خبر مهم کره جنوبی از تحرکات موشکی پیونگ‌یانگ

خبر مهم کره جنوبی از تحرکات موشکی پیونگ‌یانگ
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب چندین موشک کروز کره شمالی از ساحل شرقی خود خبر داد.

به گزارش نجواخبر، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در اطلاعیه‌ای که امروز یکشنبه برای خبرنگاران ارسال شد، اعلام کرد که کره شمالی چندین موشک کروز از ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از ارائه جزئیات بیشتر درباره این پرتاب‌ها خودداری کرد و گفت در حال حاضر این رویداد توسط مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در دست بررسی است. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خاطرنشان کرد: ارتش ما همکاری نزدیک با ایالات متحده را ادامه می‌دهد و در عین حال نظارت و هوشیاری خود را تقویت می‌کند.

تنها چهار روز قبل، پیونگ یانگ دسته دیگری از موشک‌های کروز را پرتاب کرد. دفتر کل موشکی کره شمالی در بیانیه‌ای از اولین شلیک آزمایشی موشک کروز استراتژیک نوع جدید بولهواسال خود خبر داد.

گروهی با اشاره به فعل و انفعال های رهبر که شمالی بر این باورند که پیونگ یانگ برای فرار از تشدید تنش های داخلی به دنبال جنگی تمام عیار است اما گروهی دیگر با اشاره به هدف اصلی کیم جونگ اون رهبر این کشور که همانا بقای سیاسی است چنین نظریه‌ای را رد می‌کنند.

کره شمالی با تاکید براینکه شلیک این موشک هیچ تهدید امنیتی برای کشور همسایه (کره جنوبی) نداشته است، اعلام کرد: شلیک این موشک همچنین هیچ اثر منفی بر وضعیت امنیتی شبه جزیره کره و منطقه نداشته است.

به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد روابط پکن و پیونگ‌یانگ، معاون وزیر خارجه چین به همراه چند دیپلمات چینی به کره شمالی سفر کرد.

این پرتاب‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ اعلام کرد در پاسخ به تمرینات نظامی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، یک سیستم تسلیحات هسته‌ای زیرآبی را آزمایش کرده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244072

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.