دستور وزیر کشور برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی

دستور وزیر کشور برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی
وزیر کشور با تاکید بر صدور ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی گفت: باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و با تلاش مضاعف نسبت به تعویض آن‌ها اقدم نمود.

به گزارش نجواخبر، احمد وحیدی در مراسم بهره برداری از سامانه هویت دیجیتال ایرانیان با تاکید بر صدور ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی گفت: باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و با تلاش مضاعف نسبت به تعویض آن‌ها اقدم نمود.

احمد وحیدی، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه هوشمند نوزاد و طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های انتخابات سازمان ثبت احوال کشور است گفت: هویت حقیقی و تعیین فرد مورد نظر بصورت‌های مختلفی قابل تأیید است و تطبیق افراد بر اساس تصویر، فناوری خاص خود را دارد، اما نباید به همین اکتفا نموده و باید بر روی مصادیق دیگیری نظیر صدا و آواشناسی نیز فعالیت نماییم. باید هرمشخصه‌ای که براساس آن بتوانیم احراز هویت نمائیم را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تأمین نیازمندی‌های دستگاه‌ها امر مهمی است افزود: داده‌ها و اطلاعات به عنوان یکی از بزرگترین ثروت‌ها قلمداد می‌شود و مردم باید بدانند از این اطلاعات حفاظت می‌شود.

وزیر کشور همچنین در ادامه با اشاره به صدور هوشمند شناسنامه نوزاد گفت: در صدور شناسنامه نوزاد کار ارزشمندی صورت گرفته است و به لحاظ اتقان که بلافاصله ولادت به ثبت می‌رسد و افراد به راحتی می‌توانند شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی درخصوص متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در مراکز استان‌ها نیز این امر را موجب افزایش بهره وری دانست و افزود: امیدوارم که سازمان ثبت احوال به عنوان سازمانی پیشرو به سوی دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز حرکت نماید.

وی در ادامه با تاکید بر صدور ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی گفت: باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و با تلاش مضاعف نسبت به تعویض آن‌ها اقدم نمود.

همچنین مدیرکل ثبت احوال خوزستان از صدور شناسنامه تا روز انتخابات برای همه افرادی که درخواست تعویض شناسنامه داشته‌اند، خبر داد.

مصطفی امانی‌پور با اشاره به روند صدور شناسنامه‌های جدید در آستانه انتخابات اظهار کرد: شناسنامه همه افرادی که درخواست تعویض شناسنامه داشته‌اند، تا روز انتخابات صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم کارهای خود را به روزهای پایانی و در نزدیکی انتخابات موکول نکنند، بیان کرد: ادارات ثبت احوال همه مشکلات در این زمینه را رفع می‌کنند اما در روز انتخابات درخواست تعویض شناسنامه پذیرفته نمی‌شود. با این وجود، ادارات پاسخ‌گوی مشکلات احتمالی هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244645

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب