امدادرسانی به ۵۸۰۰ نفر در برف و کولاک در ۱۳ استان

امدادرسانی به ۵۸۰۰ نفر در برف و کولاک در ۱۳ استان
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع برف و کولاک، از امدادرسانی به بیش از ۵۸۰۰ نفر متاثر از برف و کولاک ۱۳ استان و در ۶ روز گذشته، خبر داد.

به گزارش نجواخبر، بابک محمودی با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۳ استان کشور، به تشریح اقدامات انجام شده از ۱۹ تا ۲۵ دی ماه پرداخت و گفت: در شش روز گذشته و پس از وقوع برف در گردنه‌های برف خیز، ۱۳ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان، شامل ۵۷ منطقه، ۵۱ محور کوهستانی، دو شهر، دو روستا و دو ارتفاعات کوهستانی، نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این مناطق حاضر شدند.

وی ادامه داد: در این مدت زمان، امدادرسانی به ۵۸۸۲ نفر انجام شد، ۱۰۲۹ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. در این مدت زمان، ۱۹ بیمار هم به مراکز درمانی منتقل شدند که ۷ نفر از آن‌ها مادران باردار بودند.

محمودی افزود: ۱۲۵ تیم عملیاتی شامل ۴۱۷ امدادگر، اقدام به رهاسازی ۶۳۹ دستگاه خودرو از برف کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: در این مدت زمان، ۸۵۸ تخته پتو، ۷۵ بسته غذایی، ۴۰۳ قوطی آب معدنی، ۲۵۰ قوطی کنسروجات، ۱۷۸۵ قرص نان و ۷۳ کیلوگرم خرما بین افراد در راه مانده، توزیع شد.

هموطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث احتمالی، برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲، ندای امداد تماس بگیرند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243752

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.