مهدی طارمی: نمی‌خواهم به سرنوشت علی دایی دچار شوم!

مهدی طارمی: نمی‌خواهم به سرنوشت علی دایی دچار شوم!
مهاجم تیم ملی کشورمان گفت: می‌خواهیم یک اتفاق خوب رقم بزنیم و امیدوارم بتوانیم حرکت خیلی بزرگی انجام بدهیم.

به گزارش نجواخبر، ستاره تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتو که سال بعد در اینتر میلان توپ خواهد زد، مصاحبه مفصلی با سایت AFC انجام داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

اتفاقات عجیب و غریب

همانطور که می‌دانید تیم ملی ایران، در این دوره از مسابقات مدعی قهرمانی است. همیشه در تورنمنت‌ها، آن چیزی که ما روی کاغذ حساب می‌کنیم، پیش نمی‌رود و اتفاقات عجیب و غریب زیادی رخ می‌دهد. همانطور که در این تورنمنت یکسری اتفاقات عجیب و غریب داشت و همین مسئله تورنمنت را جذاب می‌کند.

در مرحله گروهی به ایده‌آلمان رسیدیم

در بازی اول با نتیجه خوب ۴ بر یک فلسطین را شکست دادیم. در بازی دوم مقابل هنگ‌کنگ، نتوانستیم توانایی‌های که از خودمان انتظار داشتیم را رقم بزنیم. به هر حال توانستیم با نتیجه یک بر صفر پیروز شویم ولی طبق انتظاراتی که از خودمان داشتیم نبود. در بازی سوم مقابل امارات هم بازی را خیلی خوب شروع کردیم و تا آخر هم بازی را کنترل کردیم. در آن بازی پنج گل زدیم که سه گل آن آفساید بود. با این حال در سه بازی دور گروهی با آن چیزی که مدنظر خودمان بود و ایده‌آل به نظر می‌رسید، رسیدیم. از الآن به بعد تیم ملی باید بهترین نمایش خود را ارائه بدهد.

در این تورنمنت فشار خاصی را روی خودمان نمی‌گذاریم

وقتی بخواهید روی خودتان فشار بگذارید و یا فشار را حس کنید، فکر نمی‌کنم در آخر بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. شما باید تا می‌توانیم فشار را از روی خودتان کم کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. ما در این تورنمنت فشار خاصی را روی خودمان نمی‌گذاریم. یعنی با بازیکنان تصمیم گرفتیم ببینیم بازی بعد چه اتفاقی رقم بزنیم. یعنی بازی به بازی و در مورد بازی آینده فکر کنیم اینکه چه نتیجه‌ای رقم بزنیم و چه عملکردی داشته باشیم خیلی تأثیرگذار است تا آن فشار برداشته شود.

ایران همیشه جزو مدعیان بوده است

در روزهای گذشته مطلبی خواندم که اگر تیم ملی ایران در تورنمنت بعد دو بازی دیگر را در مرحله گروهی نبازد، به یک رکورد دست پیدا می‌کند. تیم ملی تاکنون در ۲۵ بازی مرحله گروهی در جام ملت‌ها نباخته است و اگر به ۲۷ بازی برسد، رکورددار خواهد شد. ایران یکی از تیم‌های قدرتمند قاره است و همیشه در تورنمنت جام ملت‌های آسیا جزو مدعیان بوده است. همانطور که گفتم، ما هم کاری نمی‌کنیم که فشاری را روی خودمان احساس کنیم.

