وزیر دفاع:

حضور ما در همه آب‌ها «امنیت‌ساز» است

حضور ما در همه آب‌ها «امنیت‌ساز» است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما دستاورهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم و حتما از کشورهایی که می‌خواهند امنیت خود را حفظ کنند و در مسیر استقلال و آزادی خود حرکت می‌کنند حمایت می‌کنیم و قواعد و قوانین بین‌المللی را در این مسائل حتما رعایت می‌کنیم و کارمان را ادامه می‌دهیم.

به گزارش نجوا خبر، امیر محمدرضایی قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت ایران از کشورهای مقابله‌کننده با نظام سلطه گفت: یکی از سیاست‌هایمان حمایت از جبهه مقاومت، کشورهای مستقل و حمایت از کشورهایی است که به دنبال این هستند که با نظام سلطه مواجه شوند و با‌ آن برخورد کنند. حتما این کشورها را در همه ابعاد حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: در رابطه با مباحث تسلیحاتی هم به همین شکل است. الان جمهوری اسلامی در اوج اقتدار در این زمینه قرار دارد و شرایط بسیار خوبی دارد. ما دستاورهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم و حتما از کشورهایی که می‌خواهند امنیت خود را حفظ کنند و در مسیر استقلال و آزادی خود حرکت می‌کنند حمایت می‌کنیم و قواعد و قوانین بین‌المللی را در این مسائل حتما رعایت می‌کنیم و کارمان را ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع در پاسخ به سؤالی درباره پیام عبور ناوشکن البرز از باب‌المندب در حالیکه شاهد ائتلاف آمریکا و شرکایشان بودیم، گفت: حضور ما در همه آب‌ها حضور امنیت‌ساز است. در همه جای دنیا هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم. در همه جا هم دیدید که این منطقه و منطقه حساسی هست و حتما همه تحولات منطقه را رصد می‌کنیم و در همه جا از جمله دیا و هوا حضور خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این حضور در جهت حمایت از یمن بوده است، گفت: یمن که قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است و در همه ابعاد از یمن حمایت می‌کنیم و آنها هم مستقل هستند و تصمیماتی که می‌گیرند را خودشان می‌گیرند. یمن یک کشور پیشرو است و کشوری است که علیه نظام سلطه در دنیا دارد گام برمی‌دارد و هر کسی که در این مسیر باشد قطعا مورد حمایت منطقه و کشورهای منطقه قرار می‌گیرد.

امیر آشتیانی در پاسخ به این سؤال که آیا این حضور تنش آمریکا در این منطقه را را کم می‌کند، گفت: این سؤالاتی است که خیلی ریز هست ولی اساسا ما هر کجا حس کنیم نیاز به حضور ما هست آنجا حاضر خواهیم شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243515

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب