ترامپ تهدید کرد: اگر پیروز نشوم حمام خون به راه می‌افتد!

ترامپ تهدید کرد: اگر پیروز نشوم حمام خون به راه می‌افتد!
دونالد ترامپ گفت اگر در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر پیروز نشود، به معنای پایان احتمالی دموکراسی آمریکا خواهد بود.

به گزارش نجواخبر، دونالد ترامپ روز شنبه گفت اگر در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر پیروز نشود، به معنای پایان احتمالی دموکراسی آمریکا خواهد بود.

نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا که با هوادارانش در اوهایو صحبت می‌کرد، پس از تکرار ادعای بی اساس خود مبنی بر اینکه شکست انتخاباتی او در انتخابات 2020 از جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، نتیجه تقلب در انتخابات بود، این ادعا را مطرح کرد.

به گزارش رویترز، ترامپ در طی یک سخنرانی پیش بینی کرد که اگر در انتخابات سراسری 5 نوامبر پیروز نشود، دموکراسی آمریکا به پایان خواهد رسید. او گفت: «اگر ما در این انتخابات پیروز نشویم، فکر نمی‌کنم شما یک انتخابات دیگر در این کشور داشته باشید.»

ترامپ که در جورجیا به دلیل تلاش برای براندازی نتیجه انتخابات 2020 تحت کیفرخواست قضائی قرار دارد، این هفته آرای کافی برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات را به دست آورد. فاصله ترامپ و بایدن در نظرسنجی‌ها بسیار نزدیک است.

ترامپ سخنان خود را در دیتون با ادای احترام به هوادارانش آغاز کرد که در حال حاضر به دلیل شورش در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 در زندان به سر می‌برند. ترامپ به آن‌ها ادای احترام کرد و آنها را «وطن پرست» و «گروگان» خواند.

رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه در سخنرانی‌های انتخاباتی خود درباره وضعیت کشور به طور فزاینده‌ای از بیان دیستوپیایی استفاده می‌کند. ترامپ در میانه بخشی از سخنان خود درباره وضع تعرفه بر خودروهای وارداتی و رقابت خارجی برای صنعت خودروسازی آمریکا اعلام کرد: «اگر من انتخاب نشوم، در تمام کشور حمام خون به راه می‌افتد.»

کمپین او در پاسخ به این سؤال که منظور ترامپ از این سخنان چیست، به پستی در رسانه اجتماعی ایکس توسط یک روزنامه نگار نیویورک تایمز اشاره کرد که در آن نوشته اظهارنظر «حمام خون» ترامپ در بحبوحه بحث درباره صنعت خودرو و اقتصاد ایالات متحده مطرح شد.

جیمز سینگر، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن، در واکنش به درخواست پاسخ به اظهارات ترامپ، «افراط گرایی»، «تشنگی او برای انتقام» و «تهدید به خشونت سیاسی» او را محکوم کرد.

ترامپ همچنین سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌ها، رأی دهندگانی که نقش کلیدی در تصمیم‌گیری برای انتخابات نوامبر خواهند داشت را مخاطب قرار داد.

او در نظرسنجی‌ها فاصله خود را با بایدن در میان رای‌دهندگان غیرسفیدپوست که بخش اصلی ائتلاف برنده رئیس‌جمهور را تشکیل می‌دادند، کاهش داده است.

ترامپ در درخواست خود از رأی دهندگان اقلیت به موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی اشاره کرد که از زمان روی کار آمدن بایدن، تعداد زیادی مهاجر غیرقانونی از مرز ایالات متحده و مکزیک عبور کرده‌اند.

او گفت: «هیچ کس از تهاجم مهاجران جو بایدن به اندازه جوامع بزرگ آفریقایی آمریکایی و اسپانیایی تبار ما صدمه ندیده است.» او بدون استناد به هیچ مدرکی مدعی شد که مهاجران غیرقانونی شغل آن‌ها را می‌گیرند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245202

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب