ثمره ۲ سال آموزش مجازی دانش‌آموزان: میانگین معدل ۸.۵!

ثمره ۲ سال آموزش مجازی دانش‌آموزان: میانگین معدل ۸.۵!
اُفت معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی در بازه زمانی ۴ سال گذشته منجر به واکنش رئیس‌جمهور شد؛ اما حالا واکنش‌های خود دانش‌آموزان به چرایی این اُفت شدید معدل در رشته‌های مختلف جالب است.

به گزارش نجواخبر، تحلیل نتایج امتحانات نهایی نشان می‌دهد که نمرات دانش‌آموزان در بازه زمانی 4ساله یعنی از سال 1398 تا 1402 با اُفت بسیار محسوسی همراه بوده است.

میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان علوم انسانی در امتحانات نهایی خرداد امسال 8.75 بوده است!

میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد 1402 بدین شرح است:

رشته تجربی: 11.23

رشته ریاضی: 10.79

رشته انسانی: 8.75

رشته معارف: 10.56.

پیش از این در گزارشی با عنوان «کاهش نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان از سال 98 تا امروز / "8.75" میانگین نمره رشته انسانی!» به بررسی این موضوع پرداختیم.

امتحانات نهایی , دانش‌آموزان ,

وضعیت نمرات دانش‌آموزان به‌حدی وخیم است که منجر به واکنش سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور کشورمان نیز شد! او در جلسه اخیر هیئت دولت، به وزیر آموزش و پرورش مأموریت داد برای اطلاع و اطمینان خانواده‌ها از وضعیت آموزشی و نمرات دانش‌آموزان گزارشی ارائه کند.

رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش هم روز دوشنبه 25 دی 1402 در سخنانی گفت: میانگین معدل رشته علوم انسانی 8.75 است؛ آیا این معدل حاصل عملکرد دولت دوساله است! این معدل پایه دوازدهم است و شفاف به مردم گفتیم "این وضعیت آموزش کشور در دولتی است که آن را تحویل گرفتیم."، رئیس‌جمهور نسبت به معدل دانش‌آموزان پیگیر هستند و چندین جلسه درباره معدل برگزار کردند، کدام رئیس‌جمهوری این رفتار پدرانگی را دارد؟

صحرایی افزود:‌ خرداد سال آینده علاوه بر پایه دوازدهم در پایه‌های دهم و یازدهم امتحانات نهایی برگزار می‌شود، حتماً در امتحانات نهایی کاهش نمره خواهیم داشت؛ نمی‌خواهیم با مردم دورو باشیم در حالی که می‌توانستیم به‌جای معدل کتبی معدل کل را منتشر کنیم اما معدل کتبی برای راهیابی به دانشگاه تأثیر دارد.

هم‌اکنون مخاطبان در واکنش به افت معدل دانش‌آموزان ذیل اظهارات مراد صحرایی نوشتند:

ـ دو سال دانش‌آموزان را سپردید به فضای مجازی بدون اینکه هیچ برنامه‌ای قبلش داشته باشید، نسلی را ریختید در اینستا، لایکی و تیک‌تاک، حالا هم نتیجه خوب می‌خواهید؟ جالب این که ترامپ و ایلان ماسک و خیلی از افراد مشهور به فرزندانشان اجازه نمی‌دهند در فضای مجازی باشند که مشغله ذهنی و انحراف داشته باشند.

ـ 8 سال پیش تیزهوشان درس می‌خواندم، معلم فیزیک در تدریس کم‌کاری می‌کرد تا دانش‌آموزان کلاس خصوصی بگیرند و پول پرداخت کنند، من کلاس نگرفتم آخر ترم با 9 افتادم و از تیزهوشان اخراج شدم، هیچ مدرسه دولتی من را راه نداد درحالی که از تمام دانش‌آموزان اون مدارس قویتر بودم و در آخر رفتم غیرانتفاعی.

ـ شرایط تیزهوشان الآنم همینه، معلم ما می‌داند تمام دانش‌آموزان کلاس می‌روند، دروس را خلاصه‌وار تدریس می‌کند از 33 دانش‌آموز کلاس ما حدود 25 نفر کلاس می‌روند، فقط ما که پول نداریم، نمره‌هامون تو چشم می‌افتد.

ـ آخه دروس همه به درد نمی‌خورد، کلاً باید سیستم آموزشی از اول اورهال شود، ضمن اینکه سیستم یکپارچه مسخره است؛ چرا فکر می‌کنید آموزش برای یک دانش‌آموز کپرنشین سیستان و بلوچستان و یک دانش‌آموز در بالای شهر تهران باید یکسان باشد؟ این دوتا مشترکات خاصی ندارند که یک آموزش حداقل تو مراحل پایه دریافت کنند.

ـ درس خواندن به فاکتورهای بسیاری نیاز دارد فقط هم آموزش و پرورش مسئول نیست، هفته‌ای نیست که دانش‌آموز با افکار خودکشی نداشته باشم.

ـ این نمرات نتیجه دو سال کار دولت فعلی و چند سال دولت قبلی نیست، نتیجه چهل سال نابودی سیستم آموزش و پرورشه.

ـ کلاً نظام آموزش پرورش و نظام آموزش عالی کشور کارایی ندارند، فرد وقتی به سن 22سالگی می‌رسد باید بتواند کسب‌وکار ایجاد کند نه اینکه بعد از گرفتن فوق‌لیسانس تازه سراغ کارآموزی با حقوق چندرغاز برود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243824

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.