ژنتیک خبرنگاران و آتش‌نشانان جمع‌آوری می‌شود

ژنتیک خبرنگاران و آتش‌نشانان جمع‌آوری می‌شود
سازمان پزشکی قانونی در نظر دارد تا ژنتیک افراد با مشاغل پرخطر را جمع‌آوری کند.

به گزارش نجواخبر، رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در نظر داریم ژنتیک افراد با مشاغل پرخطر را جمع‌آوری کنیم، گفت: افراد دارای مشاغل پرخطر مانند خبرنگاران، آتش‌نشانان، کادر پرواز، نیروهای مسلح، جنگل‌بانان، کارگران معادن و ... از گروه‌های هدف این طرح هستند.

عباس مسجدی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی در نظر دارد تا ژنتیک افراد با مشاغل پرخطر را جمع‌آوری کند.

وی با بیان اینکه قرار است تا این کار به صورت گسترده در کل کشور انجام شود، تصریح کرد: بنابراین مقامات عالی‌رتبه کشوری، افراد دارای مشاغل پرخطر چون آتش‌نشانان، کادر پرواز، نیروهای مسلح، جنگل‌بانان، کارگران معادن، خبرنگاران و افرادی که در صحنه‌های پرخطر حضور دارند از گروه‌های هدف این طرح هستند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه نمونه‌گیری از کادر پروازی کشور آغاز شده است، تصریح کرد: از طرف ما به‌عنوان سازمان پزشکی قانونی مشکلی برای جمع‌آوری ژنتیک خبرنگاران وجود ندارد چراکه تجهیزات آزمایشی و کیت‌های مورد نیاز را در اختیار داریم.

مسجدی خاطرنشان کرد: اما تاکنون سازمان‌هایی که باید لیست خبرنگاران را در اختیار سازمان پزشکی قانونی قرار دهند پای کار نیامده‌اند؛ جمع آوری بانک ژنتیک افراد با مشاغل حساس در اکثر کشورها انجام می‌شود و یک ضرورت است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۰ آزمایشگاه ژنتیک قانونی در راستای تهیه پروفایل‌های ژنتیکی مورد نیاز در سطح کشور با بانک هویت ژنتیک ایران همکاری دارند و در این چهارچوب پروفایل‌های ژنتیکی پس از بررسی و صحت‌سنجی در سامانه جامع بانک ژنتیک بارگذاری می‌شود.

مسجدی گفت: بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران، یک پروژه ارزشمند ملی است که با کشف علمی جرم، موجبات آرامش و ارتقای امنیت عمومی در جامعه را فراهم می‌کند و این مهم‌ترین دستاورد این بانک اطلاعاتی برای کشور است؛ بنابراین همکاری هرچه بیشتر نهادها و دستگاه‌های مسئول در امر کشف و پیشگیری از وقوع جرم، بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران را در رسیدن به هدف نهایی خود مساعدت خواهد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244872

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.