ریزش در معاملات امروز بازار سهام/ سهامداران ترسیدند

ریزش در معاملات امروز بازار سهام/ سهامداران ترسیدند
پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی اسرائیل در اربیل، بورس تهران ریزش کرد.

به گزارش نجواخبر، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و ششم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 8 هزار و 29 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 186 هزار و 969 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افت 4 هزار و 801 واحدی در رقم 761 هزار و 651 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت 176 واحدی به رقم 26 هزار و 332 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش هزار و 275 واحد به سطح 140 هزار و 168 واحد رسید.
خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه برای چهارمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 416 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به دیروز 86 درصد افزایش یافته است.

امروز نماد وخارزم بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 29 میلیارد تومان بود. پس از وخارزم، نمادهای خودرو، شبندر، شتران و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای داتام، نخریس، کسرام، کرومیت و ثپردیس تعلق داشت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و خودرو نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وامید، جم و کگل از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فصبا، آریا و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای نیان، شبصیر و ثباغ بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و وملی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، حآسا و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.
ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 270 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 320 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با ریزش 9 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 945 میلیارد تومان رسید.

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد داتام بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 181 میلیارد تومان بود.

پس از داتام، وملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و شگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثنوسا و حآسا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام داتام با تعداد 625 میلیون و 139 هزار و 274 سهم در صدر قرار گرفته است. شگستر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد شستا و وخارزم نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.
صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، 49 نماد صف خرید داشتند و 36 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 49 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 246 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 14 درصدی به 842 میلیارد تومان رسید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243804

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.