تلف شدن یک قلاده ببر ۱۱ ساله ‌در باغ وحش مشهد/ علت: گیر کردن غذا در گلو!

تلف شدن یک قلاده ببر ۱۱ ساله ‌در باغ وحش مشهد/ علت: گیر کردن غذا در گلو!
یک قلاده ببر ۱۱ ساله بر اثر گیر کردن غذا در گلو، در باغ وحش مشهد تلف شد.

به گزارش نجواخبر، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک قلاده ببر ۱۱ ساله بر اثر گیر کردن غذا در گلو، طبق گزارش اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، در باغ وحش مشهد تلف شد.

تسنیم در خبری نوشت: محمد عرفانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که اداره کل دامپزشکی وظیفه حفاظت، درمان و نگهداری از حیوانات باغ وحش را بر عهده دارد،اظهارداشت:دامپزشک نماینده این اداره کل در باغ وحش مستقر است و در همین راستا علت خفگی این ببر بالغ را بر اثر گیر کردن گوشت در گلو اعلام کرده است.

وی افزود: مراقبتی در زمینه نحوه غذا دهی به حیوانات باغ وحش صورت نگرفته و محیط زیست استان، این مسئله را به صورت جدی پیگیری می‌کند چرا که دامپزشکی باید با تمهیدات مناسبی از چنین حوادثی جلوگیری کند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از کالبد شکافی دامپزشکی حیوان مشخص شده است که در بازرسی ظاهری خونریزی از منافذ، ضایعات دهانی، آثار گزش و شکستگی و درگیری و زخم پوستی مشاهده نشده و تنها مورد قابل ذکر مشاهده گوشتی که به عنوان غذا در اختیار ببر قرار گرفته است در گلوی حیوان بوده که با توجه به بافت نرم آن احتمالا در اثر استفراغ در گلوی این ببر گیر کرده و موجب خفگی آن شده است.

عرفانی تصریح کرد: مراکز نگهداری حیوانات ملزم هستند که مسئول فنی بهداشتی داشته باشند و در خصوص مسائل بهداشتی و بیماری حیوانات پاسخ‌گو باشند، در صورتی که باغ وحش مشهد قصوری در خصوص تلف شدن این گونه کرده باشد، با عنایت به چالش های اخیر و کم کاری‌ها دامپزشک این باغ وحش، بررسی کارشناسی و پیگیری‌های قانونی در دستور کار این اداره کل است.

تلف شدن یک قلاده ببر ۱۱ ساله ‌در باغ وحش مشهد/ عکس

خبرهای مرتبط

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244936

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.