داوود منظور:

رشد بودجه قوه قضاییه و صدا و سیما ۵۸ درصد شد؛ برای سایر دستگاه‌ها ۱۲درصد

رشد بودجه قوه قضاییه و صدا و سیما ۵۸ درصد شد؛ برای سایر دستگاه‌ها ۱۲درصد
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: الحاقات و تغییراتی که در تبصره ۱۳ نسبت به لایحه دولت انجام گرفته در مجموع بالغ بر ۵۰ همت بار مالی برای دولت ایجاد می‌کند.

به گزارش نجواخبر، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست علنی امروز- شنبه ۷ بهمن ماه- در روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در تشریح بار مالی تبصره ۱۳ لایحه بودجه بیان داشت: در تبصره ۱۳ چند حکم هزینه‌ای آمده است که بار مالی دولت را افزایش داده است. در این ماده دولت مکلف شده است که مابه التفاوت سود را تا ۴ درصد تأمین و پرداخت کند ما برآورد کردیم که این حکم مربوط به تسهیلات که در کمیسیون تلفیق مجلس الحاق شده ۱۴ همت برای دولت بار مالی دارد که باید یارانه سود را پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه اظهار داشت: افزایش بودجه در دو مورد دیگر برای قوه قضائیه و صدا سیما اتفاق افتاده که رشد بودجه قوه قضائیه و صدا و سیما نسبت به سال ۱۴۰۲، ۵۸ درصد است این در حالی است که برای دستگاهای دیگر رشد بودجه ۱۲درصد است.

وی افزود: بار مالی این دو افزایش ۳۷ همت است بنابراین الحاقات و تغییراتی که در تبصره ۱۳ نسبت به لایحه دولت انجام گرفته در مجموع بار مالی که ایجاد می‌کند بالغ بر ۵۰ همت است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکید این است هر گونه تغییری که نمایندگان در هزینه‌ها ایجاد کنند باید حتما برای دولت روشن کنند که در بندهای درآمدی چگونه منابعش تأمین می‌شود،منابعی که دولت پیش بینی کرده در سقف ظرفیت های کشور است بنابراین اینگونه اضافات و الحاقات، بودجه دولت را ناتراز می‌کند و خلاف اصل۷۵ قانون اساسی است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244035

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.