کاهش20 درصدی تقاضای قالیشویی +نرخ‌ مصوب قالیشویی‌ها

کاهش20 درصدی تقاضای قالیشویی +نرخ‌ مصوب قالیشویی‌ها
رئیس اتحادیه قالیشویان تهران ضمن اشاره به اینکه نرخ قالیشویی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و اخیرا هم ابلاغ شده، گفت: حدود ۲۰ درصد تقاضا نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش نجواخبر، حجت محمدی با بیان اینکه تقاضای قالیشویی نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد کمتر شده، گفت: حتی کسانی که تقاضای قالیشویی دارند هم تعداد فرش کمتری برای شست‌شو می‌دهند. علت کاهش تقاضا هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بر می‌گردد.

همچنین به گفته وی در میانه امسال نرخ قالیشویی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و این نرخ‌ها اخیرا ابلاغ شد. علت افزایش نرخ قالیشویی هم تورم و افزایش هزینه‌های مواد مورد نیاز برای شست‌وشو است.

محمدی در پایان با بیان اینکه خشکشویی‌های آنلاین همچنان ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه صنف قالیشویی نیستند و فقط از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مجوز دریافت می‌کنند که این موضوع مورد انتقاد اتحادیه است، تصریح کرد: اتحادیه در این زمینه نامه‌نگاری‌های زیادی داشته، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم. توصیه ما این است که اگر مردم می‌خواهند از خدمات قالیشویی استفاده کنند، در سایت اتحادیه از مجوزدار و معتبر بودن واحد مطمئن شوند و همچنین در صورت بروز مشکل به لحاظ قیمت، خرابی و غیره در بخش شکایت، از واحد خاطی شکایت کنند. اما اگر واحدی مجوز اتحادیه را نداشته باشد، امکان ثبت شکایت و پیگیری وجود ندارد.

او همچنین به شهروندان هشدار داد که فریب تخفیف‌های ۵۰ درصدی را نخورند، چراکه این بحث‌های تبلیغاتی معمولا با هدف سوء استفاده انجام می‌شود.

اعلام نرخ‌ مصوب قالیشویی/ از معتبر بودن واحدها مطمئن شوید

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245113

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.