وزیر بهداشت خبر داد:

داروخانه‌ها در نوروز در «آماده‌باش» هستند

داروخانه‌ها در نوروز در «آماده‌باش» هستند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند، گفت: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کمیته سلامت نوروزی بصورت ۲۴ ساعته تشکیل شده و به تمامی بیمارستان، مراکز جامع خدمات شبانه‌روزی، مراکز هدایت عملیات بحران و اورژانس در ایام نوروز به شکل ویژه کار می‌کنند.

به گزارش نجوا خبر، بهرام عین اللهی روز شنبه در یک نشست خبری که در محل ستاد برگزار شد، افزود: رصد کاملی از کل کشور بصورت ثانیه از مرکز مدیریت بحران در ایام نوروز انجام می‌شود، ۳۰۰ ایستگاه جامع سلامت با حضور تیم کامل بهداشت و درمان آماده خدمت رسانی هستند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات همه داروخانه های شبانه روزی دایر هستند و دارو به مقدار کافی برای آنها تأمین شده است.

وی افزود: خون به اندازه کافی در سازمان انتقال خون تأمین شده است و مردم هر گونه مشکل و شکایت را از طریق۱۹۰ اعلام کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده که بر مراکز تهیه و توزیع غذا نظارت کافی داشته باشند و سه هزار و ۳۴۵ اورژانس و چهار پایگاه سلامت نوروزی در شهرهای بزرگ و ۲ پایگاه در شهرهای کوچک و پنج هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۵۲ دستگاه بالگرد، ۶۴ دستگاه اتوبوس امبولانس، پنج دستگاه آمبولانس دریایی، ۳۷۰ دستگاه موتورلانس با فعالیت ۲۶ هزار و ۷۸۰ ما نیرو در ایا م نوروز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور ۲ هزار تیم بهداشتی برای نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند تیم های ارزیابی و واکنش سریع را داشته باشند تا به هنگام وقوع احتمالی حادثه و سیل به سرعت وارد عمل شوند.

عین اللهی افزود: ایران به عنوان یک مرجع حوزه سلامت در مجمع شانگهای مطرح است که کشورهای مختلف خواستار تعامل با ایران در این حوزه دارو و درمان بودند.

وی اظهار داشت: اعتماد به حوزه سلامت از ضروریات بوده و باید در مردم ایجاد شود.

عین اللهی افزود: ۱۹۴ مرکز مشاوره رفتاری در کشور دایر شده و این مراکز نقش بسیار موثری در کنترل رفتارها در بحث روان‌شناسی دارند.

تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است‌

به گفته وزیر بهداشت، هر گونه تعطیلی بخش های بستری در ایام نوروز ممنوع است و در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود.

عین اللهی افزود: عمده خدمات ارائه شده در ایام نوروز اورژانسی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به بیماران هستند.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه اورژانس پزشکان مشخص بوده و باید حضور یابند و ۲۴ ساعته شیفت بندی شده‌اند و متخصصان طب اورژانس مدیریت اورژانس را از نظر تخصصی انجام می‌دهند .

وی ادامه داد: برخی از متخصصان نیز باید در بیمارستان مقیم باشند و بیمارستانها نیز ظرفیت حداکثری بخش های بستری و اتاق عمل را در نظر بگیرند.

ذخایر دارو در نوروز کافی است

وزیر بهداشت اظهار داشت: وضعیت دارویی ما بهتر است و برای نوروز ذخایر کافی وجود دارد، تیم های پشتیبانی نیز تعطیل نیستند و خدمات ارائه خواهند داد.

وی به فعالیت درمانگاه‌های و کلینیک های تخصصی اشاره کرد و گفت: هر بیمارستانی موظف است خدمات ارائه شده در ایام نوروز توسط درمانگاه‌ها و کلینیک های تخصصی اعلام کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ارائه این خدمات در اعتبارسنجی بیمارستانها اثرگذار است و بخش های دیالیز، آی سی یو در ایام نوروز نیز خدمات ارائه می‌دهند.

عین اللهی افزود: پزشکان و متخصصان باید در ایام نوروز ویزیت بیماران بستری شده را انجام دهند، مسئولیت درمان در بخش های تخصصی مربوطه است.

وی ادامه داد: بخش های تصویربرداری نیز در بیمارستانها تعطیل نیست و آزمایشگاه‌ها نیز به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

مراکز تخصصی سرطان در ایام تعطیلات باز است

به گفته عین اللهی، مراکز تخصصی سرطان در ایام تعطیلات باز است و مراکز دندانپزشکی شبانه روزی نیز ( حدود ۶۴ مرکز در دولت مردمی راه اندازی شد) موظف هستند به مردم در ایام نوروز خدمات ارائه دهند.

وی در مورد ارائه خدمات به بیماران خاص در ایام نوروز گفت: مسافران بیماران خاص اگر نیاز پیدا کردند به مراکز درمانی استانها مراجعه کنند.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس نیز در این نشست گفت: از یکماه قبل ستاد نوروزی فعال شد و دو تیم نظارتی در سطح استانها در حال بازدید هستند و باید دانشگاه‌های علوم پزشکی تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد نوروز کم حادثه داشته باشیم زیرا نوروز سال گذشته بیش از هزار نفر در حوادث ترافیکی کشته شدند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245176

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.