درخواست مخبر: بازاریان خودشان بازار شب عید را کنترل کنند!

درخواست مخبر: بازاریان خودشان بازار شب عید را کنترل کنند!
معاون اول رئیسی گفت: من مطمئن هستم که بازار توسط دولت نمی‌شود، کنترل شود آن‌که می‌تواند بازار را کنترل کند، خود بازار است.

به گزارش نجواخبر، محمد مخبر در دیدار با اصناف و بازاریان اظهار داشت: بازاریان تهران و سراسر کشور در تمامی مقاطع نظیر دوران دفاع مقدس همواره پشتیبان و حامی مهمی برای کشور بوده و خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور جز با همراهی و مشارکت بازار و بخش خصوصی میسر نیست، تصریح کرد: نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها صرفا با اقدامات دولتی و برخوردهای تعزیراتی ساماندهی نمی‌شود بلکه این خود بازاریان و اصناف هستند که با هماهنگی می‌توانند بر بازار به نحو مطلوب نظارت کنند و انتظار دولت از بازاریان این است که بویژه برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان نسبت به نظارت و کنترل قیمت‌ها توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات و دیدار با مقامات دیگر کشورها نیز همواره تاکید می‌کنم توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین نیازمند رفع مسائل پیش روی بخش خصوصی طرفین است، افزود: لازم است صندوق های سرمایه‌گذاری برای حمایت و پشتیبانی از اصناف شکل گیرد تا حمایت‌ها و تضامین لازم برای صادرات و واردات به آنها ارائه شود.

مخبر همچنین با بیان اینکه بافت فرسوده بازار تهران روحیه بازاریان و مردم را فرسوده می‌کند، افزود: معابر، بناها و زیرساخت های فرسوده بازار تهران نیازمند بازسازی است و باید هرچه سریعتر از این فرسودگی و مشکلات ناشی از آن خارج شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی روسای اتحادیه‌ها در این جلسه، به رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: در اسرع وقت کارگروه‌ها و جلساتی را با نمایندگان اصناف و اتحادیه‌ها و نمایندگان وزارت صمت و سایر بخش های دولتی برگزار و تمامی مشکلات موجود را آسیب شناسی و دسته بندی کنند تا با فوریت برای حل این مسائل برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.

در این جلسه، روسای اتحادیه های کیف و کفش، چینی و بلور، خرازی، طلا و جواهر، آجیل و خشکبار، چرم، لوازم خانگی، لوازم التحریر، پارچه، لوازم خانگی فلزی، فرش و پوشاک و ... هر کدام گزارشی از مشکلات و مسائل کسبه و اصناف زیرمجموعه خود ارائه کردند.

فرسودگی بافت بازار و تنگی معابر و فرسودگی کابل های برق، مسائل و مشکلات مالیاتی، قاچاق و ورود غیرقانونی کالاها، موانع و قوانین دست و پاگیر، عدم صدور مجوز برای بازسازی واحدهای صنفی بازار، بنگاه داری برخی بانکها و مسائل و مشکلات سامانه‌ها از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده از سوی روسای اتحادیه بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد در اسرع وقت این مشکلات بررسی و نسبت به حل‌وفصل کارشناسی آن اقدام شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244957

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب