خبرهای جدید در حاشیه جلسه دولت؛ از یارانه‌ها تا تغییرات تعرفه‌های پزشکی و اینترنت

خبرهای جدید در حاشیه جلسه دولت؛ از یارانه‌ها تا تغییرات تعرفه‌های پزشکی و اینترنت
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ششم دی ۱۴۰۲هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش نجواخبر، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیئت دولت، ایجاد نظام عادلانه پرداخت را جزو مطالبات به حق مردم، وعده‌های دولت و از اهم وظایف سازمان اداری و استخدامی کشور دانست و این سازمان را مکلف کرد که نظام حقوقی عادلانه را بدون در نظر گرفتن سلایق و نظرات مختلف و بر مبنای همسان‌سازی دستمزد خدمات و مشاغل یکسان در دستگاه‌های مختلف، به سرعت تدوین و اجرایی کند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور،‌ علیرضا زاکانی شهردار تهران،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور،‌ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری،‌ بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان را می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.

کار جدیدی انجام نداده‌ایم

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: کار رسانه‌ای جدیدی که در خصوص غنی سازی ایران آغاز شده است، حرف جدیدی نیست و ما فعالیت جاری خود را در چهارچوب ضوابط دنبال می‌کنیم. این حرف‌ها یک هیاهوی رسانه‌ای است و اهدافی که دنبال می‌کنند کاملا مشخص است.

وی افزود: مردم مستحضر باشند که ما هیچ کار جدیدی انجام نداده‌ایم و همان فعالیت جاری خود را دنبال می‌کنیم که طبق چهارچوب و طبق ضوابط انجام می‌شود.

هفته آینده؛ رونمایی از سمفونی حاج قاسم/دوشنبه‌ها هم بلیت سینما نیم‌بها می‌شود

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که «هفته آینده در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سمفونی ویژه حاج قاسم رونمایی می‌شود» گفت که این اثر را دفتر موسیقی وزارت فرهنگ تولید کرده و از آن رونمایی خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد: از هفته آینده دوشنبه هم علاوه بر سه شنبه، بلیت سینما نیم بها می‌شود.

طبق اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان، مشمولان یارانه مشخص می‌شوند

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احتمال کم شدن تعداد یارانه‌بگیران تاکید کرد: در دولت اراده‌ای برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؟ گفت: الان اراده‌ای در دولت برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد. ما منابع را پیش‌بینی کرده‌ایم اما طبیعی است اگر بر اساس اطلاعات جدیدی که پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان از کسی به دست می‌آورد ممکن است افرادی که قبلا یارانه می‌گرفتند با اطلاعات جدید مشمول نباشند.

افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را نمی‌پذیریم

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه به دنبال سود اپراتور نیستیم بلکه به دنبال افزایش کیفیت هستیم، گفت: برخی اپراتورها بدون توجه به شرایط موجود درخواست افزایش تعرفه داشتند اما هنور تصمیمی گرفته نشده است و قطعا افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را نمی‌پذیریم.

ایران دسترسی به واکسنی دارد که ۱۳ سویه باکتری را غیر فعال می‌کند

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران دومین کشوری است که دسترسی به واکسن پنوموکوک دارد که ۱۳ سویه باکتری را غیر فعال می‌کند، افزود:‌ امیدواریم واکسن پنوموکوک را در دهه فجر بعد از مطالعات بالینی انجام شده در دسترس مردم قرار دهیم، این پروژه های پیش رو حدود ۲۸۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

علت محو شدن ابرها در بالای دریاچه ارومیه در دست بررسی است

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور از مأموریت مرجع ملی تغییرات اقلیمی و پژوهشکده محیط زیست برای بررسی علمی علت محو شدن ابرهای باران زا در بالای دریاچه ارومیه خبر داد.

وی در پاسخ به این پرسش که تصویری از بالای دریاچه ارومیه منتشر شده است که ابرهای باران زا با رسیدن به این منطقه محو می‌شوند، بیان کرد: ما مرجع ملی تغییر اقلیمی کشور و پژوهشکده محیط زیست کشور را مکلف کردیم تا در یک بازه زمانی دو هفته با نشستی که با همه دستگاه های مسئول برقرار می‌کنند، مسئله مربوط به تغییرات اقلیمی و وقایعی که در حال اتفاق افتادن است را بررسی کرده و پاسخ دهند. اینکه جبهه هوایی وارد شود و در بالای دریاچه ارومیه محو می‌شود، باید حتما از لحاظ علمی بررسی شود که آیا واقعا گاز متانی که در آنجا تولید می‌شود یا افزایش درجه حرارتی که در ارتفاعات جو صورت می‌گیرد عامل این اتفاق است یا خیر.باید کار علمی و تحقیقاتی صورت گیرد.

برنامه شهرداری نهران برای جمع آوری مافیای پسماند

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به نوع قراردادهایی که پیش ازاین برای جمع‌آوری پسماند در تهران وجود داشت، خاطرنشان کرد: برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک را تنظیم کرده بودند و یک پولی را هم از این کسانی که این قرارداد را بسته بودند می‌گرفتند و پول ناچیزی هم بود.

وی افزود: در حال تغییر قراردادهای جمع‌آوری پسماند هستیم تا مفسده‌هایی را که در گذشته در این موضوع وجود داشت، از بین ببریم.

فرایند تغییر نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای عالی بیمه شروع شده است

بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تعرفه های پزشکی هر سال در شورای عالی بیمه بررسی می‌شود و نرخ آن پیشنهاد شده و به هیئت دولت می‌آید و هیئت دولت نیز مصوب می‌کند، گفت: اکنون فرایند تغییر نرخ تعرفه های پزشکی در شورای عالی بیمه شروع شده است و هنوز به نتیجه نرسیده است بعد از اینکه به نتیجه برسد، اعلام می‌شود.

در تلاشیم تا پیش از پایان دولت سیزدهم از فاز اول ورزشگاه جدید تهران بهره برداری کنیم

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان درباره ساخت ورزشگاه جدید تهران گفت: تمام هم و غم ما این است که پروژه ورزشگاه جدید تهران در چند فاز به مرحله بهره برداری برسد. تلاش ما این است که بتوانیم مرحله اول را تا پیش از پایان دولت سیزدهم به مرحله بهره برداری برسانیم.

آغاز پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی توسعه بندر چابهار

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر دیروز خود به چابهار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است که دیروز پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی که با بخش خصوصی عقد قرارداد شده بود، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه‌ها را نباید داشته باشد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای جلوگیری از ورود متقلبان به دانشگاه، تصریح کرد: هم دولت هم سایر قوا کاملاً جدی هستند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه‌ها را داشته باشد. این کار هم تضییع حقوق مردم در زمان خدمت‌رسانی این افراد بعد از پایان تحصیل و هم حقوق دیگر دانشجویان است.

دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است

محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره اضافه شدن یک روز تعطیلی به تعطیلی روز جمعه گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده ولی تصمیم گیری درباره آن هنوز به صحن مجلس نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است، درباره پیشنهاد دولت به مجلس در خصوص تعیین دومین روز تعطیل در هفته گفت: پیشنهاد دولت همان تعطیلی است که از قبل برای پنجشنبه و جمعه مطرح بوده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243354

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.