بازی در لیگ قهرمانان، به شما اعتماد به نفس می‌دهد

وقتی در فوتبال پیشرفت می‌کنید، اعتماد به نفس‌تان از بقیه بازیکنان بیشتر می‌شود. در چرخه فوتبال، زمانیکه یک سری بازیکن که برای باشگاه‌های تاپ دنیا بازی می‌کنند، نسبت به بازیکنانی که برای باشگاه‌های کوچک‌تری بازی می‌کنند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. وقتی شما در لیگ قهرمانان اروپا و در سطح بالا بازی می‌کنید، زمانیکه وارد فوتبال آسیا می‌شوید (با تمام احترام برای فوتبال قاره) چون از سطح پایین‌تری برخوردار است، اعتماد به نفس بالایی دارید و این موضوع باعث می‌شود تا عملکرد شما در رقابت‌های آسیایی بهتر باشد. ولی انتظارات طرفداران فوتبال از شما نیز بالا می‌رود. با توجه به هدفی که در مسیر دارید، باید تمرکز خود را تقویت کنید تا این موضوع را مدیریت کنید. فکر می‌کنم که این باعث می‌شود تا در مسیر سخت، هم بازیکن و هم تیم پیشرفت کنند و هم به هدفمان برسیم.

پیروزی مقابل کره جنوبی خاطره خیلی شیرینی بود

بازیکنان زیادی داشتیم که برای کشورمان تاریخ‌سازی کرده و خاطرات خوبی را برای هواداران رقم زدند. فکر می‌کنم یکی از بهترین خاطرات من از جام ملت ها، پیروزی چهار بر سه مقابل کره جنوبی بود و صعودی شیرین داشتیم. اما در انت‌ها تورنمنت برای ما خوب تمام نشد، با اینکه توانایی‌اش را داشتیم. این مسابقه اولین چیزی است که من از جام ملت‌های آسیا یادم می‌آید و برایم خاطره خیلی شیرینی بود.

دایی و رونالدو بهترین‌های آسیا و جهان هستند

در آسیا و در پستی که من بازی می‌کنم، آقای علی دایی تقریباً در تمامی بازی‌ها گل می‌زدند. ما وقتی بچه هستیم، کسانی که گل می‌زنند را بیشتر دوست داریم. اما در کل جهان، من از ابتدا عاشق رونالدوی برزیلی بودم. همیشه بازی‌های ایشان را دنبال می‌کردم و تا الان برای من بهترین بازیکن دنیا اوست.


کار کردن با علی آقا برایم جذابیت داشت

شاید شما ندانید اما من در تیم شهرمان و در تیم ایرانجوان بوشهر در لیگ برتر بازی می‌کردم و تیم کوچک‌تری نسبت به تیم‌های پایتخت بود. آن زمان، آقای علی دایی سرمربی پرسپولیس بود که پرسپولیس ایران یکی از بزرگترین باشگاه‌های آسیا است. ایشان من را به پرسپولیس آورد و در فوتبال ایران شناخته شدم. قطعا کار کردن با ایشان برای من جذابیت داشت، کسی که از بچگی بازی‌هایش را می‌دیدیم و با گل‌هایش خوشحال می‌شدیم. قطعا من از نقطه نظرات و کمک‌هایش استفاده کرده و به من کمک کرد که در سطح اول فوتبال بازی کنم.

نمی‌خواهم مثل علی دایی فقط تا نیمه نهایی پیش بروم

تیم ملی دو بار به مرحله نیمه نهایی رفته است. در جام ملت‌های قبلی که در امارات بود، تا نیمه نهایی رفتیم اما متأسفانه نتوانستیم به آنچه که مدنظرمان بود دست پیدا کنیم. دوست ندارم مانند علی آقا این اتفاق برایم رخ دهد و من هم فقط تا نیمه نهایی بروم. این تورنمنت خوبی است که کل بچه‌ها هدفمان این است که می‌خواهیم یک اتفاق خوب رقم بزنیم و امیدوارم بتوانیم حرکت خیلی بزرگی انجام بدهیم.

الآن فقط به بازی با سوریه فکر می‌کنیم

تقابل با ژاپن؟ در حال حاضر به تنها چیزی که فکر می‌کنیم بازی با سوریه است و بازی مرحله بعدش فکر نخواهیم کرد. چون در تورنمت نمی‌توان روی کاغذ حساب کرد که چه اتفاقی رخ می‌دهد. الان تمام فکرمان برای بازی سوریه است که مهم‌ترین بازی ما است و بعد از بازی با سوریه که ان‌شاءالله با برد همراه شود به بازی بعد فکر می‌کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244084

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.