عضو جبهه متحد مستقلین انقلابی ایران اسلامی (شبکه سامان):

تربیت نیروهای متخصص باید در راس امور قرار گیرد + فیلم

تربیت نیروهای متخصص باید در راس امور قرار گیرد + فیلم
وحید عباسی، داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از لیست جبهه متحد مستقلین انقلابی ایران اسلامی (شبکه سامان)، دارای دکترای نانو بیوتکولوژی از دانشگاه تربیت مدرس، فعال در حوزه تولید محصولات دانش بنیان و مخترع، با کد انتخاباتی ۵۹۲۶ معتقد است: تربیت نیروهای متخصص برای افزایش تولیدات، رفاه اجتماعی، ایجاد رضایت‌مندی و امید باید در راس امور قرار گیرد.

به گزارش نجوا خبر، وحید عباسی به انگیزه خود از ورود به مجلس گفت: به دلیل عدم کفایت برخی از نمایندگان مجلس فعلی، عدم شفافیت و عمل به وعده‌هایشان در راستای تمکین از منویات مقام معظم رهبری، حمایت از بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و کمک به رونق و توسعه کشور خود را ملزم به حضور در مجلس شورای اسلامی می‌دانم.

تربیت نیروی انسانی

وی ادامه داد: جامعه ایران اهل علم و دانش است و همچنین دانشگاه و دانشجویان زیادی در سراسر کشور وجود دارد اما خروجی آنان در وضعیت مناسبی قرار ندارد. بنابراین تربیت نیروهای متخصص برای افزایش تولیدات، رفاه اجتماعی، ایجاد رضایت‌مندی و امید باید در رأس امور قرار گیرد.

نظارت بر اجرای قوانین

عباسی افزود: در سیاست داخلی کشور، موضوع نظارت بر دولت و ملت از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بر اجرا شدن قوانین کشور، نظارت دقیق و با مفاسد اقتصادی برخورد جدی صورت بگیرد چرا که مسئله اصلی کشور محسوب می‌شود.

سیاست خارجی

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در سیاست خارجی با توجه به اهداف و آرمان‌های کشور، بر کمک بسیاری از کشورها نمی‌توان حساب کرد و بنابراین باید به تقویت پتانسیل‌های بالقوه خود پرداخته و همچنین به تعامل عمیق‌تر با همسایگان، تقویت بیشتر امنیت آنان، افزایش روابط با کشورهای شمال آفریقا و صادرات به آنها بپردازیم.

تولید محصولات دانش بنیان

وی ادامه داد: با بنیان‌گذاری مرکز توسعه محصولات پیشرفته سعی بر عرضه محصولات دانشگاهی تولید شده توسط محققین به بازار داشتیم ولیکن در بخش جذب سرمایه‌گذار، طرح توسعه آن، بروکراسی و تسهیلات بانکی و... با مشکلاتی مواجه می‌شوند که نیاز به حل عمیق آنها و رفع موانع دارند. بنابراین باید نمایندگان در مجلس با وضع قوانین کارآمد به رفع موانع و جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه تولیدات و حوزه دانش بنیان اهتمام بورزند.

کارآفرینی

این کاندید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای توسعه کارآفرینی و تولیدات، تغییر باید از نظام آموزش عالی آغاز شود چرا که تفکر تولید در اذهان دانشجویان به خصوص مقطع تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و اکثر دانشجویان مشغول رزومه سازی و چاپ مقالات و... هستند. بنابراین ایجاد واحدهای درسی کارآفرینی، واحدهای عملی و حضور در واحدهای تولیدی و کارخانجات می‌تواند به توسعه و پیشرفت صنعتی کشور کمک شایانی کند.

نشاط اجتماعی

عباسی در پایان اظهار داشت: یکی از مواردی که باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد، بحث نشاط عمومی و اجتماعی است و وضع قوانین کارآمد در راستای تقویت حوزه ورزش و تندرستی در کشور به افزایش نشاط و امید تمامی اقشار جامعه منجر می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244752

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب