سازمان آتش‌نشانی همچنان به بالگرد و هواپیما نیاز دارد

سازمان آتش‌نشانی همچنان به بالگرد و هواپیما نیاز دارد
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: سازمان آتش‌نشانی جهت اطفای هوایی بالگرد و هواپیما نیاز دارد.

به گزارش نجواخبر، حسین نظری اظهار داشت: یکی از مصادیق خدمت، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران است. این معاونت باید خدمات خود را با آمادگی کامل و ۲۴ ساعته به شهروندان ارائه کند و کوچک‌ترین غفلت باعث بروز مشکل برای مردم خواهد شد.

وی افزود: در هر مراسمی و رخدادی در شهر، شهرداری تهران و به طور خاص معاونت خدمات شهری باید حضور داشته باشد و حتی در کشور در هنگام بروز حادثه به شهرداری تهران توجه می‌شود.

نظری با بیان اینکه باید بابت جایگاه خدمتی خود شکرگزار باشیم، گفت: این جایگاه خدمتی؛ حساسیت، آماده بودن، چابک بودن، برخورداری از تجهیزات مناسب و نیروی انسانی متخصص را می‌طلبد.

وی یادآور شد: مسئولیت فرماندهی میدان در شرایط ویژه در شهر از سوی وزیر کشور به عهده شهردار تهران گذاشته شده و هماهنگی آن به عهده مدیریت بحران شهرداری تهران است؛ در حوزه میدانی همکاران من در خدمات شهری باید نقش آفرینی کنند و همیشه بدون چشم‌داشت در صحنه بوده‌اند و نقش آفرینی کرده‌اند. در خارج از شهر هم می‌توانیم خدمت کنیم و بابت این موضوع خوشحال هستیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: خدمات زیادی توسط سازمان آتش‌نشانی به مردم ارائه می‌شود. بنده در حوادث حریق حضور پیدا می‌کنم و می‌بینم که آتش‌نشانان چگونه جانفشانی می‌کنند. آتش‌نشانی یک شغل پرآسیب و سخت است. آتش‌نشانان در حریق آتش را خاموش، کنترل و یا هدایت می‌کنند و هدف آنها حفظ سلامت افراد و جلوگیری از آسیب به اموال مردم است. آتش‌نشانان ما مهارت و تخصص زیادی دارند.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه پدافند غیرعامل، باید ساختمان‌های ما با استفاده از تجهیزات نسوز یا دیرسوز و استفاده از تجهیزات دیوارهای جدا کننده و غیر قابل اشتغال ساخته شود. امیدواریم شاهد کاهش آمار حریق باشیم و با انجام پیشگیری و رعایت ایمنی توسط مردم و کاهش حوادث، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی کاهش پیدا کند.

نظری با اشاره به اینکه در موضوع تجهیزات حریق، نیاز به تقویت و دستگاه gps و تعریف شده در مکان gis هستیم تا در هنگام حریق بدانیم آتش‌نشانان کجا هستند، ادامه داد: به این تجهیزات برای حفظ و صیانت از آتش‌نشانان نیاز داریم. در کشور اطفای هوایی نداریم و در صورت نیاز باید باید نیروهای مسلح هماهنگی شود. برای سازمان آتش‌نشانی جهت اطفای هوایی، بالگرد و هواپیما نیاز داریم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244323

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.