برنامه دولت برای بنزین شب عید/ بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر؛ به زودی

برنامه دولت برای بنزین شب عید/ بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر؛ به زودی
وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت: در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر که ۷۰ درصد ذخایر گازی جهان را در اختیار دارند ما رتبه اول را برای جمع‌آوری گازهای مشعل و استفاده از آن را کسب کرده‌ایم.

به گزارش نجواخبر، «جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز شرکت کردیم و ایران در در میان کشورهای حاضر در این اجلاس رتبه نخست در جمع‌آوری گازهای مشعل را کسب کرد، گفت: میانگین رشد تولید گاز در میان کشورهای این مجمع ۲.۵ درصد بود در حالی در ایران ۵ درصد است.

به گفته اوجی اجلاس بعدی این تشکل گازی جهانی در آبان ۱۴۰۳ در ایران برگزار می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در اجلاسی که برگزار شد، از قراردادهای جدید جهانی گازی رونمایی کردیم و رئیس‌جمهور هم سخنرانی خوبی داشت، خاطر نشان کرد: یک بخش درباره حمایت از فلسطین و غزه بود و بخشی هم درباره فعالیت گازی ایران و دعوت از سرمایه‌گذاری در ایران و نیز استفاده از تکنولوژی ایران در حوزه صنعت گاز و انرژی.

وی بیان کرد: در اسفند سرمای شدیدی تجربه کردیم ولی خوشبختانه در هیچ جای کشور قطعی گاز یا افت فشار نداشتیم در سیلاب جنوب شرق کشور نیز مشکلی در خصوص قطع گاز نداشتیم توانمندی پیمانکاران و سازندگان کشور در بحث توسعه و تجهیز پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال و مجتمع های پتروشیمی به کشورهای منطقه، آمریکای لاتین و آفریقایی به شکل صادرات خدمات فنی مهندسی عرضه می‌شود.

اوجی با اشاره به تأمین بنزین شب عید تصریح کرد: در بحث تأمین بنزین شب عید ذخایز خوبی در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مشکلی مسافران نوروزی نخواهند داشت.

وی افزود: بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر به زودی با افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با حضور رئیس‌جمهور انجام خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244970

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.