کاسبیِ پررونق با فروش جای پارک اطراف بازار تهران!

کاسبیِ پررونق با فروش جای پارک اطراف بازار تهران!
همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برخی با فروش جای پارک آن هم از کف قیمت ۳۰۰ هزار تومان اطراف بازار تهران شهروندان را نقره داغ کرده و این موضوع گلایه مندی آنها را به همراه داشته است.

به گزارش نجوا خبر، ازدحام جمعیت، صدای بوق، نبود جای پارک، تردد کفی‌های باربر با انبوهی از بار بر روی آن، ترافیک سنگین و نبود جای پارک از معضلات شهروندان در محدوده بازار بزرگ تهران است. هرچند برخی با وجود این مشکلات یا از سر ناچاری برای رسیدن به محل کار و یا برای خرید خود را به بازار و چهارراه گلوبندک می‌رسانند.

هر چه قدر به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم به حجم تردد خودروها و انبوه جمعیت در اطراف بازار بزرگ تهران افزوده می‌شود. این روزها سیل خودروهای شخصی به خیابان‌های پایتخت به ویژه مناطق مرکزی شهر سرازیر است و علاوه بر ترافیک ملال آور پیدا کردن جای پارک خودرو برای بسیاری از شهروندان قوز بالا قوز است.

اما در این میان برخی از این شرایط ملال آور کاسبی راه انداخته‌اند آن‌هم با فروش جای پارک، یا تیمی کار می‌کنند یا انفرادی، برخی از این موانع کله قندی قرمز به دست دارند و مدام یک محدوده را سرک می‌کشند تا به محض خالی شدن جای پارک، محل را برای خودروی دیگر رزرو کنند. زمانی که راننده‌ای دنبال جای پارک است سر می‌رسند. برخی از آنها کارت‌خوان و برخی هم حتی لباس کار دارند البته کسی آنها را گردن نمی‌گیرد نه شهرداری نه دستگاه‌های دیگر؛ برخی از آنها جوان و برخی میان سال فقط باید پای دویدن داشته باشند که به محض مشاهده جای پارک خالی به سمت سوژه بدوند و گوش شهروندان را ببرند؛ آن هم نه مبلغ کم بلکه از کف قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان؛ نرخشان نه مصوبه شورای شهر دارد و نه مجوزی برای کار دارند. شهروندان مستاصل هم چاره‌ای برای پرداخت پول ندارند در نبود جای پارک همین هم برای برخی راهگشا است.

سال‌ها است تهران معضل جای پارک دارد و این مشکل اطراف مراکز خرید و بازار بزرگ تهران بسیار حاد است.‌

معظل جای پارک در پایتخت‬ و‬ واقعی‬ شدن‏ «کیوون» در سریال «برره» اطراف بازار

علی یکی از شهروندان تهرانی است که هفته‌ای چند بار به دلیل خرید به بازار تهران مراجعه می‌کنند و در این منطقه تردد دارد وی درباره مشکل جای پارک در محدوده بازار گفت: جای پارک، مشکل همیشگی مردم در نقاط مختلف پایتخت بوده، و هر از چندگاهی هم از این استیصال مردم به طرق مختلف سوءاستفاده شده؛ یک روز ماجرای پارکبانان که کسی آنها را گردن نمی‌گرفت و بعد از آنکه آنها امپراطوری خودشان را در برخی خیابان‌های پایتخت داشتند، اعلام شد که نباید به آنها پول داد و حضورشان غیرقانونی است. حالا عده‌ای از این فضا الگو گرفته‌اند و این روزها در مناطق شلوغی مثل بازار تهران که محل اصلی رجوع مردم برای خرید شب عید است، اقدام به گرفتن پول زور از شهروندان از همه جا بی خبر می‌کنند.

وی گفت: البته این اولین و قطعاً آخرین باری نیست که شهروندان برای پارک ماشین و موتورهایشان مجبور به پرداخت پول زور به این و آن می‌شوند. چون در دیگر مناطق شلوغ مثل بازار جمهوری هم که مراجعه کنید، هر چند قدم به چند قدم، یک شخصی متصدی گرفتن پول از شهروندان در ازای پارک موتور و ماشین‌هایشان است.

علی افزود: تا وقتی مسؤولان شهری فکری برای تأسیس پارکینگ در مناطق شلوغ و پرتردد شهر نکنند، باید منتظر باشیم هرچند وقت یک بار به سبک شخصیت «کیانوش» در سریال «برره» که از مردم پول زور می‌گرفت، یک افرادی تصمیم بگیرند از مردم پول زور دریافت کنند.

درباره این معضل به سراغ زینب عبادی معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۲ تهران رفتیم. وی درباره نبود جای پارک، ساماندهی تردد موتور سیکلت‌ها و خودروها و گلایه‌های شهروندان در محدوده بازار تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه ترافیک سال‌هاست، گریبانگیر بازار و خیابان‌های اطراف آن است در شهرداری منطقه ۱۲ تصمیم بر آن شده که استراتژی‌های مفصلی به صورت فاز به فاز اجرا شود.

طرح ممنوعیت توقف موتورسیکلت در محورهای پیاده راه بازار

وی افزود: در فاز اول این برنامه و طی جلسات متعدد برگزار شده مقرر شد طرح ممنوعیت توقف موتورسیکلت در محورهای پیاده راهی بازار اجرا و در صورت عدم رعایت، موتورسیکلت متخلف توسط کفی به پارکینگ منتقل شود. این طرح از ابتدای آبان سال جاری تاکنون اجرایی شده است و همچنین پارکینگ‌های اطراف محدوده نیز توسط نصب بنرهای اطلاع رسانی معرفی شد. خوشبختانه اجرای این طرح موفقیت آمیز بوده و نتایج بسیار مؤثری داشته است.

تردد روزانه حدود ۳ میلیون نفر در بازار تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۲ تهران ادامه داد: روزانه حدود ۳ میلیون نفر به بازار تهران سفر می‌کنند و جمعیت شناور این منطقه نسبت به سایر مناطق بسیار بالاست و اتخاذ هر گونه تصمیم و اجرای هر طرحی نیازمند انجام مطالعات لازم است.

عبادی با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح اعلام کرد: پس از اجرای موفق این طرح در داخل محدوده پیاده راهی، فاز دوم طرح در خیابان‌های اطراف بازار (خیابان‌های خیام، مصطفی خمینی و امیرکبیر) اجرایی شد که در این فاز نیز پارکینگ‌ها معرفی و ضمن حذف پارک موتور در پیاده روها و افزایش ظرفیت پیاده رو برای استفاده ایمن عابرپیاده به ایجاد امنیت و کاهش آلودگی‌های بصری منجر شد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی موتورسیکلت‌ها موضوع چندبخشی و نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها همانند راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی است، افزایش آموزش و فرهنگ سازی در کنار اعمال قانون را در موضوع ساماندهی بسیار مؤثر و راهگشا عنوان کرد.

فروش جای پارک غیر قانونی و تخلف است؛ ‏‬شهروندان وجهی پرداخت نکنند

عبادی با بیان اینکه برنامه‌های جدیدی هم به زودی در ارتباط با تردد خودروها در اطراف بازار اجرایی می‌شود، گفت: افرادی که اقدام به فروش جای پارک در اطراف بازار می‌کنند هیچ گونه ارتباطی با شهرداری ندارد. فروش جای پارک غیر قانونی و تخلف است این افراد کاملاً سودجو هستند و مردم وجهی به آنها پرداخت نکنند.

حالا باید دید برنامه جدید در جهت رفع مشکلات اطراف بازار تهران چیست و پلیس راهور و شهرداری پایتخت چه تدبیری برای این معضل چندساله اطراف بازار و رفع مشکل جای پارک دارند.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245128

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب