نتایج روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا

نتایج روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا
نتایج روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا در بخارست مشخص شد.

به گزارش نجوا خبر، رضا کایالپ، قهرمان عنوان‌دار ترک پس از رسیدن به فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم، یک قدم دیگر به رکورد سیزدهمین عنوان قهرمانی اروپا نزدیک شد.

مدافع عنوان قهرمانی که تا کنون دوازده مدال طلای مسابقات قهرمانی اروپا را به دست آورده است و این دستاورد، او را در جایگاه برابر با الکساندر کارلین قرار خواهد داد. پیروزی امروز در فینال مقابل سرگئی سمنوف (روسیه) دارنده مدال برنز المپیک توکیو، او را به موفق‌ترین کشتی‌گیر قاره تبدیل می‌کند.

در چهار وزن دیگر از سبک‌های کشتی فرنگی نیز، سه مدافع عنوان قهرمانی نتوانستند به فینال وزن خود راه یابند. آدام اوزون (ترکیه) در یک چهارم نهایی از ادامه مسابقات باز ماند، لری ابولادزه (گرجستان) در وزن ۶۳ کیلوگرم مغلوب ادموند نازاریان (بلاروس) شد و ایستوان تاکاش (مجاستان) در یک هشتم نهایی مغلوب الکساندر کوماروف (صربستان) شد.

به غیر از کایالپ، تنها مدافع عنوان قهرمانی که به فینال راه یافت، مالخاس آمویان (ارمنستان) در وزن ۷۷ کیلوگرم بود. او در نیمه نهایی الکساندرین گوتو (مولداوی) را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و برای کسب مدال طلا به مصاف یونس امره باشار (ترکیه) خواهد رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، قهرمان جهان، علی چنگیز (ترکیه) در فینال به مصاف الکساندر کوماروف (صربستان) می‌رود تا اولین عنوان اروپایی خود را به دست آورد. چنگیز در نیمه نهایی ۴ بر ۱ کریل ماسکوویچ (بلاروس) را شکست داد و کوماروف با برتری ۳ بر ۱ اسلام عباس‌اف (آذربایجان) در نیمه نهایی به مسابقه فینال رسید.

کوماروف برای نخستین‌بار سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی اروپا در بخارست و در سطح بزرگسالان کشتی گرفت، به نظر می‌رسد بازگشت خود را به این شهر طلایی کند.

همچنین در نیمه نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم الکساندر هروشین (اوکراین) در یک پیروزی بازگشتی با نتیجه ۹-۵ نازاریان را شگفت‌زده کرد. نازاریان پس از کسب برتری نخست، موفق شد ۵-۰ جلو بیافتد، اما هروشین یک چهار امتیازی درشت را به ثمر رساند و سپس به برتری در نیمه نخست رسید و بر اساس معیار‌ها ۵-۵ پیش افتاد. نازاریان سعی کرد، اما موفق نشد، هروشین در نهایت ۹-۵ پیروز شد تا به نخستین فینال قهرمانی اروپا راه یابد، او در سال ۲۰۲۲ مدال برنز مسابقات قهرمانی قاره را کسب کرده بود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) نتوانست فنون حریف آذربایجانی خود را بشکند و در نیمه نهایی با نتیجه ۵-۱ مغلوب رشاد ممادوف (آذربایجان) شد. او در مسابقات قبلی خود مقابل الدانیز عزیزلی قهرمان جهان شکست خورده بود. ممدوف اکنون برای کسب مدال طلا به مصاف آرتیوم دلئانو (مولداوی) خواهد رفت که پیشتر ۲-۲ مقابل مانول خاچاطریان (ارمنستان) پیروز شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244439

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب