به شرایطی که رژیم صهیونیستی در آن گرفتار شده و در همین چارچوب آنها دیوانه‌وار اقداماتی انجام می‌دهند که بتوانند برخی از شکست‌های خود را جبران کنند، گفت: این رژیم در مسائل داخلی خود با مشکلاتی روبه‌رو شده و همچنین در جریان ۸۰ روز جنایت در غزه نیز نتوانسته به اهداف خود برسید».

شماری از دانشجویان و مردم تهران دوشنبه شب با تجمع مقابل ساختمان شورای عالی امنیت ملی، خواستار گرفتن انتقام خون شهید سردار سیدرضی موسوی از رژیم صهیونیستی شدند.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، هم ضمن تسلیت شهادت شهید سیدرضی موسوی در سوریه تأکید کرد که بی‌تردید رژیم‌ سفاک صهیونیستی تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهد کرد.

همچنین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در پیام تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق تصریح کرد: «این اقدام خباثت‌بار نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد».

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، هم طی پیام تسلیتی به مناسبت شهادت مستشار ایران در سوریه او را این گونه توصیف کرد: «سردار موسوی که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود در جبهه نبرد با تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها کرد».

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، هم شهید سیدرضی موسوی را اینگونه توصیف کرد: «شهید سید رضی موسوی از سرداران شجاع و متعهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از جمله همرزمان شفیق شهید حاج قاسم سلیمانی بود که سوابق درخشانی در سال‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم و حفظ کیان جمهوری اسلامی داشت».

واکنش سخنگوی دولت به شهادت مستشار ایرانی در سوریه یک جمله بود: «تاوان سختی خواهید داد».

همچنین حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، هشدار داد: «تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد».

جنبش النجباء این شهادت را مسیری برای پایان اشغالگری و رسیدن به آزادی نهایی توصیف کرد و انتقام گرفتن مقاومت را قطعی دانست و حزب‌الله لبنان آن را «جنایتی آشکار و بی‌شرمانه» توصیف کرد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی شب گذشته از آماده‌باش ارتش «اسرائیل» برای پاسخ احتمالی سپاه پاسداران به ترور شهید «سید رضی موسوی» خبر دادند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243312

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب