تامین کالاهای اساسی برای شب عید و ماه رمضان

تامین کالاهای اساسی برای شب عید و ماه رمضان
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه رمضان خبر داد و گفت: کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش نجواخبر، مسعود امرالهی با اعلام اینکه تشدید بازرسی و نظارت‌ها از 26 بهمن ماه در بازار آغاز شده است، اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته بازرسی و نظارت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در کشور

وی با تاکید بر اینکه ذخایر راهبُردی کالاهای اساسی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: در حال حاضر وضعیت بازار کالاهای اساسی همچون برنج، روغن خوراکی، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ خوب است و مایحتاج مردم برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تأمین شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با همکاری تولیدکنندگان مرغ گوشتی نیز جوجه‌ریزی‌های خوبی برای ایام مذکور صورت گرفته تا بازار با نوسان روبه‌رو نشود.

امرالهی گفت: در بحث گوشت قرمز هم علاوه بر تولید داخل، واردات نیز با حجم بالا در حال انجام است و مشکلی نداریم.

وی درباره گران‌فروشی برخی قصابی‌ها یا فروشگاه‌ها در خصوص عرضه گوشت قرمز، بیان کرد: گوشت قرمز تولید داخل نرخ مصوبی ندارد و قیمت را بازار تعیین می‌کند، اما تمامی گوشت‌های وارداتی با نرخ‌های مصوب به بازار عرضه می‌شود و کمبودی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز در بازار بر اساس فاکتور خرید و درصد سودی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نظر گرفته، باید به فروش برسد؛ در غیر این صورت بازرسان با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌کنند.
نظارت و رصد بازار بر عهده بازرسان وزارت جهاد کشاورزی است

امرالهی تاکید کرد: به جهت هم‌افزایی و هدفمندی بحث نظارت‌ها تفاهم‌نامه‌ای برحسب دستور دولت سیزدهم با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف منعقد شده که بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تأمین کالا نظارت و رصد بازار را برعهده خواهند داشت.

وی اضافه کرد: همچنین بازرسان سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و اتاق اصناف نیز نظارت در توزیع کالاها و صنوف و مغازه‌های سطح شهر را برعهده دارند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی نداریم، گفت: در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی و مایحتاج مردم صورت بگیرد با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244578

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.