آغاز تغییرات فوتبال ایران از نوروز ۱۴۰۳/ کدام بازیکنان خط خوردند؟

آغاز تغییرات فوتبال ایران از نوروز ۱۴۰۳/ کدام بازیکنان خط خوردند؟
به نظر می‌رسد لیست تیم ملی ایران برای دیدار‌های مقدماتی جام جهانی به تغییرات قابل توجهی روبه‌رو شود.

به گزارش نجوا خبر، حالا پس از شکست تلخ تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار است خودشان را برای دو دیدار در ایام نوروز ۱۴۰۳ به منظور شرکت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آماده کنند؛ مردم و کارشناسان فوتبال با توجه به سن و سال بازیکنان تیم ملی، تغییر نسل و جوان‌گرایی را از هر وقت دیگر واجب‌تر می‌بینند و از طرفی سرمربی تیم ملی ایران هم نسبت به این موضوع تمایل نشان داده است تا بلکه لیست ۲۶ نفره اعلام شده از سمت فدراسیون برای دو دیدار برابر تیم ترکمنستان با تغییر نفرات همراه شود. حالا در چنین شرایطی به نظر می‌رسد به صورت قطعی شاهد ۶ تغییر در لیست تیم ملی خواهیم بود.

مجید حسینی

مجید حسینی که در جام ملت‌های آسیا مصدوم شد، تا اواسط فروردین از تمرینات دور خواهد بود و همین موضوع عاملی است تا امیر قلعه‌نویی در مرکز خط دفاع بخواهد از بازیکن دیگری دعوت کند. حسینی در طی این مدت عملکرد درخشانی در تیم ملی و لیگ ترکیه داشته و به عنوان یک مدافع جوان و باتجربه حالا غیبتش دلیلی است تا شاهد دعوت از یک ستاره جوان دیگر، چون محمدامین حزباوی باشیم.

صادق محرمی

در دیدار برابر تیم ملی امارات بود که به دلیل مصدومیت نتوانست بازی را ادامه دهد. صادق فصل را از دست داده و غیبتش در دو اردوی بعدی فیفادی قطعی خواهد بود. اگرچه در دفاع راست رامین رضاییان هم حضور دارد و رامین در مدت اخیر فرم درخشانی از خودش نشان داده، اما شرایط برای این پست متفاوت خواهد بود چرا که محرمی تنها مصدوم ایران در این پست نیست.

آریا یوسفی

آریا که به عنوان اولین دهه هشتادی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا حضور داشت، اما نتوانست برای تیم ملی به میدان برود، حالا خودش هم مصدوم شده تا شرایط برای آریا نیز متفاوت باشد. او فوتبالش را به عنوان وینگر آغاز کرد، اما در تیم ملی به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی او را برای بازی در خط دفاع و جناحین دعوت کرده بود. با این حال آریا خودش هم درگیر مصدومیت شده تا اردوی پیشرو را از دست دهد.

علیرضا جهانبخش

جهانبخش پس از مصدومیتی که در تقابل مقابل هنگ‌کنگ متحمل شد، نتوانست فصل را به خوبی ادامه دهد و مصدومیت او باعث شده در این فصل، روندی سینوسی داشته باشد. او حالا دو دیدار تیم ملی مقابل ترکمنستان را از دست خواهد داد و قطعا برای جای خالی او نیز کادرفنی تیم ملی باید به فکر نام دیگری باشد.

امید ابراهیمی

ابراهیمی مصدوم نیست، اما خداحافظی از تیم ملی در پایان جام ملت‌های آسیا، حال شرایطی را ایجاد می‌کند که او هم یکی از غایبان اردوی فیفا دی پیش‌رو باشد. به نظر می‌رسد جواد حسین‌نژاد یا محمد قربانی در این اردو به عنوان جانشین اصلی امید ابراهیمی دعوت شوند و خودشان را به اردوی تیم ملی اضافه کنند.


تغییرات مهم در اردوی فروردین

امیر قلعه‌نویی تصمیم دارد میانگین سنی تیم ملی را پایین بیاورد و از سوی دیگر توجه ویژه‌ای به عملکرد فنی بازیکنانی که در جام ملت‌های آسیا بودند هم دارد و در این شرایط قطعا تغییراتی در فهرست آینده به وجود می‌آورد. در این بین احتمالا حداقل ۳ مهره باتجربه (غیر از نفراتی که در بالا اشاره شده) و در جام ملت‌ها بودند و حتی به‌عنوان بازیکن فیکس بازی کردند، از فهرست دور بمانند و نیرو‌های تازه نفس‌تر جای این نفرات را بگیرند و تمرینات تیم ملی با هیجان بیشتر و حضور چهره‌های جدید دنبال شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245041

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.