رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت‌:

امروز بار جهاد تبیین بر دوش مداحان اهل‌بیت (ع) است

امروز بار جهاد تبیین بر دوش مداحان اهل‌بیت (ع) است
رهبر انقلاب با بیان اینکه امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است، گفت: جامعه مداح که بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است باید وظیفه خود را بداند.

به گزارش نجواخبر، در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جمعی از مداحان اهل بیت‌علیهم‌السلام با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به این شرح است:

در میان خصوصیات برجسته و ممتاز فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علیها یکی از خصوصیات بسیار برجسته جهاد تبیین فاطمه‌ی زهراست.

در زمان ما بزرگترین کسی که جهاد تبیین کرد امام راحل بود و بزرگترین کاری که با جهاد تبیین انجام گرفت کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. با جهاد تبیین امام راحل کاری کرد که با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، دیگران نه میتوانستند بکنند نه امیدش را داشتند که بکنند، امام با زبان، با منطق.

حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدانه و سلطنتیِ ارثی را ازاله کرد و حکومت مردم‌سالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد با جهاد تبیین.

امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

جامعه مداح که بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است باید وظیفه خود را بداند.

هنر مداحی و موجودیتی به نام هیئت، که محور هیئت مداح است و واعظ، جزو مهم‌ترین بخشهای قدرت نرم جامعه‌ی اسلامی است.

قدرت نرم از قدرت سخت نافذتر و مؤثرتر است.

قدرتمندان عالم مثل آمریکا مثلاً بمب اتم دارند،‌ انواع و اقسام سلاحهای پیشرفته را دارند، درعین‌حال مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را میکنند برای هنر و سینما و هالیوود و تبلیغات. چون سینما قدرت نرم است. قصه‌نویسی، فیلم قدرت نرم است. این است که اثر میگذارد. قدرت سخت اثر آنی دارد، بعد از بین میرود.

قدرت سخت یعنی اینکه آمریکا می‌آید ۲۰ سال در افغانستان میماند، میلیاردها خرج میکند. آخرش هم با نفرت مردم مجبور به فرار از افغانستان میشود. این قدرت سخت است.

قدرت سخت یعنی آمریکا می‌آید با تجهیزات کامل همه‌ی عراق را تصرف میکند، حکومت عراق را ساقط میکند، خودش آنجابه‌جای حکومت می‌نشیند. بعد از حدود ۲۰ سال امروز منفورترین دولت در عراق عبارت است از دولت آمریکا.

شرکت در انتخابات وظیفه است. ایجاد احساس وظیفه نسبت به انتخابات وظیفه مهم مجاهدان جهاد تبیین است.

مبارزه با فساد نقطه قوت جمهوری اسلامی است. برخی می‌خواهند این نقطه قوت را تبدیل به نقطه ضعف کنند. باید در مقابل دلسرد کنندگان مردم ایستاد. امام در مقابل دلسرد کنندگان مردم بدون ملاحظه می‌ایستاد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243504

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.