مدیرعامل بورس کالای ایران: فولاد هرمزگان نقشی اساسی در تنظیم بازار فولاد دارد

مدیرعامل بورس کالای ایران: فولاد هرمزگان نقشی اساسی در تنظیم بازار فولاد دارد
مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: فولاد هرمزگان با عرضه‌های منظم تختال خود در بورس کالا به تنظیم بازار این محصول فولادی در کشور کمک کرده است و نقشی اساسی در این حوزه دارد.

به گزارش نجوا خبر، سید جواد جهرمی در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: از حضور در مجموعه فولاد هرمزگان بسیار خرسند هستم و این شرکت یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ محصولات فولادی کشور در بورس کالا به شمار می‌رود. در حال حاضر فولاد هرمزگان پس از فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین تولیدکننده تختال کشور است.

وی افزود: با توجه به نیازی که صنایع کشور به ورق فولادی دارند و مواد اولیه آن تختال فولادی است، از این رو، فولاد هرمزگان در زنجیره صنعت فولاد و تأمین تختال صنایع مصرف‌کننده نقشی اساسی را ایفا می‌کند. این نقش با توجه به محدودیت‌های تولید ورق فولادی در کشور بسیار استراتژیک است.

مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به عرضه تختال فولاد هرمزگان در بورس کالا، خاطرنشان کرد: این شرکت همواره یکی از عرضه‌کنندگان ثابت تختال فولادی در بورس کالا است و به تبع آن همواره به تنظیم بازار محصولات فولادی کمک کرده است.

جهرمی اضافه کرد: این شرکت طرح‌های توسعه بسیار خوبی را در دستور کار دارد که امیدوار هستیم با بهره‌برداری از آن‌ها طی سال‌های آتی، این شرکت بتواند نیاز کشور را برای ورق فولادی تأمین کند تا علاوه بر تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی مصرف‌کننده تختال و ورق، شاهد ایجاد ثبات نسبی در بازار فولاد باشیم. ضمن اینکه با تولید و مصرف ورق فولادی در کشور، ارزش افزوده بیشتری در صنایع فولادی ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: بورس کالا بستری شفاف در عرضه و مصرف و به ویژه کشف قیمت برای تولیدکننده و مصرف‌کننده فراهم کرده و فولاد هرمزگان نیز به خوبی نسبت به این موضوع آگاه بوده و از این بستر استفاده کرده است. علاوه بر این، بورس ابزارهای دیگری برای تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی در اختیار دارد که در حال مذاکره با فولاد هرمزگان برای استفاده از این ابزارها هستیم. چرا که این شرکت طرح‌های توسعه‌ای متعددی در دست اقدام دارد و می‌تواند از ابزارهای بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌های خود استفاده کند.

مدیرعامل بورس کالای ایران پایان از شرکت فولاد هرمزگان به دلیل عرضه‌های منظم تختال فولادی در بورس کالا برای تنظیم بازار و از مدیرعامل این شرکت به دلیل همکاری با بورس کالا تقدیر و تشکر کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245024

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب