سودابه بیضایی: مادرِ میرو متفاوت است

سودابه بیضایی: مادرِ میرو متفاوت است
سودابه بیضایی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضورش در فیلم «میرو» که در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد، بیان کرد در این فیلم سینمایی نقش مادر متفاوتی را ایفا کرده است.

به گزارش نجوا خبر، فیلم سینمایی «میرو» به تهیه‌کنندگی سعید الهی و کارگردانی حسین ریگی در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و در چهارمین روز جشنواره در برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.

سودابه بیضایی بازیگر این فیلم سینمایی درباره حضورش در «میرو» و چالش‌هایی که داشته است به خبرنگار مهر گفت: من در فیلم نقش مادر میرو با نام مهگل را بازی کرده‌ام. او یک زن بلوچ با لهجه، زبان بدن و ویژگی‌های رفتاری و به طور کلی یک زیست متفاوت است.

وی افزود: معیارم در انتخاب نقش‌ها این است که بتوانم با قلب و درون شخصیت ارتباط برقرار کنم و به نقش روح دهم؛ گرچه با شخصیت مهگل تفاوت زیادی داشتم، اما احساس می‌کردم قلبم خیلی به او نزدیک است، ارتباط قلبی و درونی، احساسی است که شاید نشود با کلمات آن را بیان کرد ولی این ارتباط اثر مستقیم روی این مسئله دارد که چقدر بتوانی یک نقش را هم خودت باور کنی و هم آن را برای مخاطب باورپذیر کنی.

بیضایی با بیان این‌که تجربه حضور در «میرو» در تمام ابعاد برای او بسیار جدید بود و تازگی داشت، اظهار کرد: از همان مواجهه اولم با فیلم‌نامه متوجه شدم که داستان «میرو»، سفر قهرمانی و کمال و عقلانیت یک پسر نوجوان است و نقش اثرگذار مهگل و همراهی‌اش در گذر فرزندش از این مسیر پر فراز و نشیب بسیار جذاب بود.

نقش مادری متفاوت را در «میرو» بازی کردم/ بازگشت با سریال به زودی

این هنرمند با تاکید بر اینکه در زمان فیلم‌برداری فیلم «میرو»، همه چیز در نهایت باورپذیری بود، گفت: از قبل می‌دانستم که حسین ریگی و سعید الهی از سینمای مستند آمده‌اند و از آنجا که بازی در سینمای حقیقی و واقع بینانه برای خودم همیشه جذاب بوده است برای باورپذیر بودن روایت و اقلیمی که قصه در آن محیط می‌گذرد پیشنهاد بازی را قبول کردم.

وی در عین حال بیان کرد: عامل مهمی مثل حضور بازیگران بومی با لهجه‌ها، چهره‌ها و زیست منحصر به فرد خود در این منطقه نیز به باورپذیری این فیلم کمک زیادی کرده است.

بیضایی به هدف عمده فیلم اشاره و اظهار کرد: ایفای نقش مادری که در عین رنجش و عصبانیت از شیطنت‌ها و خلافکاری‌های فرزند خود، او را عاشقانه دوست دارد و به سرنوشت او مدام فکر می‌کند نیازمند برخورداری از ۲ حس متفاوت توسط بازیگر است که امیدوارم مخاطبان فیلم در جشنواره فجر از بازی بنده در این بخش رضایت کافی داشته باشند.

این بازیگر سریال‌های تلویزیونی که آخرین بار با «کلبه‌ای در مه» در یک سریال به ایفای نقش پرداخت از حضور مجدد خود در تلویزیون بعد از ۲ سال خبر داد و بیان کرد: در سریالی با نقش یک زن شیرازی حضور دارم که البته سریال در شیراز اتفاق نمی‌افتد اما چون من اصالتاً شیرازی هستم در این مجموعه هم چنین نقشی دارم. درباره کارگردان و جزئیات چون هنوز خبری نشده است نمی‌توانم توضیح بیشتری بدهم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244283

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.