علت صدای انفجار در آستارا چه بود؟

علت صدای انفجار در آستارا چه بود؟
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری آستارا دلیل شنیدن صدای انفجار در سطح شهر را برگزاری مانور آمادگی نیروهای نظامی و رزمایش پدافند هوایی نیروی دریایی ارتش مستقر در مجتمع بندری آستارا عنوان کرد.

به گزارش نجواخبر، رزمایش پدافندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محدوده پایگاه دریایی ارتش در آستارا از ساعت ۹ صبح امروز، ۱۵ اسفند ماه در محدوده مجتمع بندری آستارا آغاز شده است. این رزمایش به منظور آمادگی هرچه بیشتر نیروهای پدافندی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه دریایی آستارا برگزار می‌شود و در مدت برگزاری رزمایش اهداف فرضی مورد حمله پدافندی قرار می‌گیرد و صدای انفجارهای پیاپی در این شهرستان مرزی مربوط به رزمایش این نیرو است و صدای آن در بخش‌هایی از شهرستان آستارا با شدت تمام شنیده می‌شود.


سیدحمید موسوی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا در همین رابطه با بیان اینکه مردم شهرستان مرزی بندر آستارا از علت انفجارها خبر نداشتند و ممکن است نگران شده باشند، افزود: صداهای شنیده شده در راستای برگزاری رزمایش برای سنجش آمادگی نیروهای نظامی مستقر ارتش(نیروی دریایی) است.

وی تاکید کرد: جای نگرانی برای مردم شهرستان مرزی بندر آستارا وجود ندارد و صداهای انفجار ناشی از برگزاری رزمایش است.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا که سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی دارد، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244930

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.