فعالیت ورزشی مدارس تهران در محیط‌های باز ممنوع شد

فعالیت ورزشی مدارس تهران در محیط‌های باز ممنوع شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از تداوم پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها تا روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷خبر داد.

به گزارش نجوا خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به پایداری و سکون نسبی جو ،کاهش کیفیت هوا و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تداوم پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷، از مردم خواست تا از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و‌همگانی در فضاهای باز پرهیز کنند.

‌معاون استاندار تهران با تاکید بر ممنوعیت فعالیت ورزشی مدارس در کلیه مقاطع در محیط های باز، خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...)از تردد در فضای باز خودداری نمایند.

غراوی افزود: پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی از شرکت گاز استان، خواست تا نسبت به تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.

وی همچنین ضمن تاکید بر اطلاع رسانی لازم در اینخصوص از طریق فرمانداری‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان‌ها، بیان‌داشت: شهرداری‌ها و بخشداری های استان و شهرداری های مناطق 22 گانه تهران، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان در محدوده و حریم شهر‌ها و خارج از حریم شهر‌ها، نظارت ویژه اعمال نمایند.

گفتنی است این مصوبات از روزچهارشبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ لغایت پنج شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ برای کلیه شهرستان های استان به استثنای شهرستان فیروزکوه

لازم الاجرا بوده و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، موظف گردید نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام نماید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244951

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب