معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه جهت مهار التهاب در بازار ورق گرم توصیه کرد:

همه تولیدكنندگان ورق گرم ملزم به عرضه در بورس كالا شوند

همه تولیدكنندگان ورق گرم ملزم به عرضه در بورس كالا شوند
به گزارش خبرنگار فولاد، در روزهای اخیر، علی‌رغم عرضه حداکثری محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا، التهاب زیادی در بازار آزاد محصولات فولادی مشاهده می‌شود که این التهاب ضمن آنکه از انتظارات تورمی فعالان بازار ناشی می‌شود، حاصل تأخیر در اتخاذ تصمیمات حیاتی توسط سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع است.

به گزارش نجوا خبر، رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد، تداوم و ثبات در عرضه‌های هفتگی و ماهانه فولاد مبارکه در بورس کالا را علی‌رغم محدودیت‌های انرژی در سال جاری قابل‌توجه دانست.

وی در این زمینه گفت: از تکالیف محوله به فولاد مبارکه، رعایت کف عرضه در بورس کالا در کنار تأمین ورق پروژه‌های انتقال آب بوده است که این مهم حاصل تلاش و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در فولاد مبارکه بوده است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه از شکاف ایجادشده بین قیمت کشف‌شده در بورس کالا و قیمت همان محصولات در بازار آزاد اظهار نگرانی کرد و این موضوع را باعث ایجاد فضای سوداگری دانست.

وی در این خصوص گفت: از چند ماه قبل، شرکت فولاد مبارکه با پیش‌بینی این موضوع راهکارهایی برای مدیریت بازار به سازمان‌ها و نهادهای متولی ارائه کرده بود که اجرایی نشد، ولی بازهم علی‌رغم تأخیر در اجرای این راهکارها، بر اجرای فوری آن‌ها تأکید می‌کنیم.

حیدری نخستین اقدام اساسی در این زمینه را فعال‌سازی همه ظرفیت‌های خاموش تولید ورق گرم و سرد دانست و اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای فعال کردن این واحدهای تولیدی را تکرار کرد.

وی ضریب بهره‌برداری پایین برخی واحدهای تولید ورق گرم را در این شرایط ملتهب، تعجب‌آور و زیان‌بار برشمرد و عدم ایجاد تکلیف برای واحدهای تولیدی به عرضه محصولات در بورس کالا را عامل دیگری در التهاب بازار دانست.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه معتقد است شیوه فعلی تعیین قیمت پایه برای ورق گرم دیگر کارایی ندارد و ضرورت دارد به قید فوریت، این قیمت پایه اصلاح گردد و شرکت فولاد مبارکه پیشنهاد مؤثری برای اصلاح قیمت پایه ورق گرم تهیه کرده است که آمادگی دارد آن را ارائه کند.

رضا حیدری با اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای واردات هدفمند ورق گرم به کشور گفت: گزارش‌های منتشرشده برای واردات ده‌ماهه مقاطع فولادی از رشد چشمگیر واردات در سال جاری خبر می‌دهد. انتظار این بود که این واردات به کنترل قیمت‌ها در بازار کمک کند که در عمل این اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین درخواست فولاد مبارکه این است که پس از این، در ثبت سفارش‌ها دقت بیشتری به محل مصرف این محصولات وارداتی شود. در حال حاضر با توجه به تنش‌های آبی موجود در کشور اولویت برای واردات ورق‌های موردنیاز پروژه‌های انتقال آب است که به این شیوه، هم اجرای پروژه‌های انتقال آب سرعت گیرد و هم فشار بر خطوط تولید فولاد مبارکه کاهش و تولید برای عرضه به سایر مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد.

وی در پایان به سهام‌داران مژده داد در روزهای منتهی به سال ۱۴۰۲ اخبار خوشی از درآمدهای حاصل از فروش داخلی و صادرات فولاد مبارکه منتشر خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244841

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب