تجاوز نظامی مجدد آمریکا به صنعا/ انصارالله: واشنگتن برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند!

تجاوز نظامی مجدد آمریکا به صنعا/ انصارالله: واشنگتن برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند!
گزارش‌ها از تجاوز نظامی جدید آمریکا به یمن خبر می‌دهند.

به گزارش نجواخبر، آمریکا صبح امروز، ۲۴ ساعت پس از حملات مشترک با انگلیس به مواضعی در یمن، حملات جدیدی را علیه این کشور انجام داد.

خبرگزاری «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که حملات جدید در یمن آنچه را تأسیسات راداری مورد استفاده حوثی‌ها خوانده شد، هدف قرار داد؛ براساس این گزارش، این حملات از نظر دامنه بسیار کوچک‌تر از حملات قبلی بوده و از سوی واشنگتن به‌صورت یک‌جانبه انجام شده است.

در عین حال، مقام‌های آمریکایی به «آسوشیتدپرس» گفتند که سایت هدف حمله جدید آمریکا در یمن یک تهدید محسوب می‌شود.

خبرگزاری «ان‌بی‌سی» نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی گفته است که یک کشتی نیروی دریایی آمریکا حملاتی را علیه آنچه مواضع حوثی‌ها در یمن خواند، انجام داده است.

در عین حال، شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن اعلام کرد، صنعا، پایتخت یمن، صبح روز شنبه مورد حملات متعدد آمریکایی- انگلیسی قرار گرفت؛ المیادین نیز گزارش داد که تجاوز هوایی یا موشکی به پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا انجام شده است.

خبرنگار «الجزیره» در صنعا نیز اعلام کرد ۲۴ ساعت پس از نخستین حمله به مواضع حوثی‌ها در صنعا و دیگر استان‌های یمن از سوی آمریکا و انگلیس، صدای چندین انفجار به‌ویژه در شمال پایتخت شنیده شد؛ خبرنگار «الجزیره» در واشنگتن نیز به نقل از یک مقام آمریکایی، گفت که این حمله بسیار محدود و هدفمند بوده و یک مرکز راداری در حدیده را هدف قرار داده است.

آمریکا و انگلیس صبح روز گذشته با ادعای پاسخ به آنچه عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های صهیونیستی و نیرو‌های آمریکایی خوانده شد، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی هدف قرار دادند.

انصارالله یمن بلافاصله در پی این تجاوز اعلام کرد که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها است.

تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به یمن در روز جمعه، ۲۲ دی با واکنش‌ها و انتقادهای بین‌المللی گسترده مواجه شد.

سنتکام: در سحرگاه امروز ۱۳ ژانویه، نیرو‌های آمریکایی یک سایت راداری در یمن را هدف قرار دادند
فرماندهی مرکزی آمریکا: این حمله با موشک تاماهاوک انجام شد و از ناو یو اس اس کارنی پرتاب شد؛ نیرو‌های آمریکایی بامداد امروز به یک سایت راداری در یمن حمله کردند.

این حمله به یک هدف نظامی خاص مرتبط با حملات انجام شده در ۱۲ ژانویه بود.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن: دولت آمریکا می‌داند که باید منتظر پاسخ قریب‌الوقوع علیه منافعش باشد

حزام اسد، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در واکنش به حمله آمریکا به صنعا، پایتخت این کشور، گفت: دولت آمریکا می‌داند که باید منتظر پاسخ قریب‌الوقوع علیه منافعش باشد به همین دلیل سرآسیمه است؛ انتقام ما از واشنگتن و لندن به دلیل نقض حاکمیت ملی یمن ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: آمریکا قبل از حمله تلاش می‌کرد از طریق عمان پیام‌هایی را به ما برساند؛ واشنگتن برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی سعی می‌کند برای خود پیروزی خیالی بسازد؛ امیدواریم واشنگتن به جای راه انداختن جنگ‌های نیابتی، مستقیم وارد جنگ شود.

این مقام انصارالله همچنین تصریح کرد: ادعای درباره اینکه ایران تصمیم‌های خود را بر ما تحمیل می‌کند، یک ترفند کهنه آمریکایی است.

در همین حال، یکی از سران انصارالله یمن گفت که ماهیت واکنش یمنی‌ها به تجاوزات آمریکایی-انگلیسی به استان‌های یمن کیفی و بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243687

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.