صد و هفتمین روز جنگ غزه: حدود ۲۵ هزار شهید و بیش از ۶۲ هزار مجروح/ تلفات جدید ارتش اشغالگر

صد و هفتمین روز جنگ غزه: حدود ۲۵ هزار شهید و بیش از ۶۲ هزار مجروح/ تلفات جدید ارتش اشغالگر
ارتش اشغالگر در صد و هفتمین روز از جنگ وحشیانه که بر اساس آخرین آمار رسمی حدود ۲۵ هزار شهید و بیش از ۶۲ هزار مجروح که بیشتر آنها زن و کودک هستند برجای گذاشته به حملات خشونت آمیز خود به نوار غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش نجواخبر، در شمال نوار غزه، درگیری‌ها بین ارتش اشغالگر و مقاومت به ویژه در شرق و غرب شهر غزه از سرگرفته شد و مناطق الکرامه و برج‌های مخابرات (غرب) شاهد نبردهای شدید، حملات و گلوله باران‌های توپخانه‌ای به مناطق پرجمعیت هستند.

در مرکز نوار غزه، اشغالگران به حملات شدید به اردوگاه‌های النصیرات و البریج و مناطقی در دیرالبلح، همراه با درگیری‌های زمینی ادامه می‌دهند.

خبرنگار المیادین در غزه روز یکشنبه گزارش داد که مقاومت همچنان درگیر درگیری با نیروهای در حال نفوذ اشغالگر به مرکز خان یونس در جنوب غزه است، در حالی که جنگنده‌های اسرائیلی به محله مسکونی الامل در غرب خان یونس حمله کردند که منجر به زخمی شدن تعدادی شد که به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

خبرنگار المیادین در غزه افزود که هواپیماهای اشغالگر یک سری حملات به اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه در شمال نوار غزه انجام دادند و گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در الکرامه و برج‌های مخابرات رخ داده است. هواپیماهای جنگی اشغالگران همچنین کمربند آتشین شدیدی را در مجاورت بیمارستان اروپایی غزه در شرق رفح در نزدیکی مرز با مصر ایجاد کردند.

درباره تجاوزات امروز، یکشنبه خبرنگار الجزیره نیز گفت: قایق‌های توپدار رژیم صهیونیستی سواحل شهرهای دیرالبلح و خان ​​یونس را بمباران کردند.

این خبرنگار توضیح داد که با توجه به ادامه درگیری‌ها با مقاومت فلسطین، نیروهای اشغالگر همچنین شرق جبالیا را هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار دادند.

همچنین بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، صبح روز یکشنبه یک خانه مسکونی در محله زیتون هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت که در پی آن تعدادی شهید و مجروح شدند.

بمباران وحشیانه که بیش از ۱۰۰ روز است متوقف نشده با ادامه تشدید فاجعه انسانی در نوار غزه و کارزار قحطی که اشغالگران از روز اول جنگ با تحمیل محاصره شدید آغاز کرده‌اند، همراه است و اجازه نمی‌دهند کمک‌ها به طور منظم وارد شود و به طور کامل کمک‌ها را از شمال نوار غزه قطع کرده‌اند.

از ۷ اکتبر تاکنون ۵۳۱ افسر و سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند

رسانه‌های عبری نوشتند: ارتش اسرائیل تا به امروز رسماً به کشته شدن ۵۳۱ افسر و سرباز اسرائیلی از زمان نبرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر اذعان کرده است که در این میان ۱۹۶ نفر در نبردهای زمینی در داخل غزه کشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بر اساس بند «مجاز انتشار» اعلام کرد که یکی از نظامیان اشغالگر در جریان نبردهای روز گذشته در نوار غزه کشته و ۳ سرباز دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

ارتش اشغالگر فاش کرد که گروهبان ذخیره اوریل آویاد سیلبرمن، سرباز گردان ۷۴۲۱ تیپ کریاتی، در نبردی در جنوب نوار غزه کشته شد.

سخنگوی ارتش اشغالگر همچنین تأیید کرد که در همین نبرد یک افسر زرهی ذخیره و یک نیروی ذخیره در همان گردان به شدت مجروح شدند و یک سرباز ذخیره در گردان ۴۶۶ تشکیلات «شوعلی هامرم» (۶۴۶) نیز به شدت مجروح شد.

تیپ کریاتی، که سرباز کشته شده به آن تعلق داشت، یکی از تیپ‌های معمولی اصلی در ارتش اشغالی به شمار می‌رود، در سال ۱۹۴۸ در جریان فاجعه فلسطین توسط رئیس اسرائیل، دیوید بن گوریون تأسیس شد. این تیپ یکی از اولین تیپ‌ها بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243896

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب