نماینده مرودشت از پاسخ‌ وزیر صمت در مورد تاخیر واردات خودرو قانع شد

نماینده مرودشت از پاسخ‌ وزیر صمت در مورد تاخیر واردات خودرو قانع شد
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد دلایل تاخیر واردات خودرو قانع شد.

به گزارش نجوا خبر، در نشست علنی امروز - سه شنبه ۱۲ دی ماه - سؤال ملی جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی از عباس علی آبادی، وزیر صمت در مورد مسائل صنعت خودرو در دستور کار مجلس قرار گرفت

متن سؤال بدین شرح است: چرا علیرغم گذشت یک سال از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودروهای نو و ابلاغ آن تا این لحظه خودرویی وارد کشور نشده است؟

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در تشریح سؤال خود گفت: پیگیری موضوع خودرو برای رضایتمندی مردم بوده است و همیشه منافع مردم کشور و نظام را سرلوحه کار قرار داده ایم، اما روا نبود در این مسیر مورد تهمت، توهین و افترا قرار بگیریم زیرا برخی‌ها در رسانه‌ها و روزنامه‌ها ما را مورد هجمه قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: به چه دلیلی اجازه نمی‌دهیم خودروهای مورد نیاز مردم وارد کشور شود اگر قرار است حمل‌ونقل رونق یابد، نباید از واردات خودرو جلوگیری کنیم؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خطاب به عباس علی آبادی وزیر صمت گفت: در این مدت که سکاندار وزارت صمت شدید چه تعداد خودرو وارد کشور شده و چه تعداد در اختیار مردم قرار گرفته و چه تعداد از گمرکات کشور در حال ترخیص است؟ چرا آیین نامه واردات خودروهای کارکرده که در هیئت دولت به تصویب رسیده هنوز ابلاغ نشده است؟

رشیدی اضافه کرد: چرا فرایند قیمت گذاری و تعرفه گذاری واردات خودرو به گونه‌ای در نظر گرفته شده که خودرو ۱۷ هزار دلاری حدود ۳۰ هزار دلار به دست مردم می‌رسد و در بازار آزاد هم به ۸۰ هزار دلار می‌رسد؟ راجع به تعرفه‌ها توضیح دهید.

نماینده مردم مرودشت در ادامه بیان داشت: چرا خودرو سازان به طور مشخص ایران خودرو و سایپا به مردم ظلم می‌کنند، مردم پول خودرو را واریز کردند و قرار بود خودرو با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان به مردم تحویل شود و الان می‌گویند قیمت خودرو ۵۰۰ میلیون تومان است . دلیل افزایش قیمت های خودرو های داخلی در این مدت چه بوده است؟ و چرا دولت در خودرو سازی دخالت می‌کند و این حوزه را به بخش خصوص واگذار نمی‌کند؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور بعد از استماع سخنان وزیر صمت در مورد وضعیت صنعت خودرو بیان داشت: اگر این موضوع به رأی گذاشته شود می‌دانم که وزیر کارت زرد خواهد گرفت اما با توجه به تلاشهایی که ایشان در این مدت برای واردات خودرو انجام داده است یک مهلت تا پایان سال جاری به وزیر صمت می‌دهیم که این موضوع را حل‌وفصل کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پایان بررسی این موضوع گفت: تخصیص ارز برای خودرو بر اساس لایحه دولت و تصویب مجلس انجام شد و چون بحث مغایرت با سیاست های کلان داشته در مجمع تشخیص هم تصویب و به قانون تبدیل شده است و به طور قطع جلسه دیگری برای این موضوع برگزار نمی‌کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243482

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب