قالیباف: حاج قاسم یک الگوی نظامی کم‌نظیر بود

قالیباف: حاج قاسم یک الگوی نظامی کم‌نظیر بود
قالیباف با اشاره به اینکه حاج قاسم نه تنها یک الگوی نظامی کم‌نظیر بود بلکه به دلیل باور عمیق به توان و اثربخشی مردم و باور به آرمان‌های اسلام و انقلاب، او در همه‌ ابعاد وجودی، رشد کرد، تاکید کرد: رفتار او باید در تمام ابعاد به عنوان الگو تبیین شود.

به گزارش نجوا خبر، محمد باقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 12 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت سردار رشید اسلام مرد میدان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم. حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه مرد عمل و کارآمد بود؛ حاج قاسم شجاع بود، مخلص بود، محاسبه‌گر بود ولی در کنار این ویژگی‌های برجسته آنچه او را به طور ویژه متمایز می‌کرد، آن بود که کارآمد بود و می‌توانست راه باز کند و در میدان عمل مشکلات را پشت سر بگذارد. آنچه در همه‌ی این سالها کمتر به آن پرداخته شده است کارآمدی و توان حل مسئله‌ی آن شهید گرانقدر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاج قاسم در میدان‌های مختلف پیروز بود و توانست امنیت و آرامش را برای مردم ایران رقم بزند؛ این پیروزی‌ها از محاسبه ‌ی دقیق شرایط و پرهیز از شتاب‌زدگی و بی‌ملاحظگی، استفاده از توان مردم، واقع‌گرایی و باور عمیق به سنت‌های الهی برآمده بود.

وی افزود: حاج قاسم نه تنها یک الگوی نظامی کم‌نظیر بود که در زیست سیاسی، اجتماعی و‌فرهنگی خود نیز الگوی برجسته‌ای به شمار می‌رفت. به دلیل باور عمیق به توان و اثربخشی مردم و باور به آرمان‌های اسلام و انقلاب، او در همه‌ ابعاد وجودی، رشد کرد و رفتار او باید در تمام ابعاد به عنوان الگو تبیین شود.

قالیباف بیان کرد: حاج قاسم امروز در عین شهرت، گمنام است و در عین شناخته بودن، همچنان ناشناس است چرا که بسیاری از ابعاد وجودی او از جمله ابعاد سیاسی و اجتماعی رفتارش و کارآمدی او در حل مسائل مغفول مانده است. مردم‌باوری غیرشعاری و خداباوری خالصانه‌ او پشت انبوهی از تصاویر و پوسترها پنهان مانده است. جوانان و اندیشمندان انقلابی باید تبیین کارآمدی حاج قاسم و روش حل مسئله‌ او را به صورت جهادی در دستور کار قرار دهند و حاج قاسم را آنگونه که واقعا زندگی میکرد به مردم نشان دهند. رحمت خداوند بر سید شهدای مقاومت و یاران او.

*مجلس یازدهم با تصویب قانون "خانواده و جمعیت" به وظیفه‌ی خود در قبال مادران و زنان ایرانی عمل کرد

وی اظهار داشت: همچنین پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) روز زن و روز ولادت حضرت امام خمینی را به عموم مردم ایران تبریک می‌گویم. مجلس یازدهم با تصویب قانون "خانواده و جمعیت" و اولویت دادن به خانواده‌ و مادران در بهره‌مندی از امکانات کشور و همچنین تصویب کلیات قانونی برای حمایت از زنان و مادران ایرانی، پس از 3 دوره معطلی در مجالس گذشته، تلاش کرد تا به وظیفه‌ خود در قبال مادران و زنان و دختران ارجمند و سربلند ایرانی عمل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور ما زمانی قوی است که مادران ایرانی قوی باشند؛ ایران آنگاه سربلند است که زنان ایرانی در خانه، در محیط کار و در جامعه سربلند و مورد احترام و دارای فرصت رشد باشند و قانون نیز پشتیبان آنها باشد. انشاءالله با تصویب نهایی قانونی برای ارتقاء امنیت زنان، شاهد تحولی جدی در میزان مشارکت فعال مادران و زنان ایرانی در پیشرفت و توسعه‌ کشور و قدرتمند شدن خانواده ایرانی باشیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243483

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب