رئیس جمهور:

آمار بیکاری کاهشی است/ احیای ۷۰۰۰ کارگاه و کارخانه در دولت فعلی

آمار بیکاری کاهشی است/ احیای ۷۰۰۰ کارگاه و کارخانه در دولت فعلی
رئیس جمهور گفت: دولت مسئله‌ی اشتغال را در دستورکار قرار داده و احیای واحدهای تولیدی را دنبال می‌کنیم؛ ۷۰۰۰ کارگاه و کارخانه تاکنون به تولید بازگشته است.

به گزارش نجواخبر، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در جشن ملی توانمندسازی 100 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) طی سخنانی بیان کرد: کمیته امداد جزو اولین نهادهایی بود که پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد و برکات زیادی برای کشور ما داشته است.

وی با اشاره به احادیث اهل‌بیت(ع) و سفارش ایشان به نوع‌دوستی و کمک به دیگران، اظهار داشت: این مهم در آموخته‌های اهل‌بیت(ع) قرار دارد و بسیار به آن، توصیه شده است. هرکس در هر جایی بتواند یک انسان را مدد کند، جایگاه ویژه‌ای دارد و ائمه به ما آموخته‌اند که بهترین کارها، خدمت‌رسانی و مدد به دیگران است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروزه مردان و زنان نیکوکار بدون اینکه به کسی اعلام کنند، به مددجویان کمک می‌کنند، خاطر نشان کرد: در سفر اخیر به سیستان و بلوچستان، اهالی مناطق سیل‌زده می‌گفتند هلال احمر به ما کمک کرده و استفاده می‌کنیم ولی برخی بسته‌ها را به مردم آن‌سوی مرز یعنی مردم پاکستان دادیم تا آن‌ها هم که گرفتار سیل شده‌اند، بی‌بهره نباشند.
رئیسی اضافه کرد: چنین افرادی شاید خودشان هم توانگر نباشند ولی به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند؛ این از ویژگی‌های ملت ایران است.

وی با یادآوری دوران کرونا و برخی اخبار درباره غارت فروشگاه‌ها در اروپا و غرب، بیان کرد: ما چنین صحنه‌هایی را در ایران شاهد نبودیم و با رزمایش کمک مومنانه‌ی مردم نسبت به یکدیگر، توانستیم از آن شرایط سخت عبور کنیم و آن حوادث را نداشته باشیم. مردم به‌فکر یکدیگر هستند و این جلوه‌ی زندگی مومنانه‌ی ملت ماست.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروز همگان به کمیته امداد اعتماد دارند و این اعتماد موجب شده مردم توجه بیشتری به این مجموعه داشته باشند. طبق گزارش‌ها، محور کار در این کمیته توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

رئیسی با تأکید بر اهمیت اشتغال، گفت: دولت مسئله‌ی اشتغال را در دستورکار قرار داده و احیای واحدهای تولیدی را دنبال می‌کنیم. 7000 کارگاه و کارخانه تاکنون به تولید بازگشته و این اهمیت بالایی دارد.

وی عنوان کرد: اینکه 100 هزار مددجو در این کمیته به توانمندی رسیدند، بسیار ارزشمند است. مهم این است که کمیته امداد کمک کند تا مددجویان بتوانند بر پای خود بایستند و خودکفا شوند. امروزه در کشور شاهد هستیم که آمار بیکاری کاهشی شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245045

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.