مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در پنج روز

مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در پنج روز
طی پنج روز گذشته، ۱۱ کارگر در شش حادثه جداگانه شغلی در شهرهای، ایلام، تهران، مهاباد و زنجان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند.

به گزارش نجواخبر، در حادثه اول که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در یک واحد شیرینی پزی در شهر ایلام استان کهکیلویه و بویراحمد رخ داد، دست یک کارگر حین کار بر اثر گیر کردن در دستگاه غلطک به شدت آسیب دید.

لطفی (مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام) با تشریح این حادثه گفت: در پی این اتفاق که در کارگاه شیرینی پزی به دنبال رعایت نشدن موارد ایمنی در محیط کار رخ داده، یک کارگر به دلیل جراحت سنگین وارد شده از ناحیه دست با دستگاه غلطک به بیمارستان اعزام شد.

در حادثه دوم که بازهم در روزچهار شنبه ۱۸ بهمن ماه رخ داده است، یک کارگر کولبر اهل روستای «چالی سور» از توابع مریوان بر اثر سرمازدگی در ارتفاعات منطقه مرزی «هه‌نجیران» جان باخت.

اما در حادثه دیگر که روز نوزدهم بهمن ماه رخ داد، کارگر دیگری حین انجام کار با یک دستگاه بیل مکانیکی در محل گودبرداری شده کارگاه ساختمانی در محله زعفرانیه، خیابان نیاززاده تهران بر اثر حادثه سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

سیدجلال ملکی (سحنگوی آتش‌نشانی تهران) درباره این حادثه که برای یک کارگر غیرایرانی اتفاق افتاده، گفت: این کارگر حین کار روی یک دستگاه بیل مکانیکی از ارتفاع ۳۰ متری محل گودبرداری شده به پایین سقوط کرده و درجا جان باخته است.

بامداد روز جمعه ۲۰ بهمن ماه نیز یکی از کارگران شهرداری تهران که به همراه همکاران خود مشغول شستشوی روگذر اتوبان نیایش بود، به دلیل نامعلومی از سوی سرنشینان ناشناس یک خودرو سواری به پایین پل پرتاب داده شد که در نهایت بر اثر ضربه وارد ناشی از برخورد به زمین و برخورد خودروهای عبوری جان خود را از دست می‌دهد.

در حادثه پنجم که روز ۲۱ بهمن ماه در یک واحد تأمین و تهیه غذا در محله کاشانک تهران رخ داد، دو کارگر حدود ۱۵ و ۳۰ساله حین استراحت در محل استراحتگاه بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

اما در حادثه ششم که زمان آن به روز گذشته (۲۲بهمن ماه) مربوط می‌شود، چهار کارگر یک واحد صنعتی واقع در جاده ماهنشان در سه راهی مهرآباد بر اثر وقوع آتش سوزی دچار مصدومیت شدند.

داریوش تقی لو (رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان) آتش سوزی در واحد «کیمیا منگنز»، مصدومیت چهار کارگر را در پی داشت که یک نفر از آن‌ها بر اثر آسیب چشمی به بیمارستان «ولی عصر» منتقل شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244410

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.