«سپاهان» در یک قدمی قهرمانی نیم فصل ایستاده

«سپاهان» در یک قدمی قهرمانی نیم فصل ایستاده
سپاهان تنها با کسب یک تساوی در دیدار امروز مقابل «شمس آذر قزوین» می‌تواند قهرمان نیم فصل لیگ برتر شود ولی نبود ۷ بازیکن اثرگذار این تیم به دلایل مشکلات قراردادی و محرومیت ممکن است موجب خلق شگفتی توسط تیم قزوینی شده و سپاهان را که در یک قدمی قهرمانی نیم فصل قرار دارد ناکام کند.

به گزارش نجوا خبر، تیم فوتبال «سپاهان اصفهان» عصر امروز در آخرین دیدارش در نیم‌فصل نخست لیگ برتر، از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه «سردار آزادگان قزوین» به مصاف «شمس آذر» می‌رود.

دیدار امروز ۲ تیم نقش مهمی در تعیین قهرمان نیم‌فصل دارد و تیم اصفهانی که در ۲ بازی آخر خود در لیگ برتر شکست خورده است، انگیزه بالایی برای بُرد و کسب عنوانی قهرمانی نیم فصل دارد، ولی حاشیه‌های تمام نشدنی این تیم در نیم‌فصل نُخست رقابت‌ها، کار را به جایی رسانده که این تیم به جای تمرکز بر بازی مقابل الهلال عربستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا، باید نگران حضور بازیکنانش در بازی امروز باشد.

سپاهان حال و روز خوشی ندارد

زرد پوشان اصفهانی که چند ماه گذشته ضربه‌های زیادی در پی صدور ۲ حکم دور از انتظار «کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال» و «کنفدراسیون فوتبال آسیا» خورده‌اند این روزها به دلیل فراز و نشیبهایی که «حُکم کمیته استیناف» و «ابلاغیه کمیته انضباطی» برای این تیم ایجاد کرده، حال و روز خوشی ندارند.

محرومیت ۶ بازیکن اثرگذار بخاطر رعایت نکردن سقف قراردادها، در کنار محرومیت و مصدومیت چهار بازیکن دیگر باعث شد، سپاهان در غیاب ۱۰ ستاره، بازی آخر خود را که تنها سه روز از آن می‌گذرد، به «گُل‌گُهر» واگذار کند و فرصت تثبیت صدر نشینی و افزایش اختلاف با آبی‌پوشان را از دست بدهد. گرچه در همان دیدار هم اگر اشتباهات فاحش داوری وجود نداشت شاید نتیجه به شکل دیگری رقم می‌خورد.

سپاهان به لطف تفاضل گُل ۱۹+ در صورت کسب تساوی در قزوین می‌تواند با ۳۲ امتیاز، صدرنشین جدول رقابت‌ها در پایان نیم فصل باشد ولی بی‌شک این تیم با توجه به انگیزه، آمادگی و روحیه جنگندگی تیم «شمس آذر» روز سختی را در مصاف با تیم قزوینی پیش رو دارد.

سپاهان عصر امروز در حالی به مصاف شمس آذر خواهد رفت که همچون بازی قبل مقابل گُل گُهر سیرجان، ۶ بازیکن اثرگذار خود را به دلیل اصلاح نشدن قراردادها در اختیار ندارد، هر چند براساس اعلام «سازمان لیگ» اگر سپاهان تا پیش از آغاز دیدار امروز بتواند قرارداد هر بازیکنی را اصلاح کند، مجاز است تا از آن بازیکن استفاده کند.

علاوه بر این ۶ بازیکن مواریس در بازی امروز ارشیا سرشوق را که به دلیل اخراج در دقیقه ۴۶ بازی مقابل «گل گهر سیرجان» محروم شده است، در اختیار ندارد و این کار مربی پرتغالی طلایی پوشان در خط دفاعی را دشوارتر می‌کند.

سپاهان بر سر ۲ راهی محرومیت تحمیلی یا لیست مازاد اجباری

تا این لحظه نه فدراسیون و نه باشگاه سپاهان خبری مبنی بر اصلاح قرارداد بازیکنان منتشر نکرده‌اند، هر چند دیروز تارنمای رسمی فدراسیون فوتبال در اقدامی تأمل برانگیز با انتشار نامه‌ای بدون شماره و تاریخ و فاقد مُهر باشگاه، امضای مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره و یا حتی عضوی از هیئت‌ مدیره ادعا کرد: باشگاه «سپاهان» تصمیم دارد کاوه رضایی، هادی محمدی و احسان پهلوان را در لیست فروش پنجره نقل‌ و انتقالات زمستانی قرار دهد تا با این کار، سقف بودجه را رعایت کرده باشد و در عوض با توجه به این اقدام، از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بخواهد که مجوز بازی‌ به پیام نیازمند، رضا اسدی و رضا شکاری در آخرین بازی نیم‌فصل اول مقابل «شمس‌آذر قزوین» داده شود.

