پلیس فتا: مراقب ترفندهای جدید کلاهبرداران باشید

پلیس فتا: مراقب ترفندهای جدید کلاهبرداران باشید
رئیس پلیس فتا فراجا هشدار داد: با توجه به نشت داده و وجود بانک های اطلاعاتی هموطنان در دست هکرها و مجرمان سایبری مراقب ترفندهای جدید کلاهبرداران با عناوین مختلف باشید.

به گزارش نجوا خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دسترسی غیر مجاز و انتشار اطلاعات افراد در فضای مجازی بدون شک مجرمان سایبری نیز از این اطلاعات برای مهندسی اجتماعی اقناع و ترغیب هموطنان به بارگیری لینک‌های آلوده در گوشی تلفن همراه سوء استفاده خواهند کرد.

این مقام ارشد سایبری تصریح کرد: ممکن است ارسال پیامک های جعلی با عناوین سامانه ثنا، ابلاغیه قضائی، واریز سود سهام عدالت، یارانه‌ها و غیره با اطلاعات دقیق تری شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل سکوت و غیره برای مردم ارسال شود لذا آگاهی داشتن در این حوزه مبنی بر عدم توجه به اینگونه پیامک‌های غیر واقعی که از طریق شماره تلفن های شخصی با اپراتورهای مختلف ارسال می‌گردد؛ لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و پرونده های قضائی مرجوعه به این پلیس مشخص است مجرمان سایبری با استفاده از داده های اطلاعاتی مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

رئیس پلیس فتا فراجا خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی و یا گزارش موارد مجرمانه، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244756

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.