توضیحات چمران درباره اتفاقات اخیر تهران: از قتل یک پاکبان تا واژگونی قطار مترو

توضیحات چمران درباره اتفاقات اخیر تهران: از قتل یک پاکبان تا واژگونی قطار مترو
رئیس شورای شهر تهران درباره خرید تراموا برای تهران، سرنوشت تهیه اتوبوس ایرانی، قتل یک پاکبان در هفته گذشته، واژگونی یک مترو در روز گذشته و قطع درختان در پادگان ۰۶ ارتش توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش نجواخبر، مهدی چمران در ابتدای دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره واژگونی قطار در خط ۲ مترو توضیح داد: یکی از قطارهایی که با برق ساکن کار می‌کرد، در حال آزمایش بود که با موانع انتهای ریل برخورد کرد و دچار حادثه شد. البته حتی راهبر قطار نیز آسیب جدی ندیده اما هنوز گزارش کامل آن اعلام نشده است. این حوادث ارتباطی با دغدغه ما برای تأمین قطار ندارد.

او در ادامه به ساخت قطار ملی اشاره کرد و افزود: تا پایان سال آینده این قطار وارد خط مترو می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره قطع درخت در پادگان ۰۶ ارتش در پاسداران گفت: درختی در این پادگان قطع نشده و فضای سبز آن حفظ می‌شود، ضمن اینکه اگر قرار بر ساخت‌وساز باشد در قسمتی از آن انجام می‌شود که فضای سبز آسیبی نبیند.
توضیح درباره قتل یک پاکبان

چمران همچنین به پرسشی درباره قتل یک پاکبان در هفته گذشته گفت: بنده اطلاعی از جزئیات حادثه ندارم اما در مجموع تأمین لباس‌های شبرنگ، کار در شب و ایمنی کار را برای آنها دنبال می‌کنیم.

او همچنین به خرید اتوبوس از خودروسازان داخلی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هنوز پیشنهادات ما عملیاتی نشده و سفارشات تا جایی که خودروسازان می‌توانستند آماده شده است، اظهار کرد: تصور ما بر این بود که تا پایان سال ۲ هزار اتوبوس وارد ناوگان شوند اما انجام نشد و به سمت خرید خارجی رفتیم.

چمران همچنین درخصوص احداث تراموا تصریح کرد: هیچ اختلاف نظری در ارتباط با این موضوع وجود ندارد و موضوع به نوع ورود تراموا به پایتخت بر می‌گردد و با توجه به شرایط شهر تهران ما باید به سمت تراموا با چرخ‌های لاستیکی حرکت کنیم و این مد از حمل‌ونقل شبیه اتوبوس‌های دوکابین و سه کابین خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم "ال آر تی" که با ریل کار می‌کند با شرایط تهران همخوانی ندارد و این سبب شده که به سمت تراموا به سمت چرخ پلاستیکی برویم که شبیه اتوبوس دو کابین می‌شود. ضمن اینکه باید ابعاد این پروژه بررسی دقیق شود که هنوز نشده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244622

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.