انتشار این نامه تأمل برانگیز که به صورت دستی و با خط‌ خوردگی و بدون مُهر و امضا تهیه شده و تنها نگارش آن بر سربرگ باشگاه موید انتساب آن به طلایی پوشان است، هرچند فاقد وجاهت قانونی است، ولی نشان می‌دهد، سپاهان همکنون بر سر ۲ راهی محرومیت تحمیلی و یا لیست مازاد اجباری قرار دارد.

امیدهای سپاهان هنوز زنده است

بر روی کاغذ شانس سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی نیم فصل بیشتر از نزدیکترین رقیبان یعنی استقلال و پرسپولیس است و سپاهان به لطف تفاضل گُل، حتی با کسب یک تساوی در قزوین می‌تواند با ۳۲ امتیاز، قهرمان نیم فصل شود و این موضوع می‌تواند از نظر روانی به بازیکنان سپاهان کمک زیادی کند.

همکنون استقلال با ۱۵ بازی، اختلاف گل ۱۴ و کسب ۳۲ امتیاز صدرنشین جدول رقابت‌هاست و با توجه به پایان نیم فصل برای این تیم، دیگر شانس افزایش امتیازات را ندارد، پرسپولیس نیز که ۲۹ امتیازی است تفاضل گل مثبت ۹ دارد و امروز در رفسنجان به مصاف تیم «مس» می‌رود که به دنبال پاره کردن نوار شکست‌های پی‌درپی است و البته پرسپولیس تنها در صورت کسب پیروزی با اختلاف دست‌کم ۵ گل و شکست سپاهان مقابل شمس آذر می‌تواند قهرمان نیم فصل شود که کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد.

سپاهان در بازی امروز، نقاط امید دیگری نیز دارد و آن بازگشت دابو و کریمی از محرومیت و پایان مصدومیت سیاوش یزدانی است که باعث می‌شود این تیم بر خلاف بازی قبل مقابل گل گهر که ۱۰ ستاره را در اختیار نداشت دست کم بتواند از سه مهره با تجربه خود استفاده کند.

سپاهان باید نگران مهاجم سابق خود باشد

مشخص نبودن وضعیت حضور ۶ بازیکن و محروم بودن ارشیا سرشوق تنها چالش‌های سپاهان در بازی امروز نیست و حضور سپاهانی دیروز و مهاجم امروز «شمس آذر» که فرصت درخشش در جمع شاگردان مورایس را به دست نیاورد و بی‌شک از انگیزه بالایی برای گلزنی مقابل تیم سابق خود برخوردار است می‌تواند برای مربی پرتغالی مشکل آفرین باشد.

عیسی مرادی مهاجم فصل گذشته سپاهان که در فصل گذشته موفق به ثبت سه گل برای زرد پوشان شد، این فصل به دلیل جذب مهاجمان نامدار و به منظور دستیابی به فرصت رقابتی بهتر، به «شمس آذر» پیوسته و بدون شک دقیقی وی را در ترکیب ثابت امروز خود مقابل سپاهان قرار خواهد داد.

امروز روز متفاوتی برای عیسی مرادی است و در مصاف با سپاهان به دنبال اثبات توانایی های خود است و باید دید می‌تواند از میان خط دفاعی چهارنفره سپاهان راهی به دروازه طلایی‌پوشان بیابد یا خیر.

ترکیب احتمالی ۲ تیم

اعلام محرومیت ۶ بازیکن سپاهان که چهار شب قبل توسط «کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال» اعلام شد و دریافت کارت قرمز توسط ارشیا سرسوق باعث شده بازیکنان ذخیره سپاهان در بازی امروز تنها ۶ نفر باشند که از این ۶ نفر یکی دورازه بان سوم و ۲ نفر عضو آکادمی سپاهان هستند.

بر این اساس با احتمال زیاد ترکیب سپاهان در دیدار با «شمس آذر قزوین» شامل نیما میرزازاد، محمد دانشگر، محمد قربانی، آریا یوسفی، میلاد زکی‌پور، محمد کریمی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، محمدجواد حسین‌نژاد، عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو خواهد بود، همچنین امید نورافکن که بتازگی از بند مصدومیت رهایی یافته و بازی مقابل گل گهر در دقیقه ۹۳ وارد میدان شد، امروز دقایق بیشتری را برای سپاهان بازی خواهد کرد.

ترکیب احتمالی شمس آذر نیز در مصاف امروز علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی، امیرمحمد نسایی، عیسی مرادی، امیرمسعود سرآبادانی، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی، صادق آلبوصبیح، علی‌اصغر اعرابی، هومن ربیع‌زاده و علی آزادمنش خواهد بود.

به گزارش ایرنا، داور دیدار امروز ۲ تیم «شمس آذر قزوین» و «سپاهان اصفهان» حمید حاج ملک است و این دیدار توسط شبکه های ورزش، اصفهان و قزوین بصورت زنده پخش می‌شود.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243445

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.