درخواست فوری عربستان: جنگ غزه متوقف شود

درخواست فوری عربستان: جنگ غزه متوقف شود
وزیر دفاع عربستان با اشاره به تدوام حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بر ضرورت توقف فوری این جنگ تاکید کرد.

به گزارش نجواخبر، «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان خواستار توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد.

وزیر دفاع عربستان در سخنانی در نشست ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم در ریاض اعلام کرد: تدام حملات رژیم اسرائیل به ملت فلسطین موضع واحد و یکپارچه‌ای را از سوی اعضای ائتلاف طلب می‌کند تا اقدامات این رژیم در نوار غزه و کرانه باختری را محکوم کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایران آمادگی دارد تا در چارچوب نتایج مذاکرات قبلی با کویت پیرامون بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی مشترک در میدان آرش و نیز تحدید حدود دریایی، مذاکرات دوجانبه با کویت را ادامه دهد

پیش از این نیز «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی و «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در خصوص تداوم جنگ غزه از سوی رژیم صهیونیستی و ضرورت توقف آن تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. دو طرف همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط مشترک بحث و رایزنی کردند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه و آغاز بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی و پس از چندی یورش زمینی نظامیان صهیونیست به نوار غزه، رزمندگان مقاومت نیز به مقابله با نظامیان نظامیان صهیونیست پرداخته‌اند.

سه منبع آگاه از این نشست به آکسیوس گفتنند: این نشست نشانه دیگری از افزایش هماهنگی بین عربستان سعودی و تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه‌های اخیر به ویژه از زمان آغاز جنگ غزه است.

با گذشت چهار ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز این جنگ تاکنون به ۲۷ هزار و ۲۳۸ نفر و شمار زخمی‌ها هم به ۶۶ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است که بیش از ۷۰ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244244

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.