پیشنهادِ فتح‌آبادی: گل‌محمدی دستیار قلعه‌نویی شود!

پیشنهادِ فتح‌آبادی: گل‌محمدی دستیار قلعه‌نویی شود!
مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: اگر جای سرمربی تیم ملی بودم یحیی را به عنوان دستیار اول می‌بردم؛ مربی بزرگی که حتماً شرایط نیمکت تیم ملی را بسیار بهتر خواهد کرد و بازیکنان هم از او حرف‌شنوی زیادی خواهند داشت.

به گزارش نجواخبر، نیم‌فصل دوم لیگ برتر از امروز (چهارشنبه) آغاز خواهد شد و پرسپولیس فردا باید در اراک به مصاف آلومینیوم برود. سرخپوشان پایتخت در شرایطی وارد نیم‌فصل دوم می‌شوند که دیگر یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت‌شان ندارند و اوسمار ویرا برزیلی به عنوان سرمربی انتخاب شده است. 2 شکست در بازی‌های دوستانه مقابل شباب‌الاهلی و آریو اسلامشهر باعث شده خیلی زود انتقادات از مربی برزیلی آغاز شود.

غلام فتح‌آبادی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است نباید دو بازی تدارکاتی را ملاک سنجش اوسمار قرار داد اما معتقد است که اگر پرسپولیس در دو سه بازی ابتدایی زیر نظر اوسمار نتیجه نگیرد، هواداران او را نمی‌خواهند و شرایط را برای ادامه کار این مربی دشوار خواهند ساخت. صحبت‌های مهاجم اسبق پرسپولیس در ادامه آمده است:

*پرسپولیس در دو بازی تدارکاتی‌اش در دبی و تهران دو شکست بد را تجربه کرد، این مسئله را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به هر حال پرسپولیس شکست سنگینی را مقابل شباب الاهلی تجربه کرد اما در آن بازی تیم پرسپولیس بازیکنان اصلی مصدوم زیادی داشته ضمن اینکه سه بازیکن ملی‌پوش نیز در اختیار اوسمار نبودند که همه این موارد تأثیر زیادی در تیم پرسپولیس و روند نتیجه‌گیری‌اش در بازی اول داشت. بازی که به هر حال قبل از آن در اردو بازیکنان تمرینات بدنسازی هم انجام داده بودند اما در بازی دوم شرایط تیم فرق داشت و مربی با تغییرات زیادی به مصاف حریف رفت و مقابل تیم وسط جدولی لیگ یک شکستی دیگر را تجربه کرد.
*در رابطه با زوج عیسی و شهاب چه نظری دارید؟
به نظرم این زوج جواب می‌دهد و قادر است که کارآیی خوبی را از خود ارائه دهد. در رابطه با مهاجم جدیدی که از تیم فجرسپاسی هم گرفته شده باید گفت که این بازیکن شرایط متفاوتی دارد چون بازیکنی که از لیگ دسته اول می‌آید به زمان نیاز دارد تا خودش را در تیم نشان دهد.
*در رابطه با کمبودهای پرسپولیس در پست‌های مختلف با توجه به خریدهایی که داشته چه نظری دارید؟
به نظرم حتماً پرسپولیس باید یک مهاجم سوم خوب و یک هافبک خوب دیگر را به خدمت بگیرد که بتواند جای سرلک را در خط میانی پر کند. در این رابطه پیشنهاد من این است حالا که هنانوف مشتری دارد باشگاه باید این بازیکن را بفروشد تا با پولی که از انتقال این بازیکن نصیبش می‌شود دو بازیکن زیر 23 سال مانند عمری را جذب کند؛ دو بازیکنی که حتماً بتوانند جایگزین عمری و پست دیگری که بازیکن به آن نیاز دارند کنند.
*اما اوسمار گفته که به این بازیکن چند پسته که نمایش خوبی داشت در پرسپولیس نیاز دارد؟
نه من فکر می‌کنم همان قدر که هنانوف در گلسازی خوب است و به تیم کمک می‌کند گاهی اشتباهات بدی را در کارهای دفاعی انجام می‌دهد که وقتی این مسئله را در نظر بگیریم به این نکته می‌رسیم که پرسپولیس می‌تواند از فروش هنانوف تا ماندنش با توجه به شرایطی که پیش آمده بیشتر استفاده کند.

*با توجه به بازی‌های دشوار پرسپولیس مقابل اراک و تراکتور فکر نمی‌کنید که اوسمار در آزمون سختی قرار خواهد گرفت؟
طرفدار پرسپولیس تحت هر شرایطی از تیمش برد می‌خواهد به همین دلیل اگر در دو سه بازی ابتدایی که سرخپوشان پیش رو دارند تیم نتیجه نگیرد هواداران عرصه را بر او سخت کرده و باید از پرسپولیس برود.
*اما مدیرعامل پرسپولیس خواهان ادامه کار اوسمار است و از او حمایت می‌کند!
در تیمی مانند پرسپولیس اختیار کارتان دست خودتان نیست و ممکن است یک روز باشید و روز دیگر هم شما را از مدیریت تیم کنار بگذارند از این رو خود مدیرعامل هم حاشیه امنیت چندانی ندارد ضمن اینکه من خبر موثق دارم بزودی هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال تغییر خواهند کرد.
*در رابطه با دیدار سختی که پرسپولیس مقابل تیم آلومینیوم اراک در این شهر پیش رو دارد چه نقد فنی دارید؟
به نظرم پرسپولیس مقابل تیم اراکی که چندی قبل بازی جام حذفی‌اش را هم با برد سپری کرد کار سختی را پیش رو دارد از این رو روز سختی را مقابل تیم یکدست اراکی پیش رو داریم. در رابطه با اوسمار باید این را هم اضافه کنم که تا بازی‌ها شروع نشود و ما تفکرات این مربی برزیلی را نبینیم قادر نیستیم که در مورد او پیش‌داوری کنیم.
*در رابطه با حضور ملی‌پوشان پرسپولیس و حضورشان در تمرینات تیم باشگاهی چه صحبتی دارید؟
خیلی مهم است که بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس به لحاظ ذهنی و روانی خوب ریکاوری کنند تا بتوان از آنها در باشگاه بهترین بهره را گرفت.
*اگر مدیرعامل پرسپولیس تغییر کند این احتمال هم وجود دارد که یحیی دوباره به تیم پرسپولیس باز گردانده شود!
قلعه‌نویی که در تیم ملی به احتمال زیاد حفظ می‌شود به همین دلیل من اگر جای سرمربی تیم ملی بودم یحیی را به عنوان دستیار اول به تیم ملی می‌بردم مربی بزرگی که حتماً شرایط نیمکت تیم ملی را بسیار بهتر خواهد کرد و بازیکنان هم از او حرف‌شنوی زیادی خواهند داشت.
*در رابطه با نقش سیدجلال با توجه به حضور اوسمار چه صحبتی دارید؟
سیدجلال به درد پرسپولیس می‌خورد اما باید دید زمان باخت این مربی می‌تواند حاشیه‌های تیم را کنترل کند و به سرمربی پرسپولیس کمک کندیا خیر.

ناصرقراگزلو

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244479

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب